A mai napon úgy gondolta édesanyám, hogy nyit egy számlát az OTP-nél.
Reggel nyitásra besétálunk, mert mégis csak jobb ha én is ott vagyok nehogy rásózzanak valamit, amit nem is akar. Szépen átadja az iratokat, elmondja mit szeretne, erre közli a kedves ügyintéző, hogy probléma lesz, mert tartozása van korábbról. Kikerekedett szemekkel áll szerencsétlen, de végül megtudja, hogy egy 1997-ben nyitott számlán gyűjtötte össze ezt a tartozást amit 2001-ben zártak neki. Amint meghallotta azonnal emlékezett, hogy valóban volt egy ilyen számlája, de akkor befizetett 11 ezret + pár forintot és mindenki ment a saját útjára. Az ügyintéző bólogat is nagyokat, hogy igen 11329 Ft tartozása van 2001-ből. Máris azzal folytatja, hogy ha oda adjuk a befizetést igazoló dokumentumot le is tudtuk és meg lehet nyitni a számlát. Ekkor nagy kérdőjelek jelentek meg a fejünkben, hogy pontosan egy 15 évvel ezelőtti pénztári befizetésről szóló papírt ki őriz meg. Megkérdeztem, hogy nem -e kellett volna valami tájékoztatást nyújtani, hogy te barom tartozásod van, ugyan fizesd már be. Erre a válasz csak annyi volt, hogy régen nem foglalkoztak 20 ezer forint alatti tartozásokkal és különben is a tartozás nem évül el se a követelés úgyhogy ennyi, vagy van papír vagy befizetjük nincs más lehetőség. Anyum kicsit feldúlt lett ezért eljöttünk, de mondtam neki, hogy majd kifizetem és nem lesz ebből semmi gond. Délután be is mentünk, természetesen másik ügyintézőhöz kerültünk. Elmondtunk mindent, közölte befizetjük és már nyithatjuk is a számlát. Leküldött a pénztárba, ahol kiderült, hogy mivel ez nagyon régi követelés ezért fióki hatáskörben csak 5000 forintig járhatnak el. Ekkor egy 25-30 perces tanácskozás kezdődött a bankfiókban 2-3 ügyintéző között. Mikor is arra jutottak, hogy anyukám lehet nem is tartozik, de ők ezt nem tudják megmondani és különben sem rájuk tartozik már az ügy hanem a követelés kezelő részleghez az OTP Faktoring -hoz. Hívjuk fel, hogy van -e tartozásunk és ha van akkor fizessük ki kérjünk tőlük igazolást azzal jöjjünk vissza és akkor lehet le tudják szedni a tiltást a számláról, de ha mégse akkor mennyünk másik bankhoz. Itt már picit elmosolyodtam, hogy ilyen a világon nincs. Követelnek egy 15 éves tartozást, ami természetesen rendezett, de ők ezt nem látják és mellé még lehet nem is tartozás csak úgy látszik. Az ügykezelés a tetőfokára hág úgy tűnik.
Attól tekintsünk el, hogy miért is az OTP lett a kiszemelt bank, de nem hinném, hogy ez így normális.
Hab a tortán, hogy mikor kérdezgettem a tartozásról, mutassanak egy számlát róla, vagy hogy pontosan mi ez az összeg tételesen semmit nem tudtak előhozni, csak egy 0-ás záró számlakivonatot amit ők sem értettek. Most már utána járunk ennek ha fene fenét eszik is mert ilyen csak a mesében van. Bár tudom csak naiv vagyok...
Köszöntelek csodaországban.
A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM