2020. április 4., szombat

Gyorskeresés

Üzletkötés szabályai

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Kedves Fórumtársaim, az alábbiakban olvasható az, hogy kivel, és milyen feltételek mellett üzletelek.

0., Aki ezt nem olvasta el, azzal eleve nem. Egy autó vezetőülésébe is úgy ülsz be, hogy ismered a szabályokat, ha nem, megbüntet a rendőr vagy balesetet okozol. Nálam is ez a helyzet.

1., Olvasd el a hirdetést, az elejétől a végéig, mert ez az írás és a hirdetéseim szövege együtt minden szükséges információt megadnak a vásárláshoz. Ha erre is lusta vagy, akkor nem üzletelünk.

2., Ha elolvastad és megértetted a hirdetést és kérdésed van, akkor szúrd be a hirdetés linkjét a leveledbe, mert több dolgot is hirdetek és a link alapján tudom beazonosítani, hogy miről kérdezel.

3., Amit leírtam, akár ide, akár a hirdetésekbe, azt nem véletlenül írtam le. Ha az van odaírva, hogy nincs beszámítás, akkor nincs beszámítás, hiába kérdezed meg privátban.

4., Nem kértem senkinek a minősítését. Ha valamit a reális piaci árnál jóval magasabban árulok, az csak tévedés lehet, ebben a kivételes esetben szólj, akár a hirdetésben is. Ha alacsonyabban árulom, akkor meg vedd meg minél hamarabb és ne minősítgess! Ezektől eltekintve akkor szólalj meg, ha vásárolni akarsz.

5., Ha nem akarsz vásárolni, nem vásárolsz, de akkor nem is írsz a fórumba. Ha igen, ráadásul negatív felhanggal, azt szándékos üzletrontásnak hívják, és garantáltan meglesz a jutalma.

6., Mindent privátban tisztázunk, ugyanis két fél üzletkötésének körülményei harmadik félre nem tartoznak.

7., Az itteni megállapodás a PTK szerint magánszemélyek közötti szerződéskötésnek minősül. Szerződés köttethet szóban, írásban, vagy ráutaló magatartással. Tehát amiben megállapodtunk, azt be kell tartani, kölcsönösen. Minden rendelésnél meg fogom kérdezni, hogy vehetem-e véglegesnek. Ha igennel válaszolsz, akkor a rendelt terméket át kell venni, ki kell fizetni.

8., Komoly emberekkel üzletelek. Olyanokkal, akik önmagukat is, és engem is komolyan vesznek. Ebbe beletartozik a pontosság, a korrektség, és az együttműködésre való készség. Ezek hiányában nem kötünk üzletet. Például nem ALKUDOZUNK a fix árnál (nem a piacon vagyunk), nem számítok be semmit és nem akarom elcserélni semmire sem, ha Én sem szórakozom a Te időddel, Te se tedd az enyémmel.

9., A megegyezés után az ár nem változik. Ha időközben a termék drágább lesz máshol, én akkor is annyiért fogom adni, amennyiben megállapodtunk. Ha viszont olcsóbb lesz, ez akkor is igaz.

10., Minden általam vásárolt új termékre jótállást vállalok vagy bolti garancia van rá. Minden ilyen vállalásról írásos jognyilatkozatot adok. Későbbiekre vonatkozik, hogy tőlem származó termék megvételénél a "Gizmonetnél garis, de nem adott róla papírt" szöveg garantáltan nem igaz.

11., Minden terméket kipróbálok mielőtt elküldöm, akkor is ha csak próbagarancia van rá! Tehát ne is próbálkozz olyannal, hogy "nem működik" vagy "rosszat küldtem", mert az nem fog bejönni...

12., Garanciális probléma esetén azt normális hangnemben, írásban kérem jelezni. Nem én gyártom a termékeket, és megjavítani sem én fogom, tehát a "Nem működik ez a szar!" típusú reklamációk gazdái ne csodálkozzanak ha nem reagálok semmit, továbbá blokkolom az üzeneteit. Nekem érdekem, hogy a vevő garanciális hiba esetén is gyors és hatékony ügyintézésben részesüljön.

13., Hiba az, ami reprodukálható, és nálam is jelentkezik. Hiába bad sectoros szerinted a vinyó, ha nálam nem az, és a 24 órás stressz teszten is hibátlan. Továbbá hiba az, ami a termék környezettől független, önálló meghibásodása. Ha az új procidnak 2V-ot adtál, hogy jobban menjen, a vinyód meg beleesett egy lavor vízbe, az nem garanciális hiba, ilyenekkel be se próbálkozzatok.

14. A garanciális ügyintézés megkezdésének a feltétele a termék visszaérkezése. Tehát amíg nincs itt, addig ne kérd, hogy számítsam be vagy küldjek újat vagy bármi mást.

15., Mindenkiről feltételezek egy hardveres alaptudást. Ha nincs meg, olvass a dolgok után. Ha például egy proci leírásában az szerepel, hogy BOX kiszerelés, akkor ne kérdezd meg, hogy van-e hozzá hűtő.

16., Akkor keress engem, mikor a vásárlásod aktuális. Teljesen felesleges azért írni, hogy majd két hónap múlva vennél tőlem valamit. Addig változnak az árak, változnak a lehetőségek. Továbbá akkor írj, hogy vennél valamit, ha pénzed is van rá. A "hó végén kéne proci, remélem kapok fizut" jellegű megkeresésekre nem tudok mit írni.

17., Terméket maximum 24 óráig tudok tartani, tehát ha 1 nap nem elég arra, hogy rendezd a vételárat, akkor nem kötünk üzletet. Hiába írtad, hogy mindenképpen megvásárolnád.

Lássuk az általánosan érvényes hirdetési paramétereket. Ezeket mindig leírom a hirdetésekben is, de talán jó, ha itt is megvan. Ezek egy-két speciális esetben változhatnak, de ezek a paraméterek mindig, minden hirdetésemben ott lesznek.

a., A hirdetésben szereplő árak fixek, alkunak helye nincs, ha nem tetszik, nem vásárolsz. Ha mégis van alku, azt jelezni fogom a hirdetésben, pl így: "az ár irányár".

b., Beszámítás van, pontosan a piaci ár feléért, egyetlen fillérrel sem többért. Tehát ha van egy használt procid, aminek a mostani PH-s átlagára mondjuk 40 ezer, akkor azt 20 ezerért fogom beszámítani, ha van rá valamilyen garancia. Kevés? Igen, tudom. Ugyanakkor ez egy többletszolgáltatás, aminek ára van. Nem tetszik? Nem számíttatsz be.

c., Posta van, ha előre utalsz. Tudom, hogy ez a PH iránymutatásával ellentétes, de senki nem kötelez téged arra, hogy utalj. Minden vevőm, aki valaha bármit is vett tőlem, elégedett, nincs negatív értékelésem, és ez így is marad, nyugodtan járj utána. Megértem, ha ez neked nem elég ok a bizalomra, de akkor nincs Posta. Az utalás akkor teljesült, ha a pénz a számlámon van. Semmilyen screenshot, ígéret, haver is látta, stb. nem érdekel. Bank által hitelesített igazolás az utalásról, eredeti példányban. Az játszik, semmi más.

d., Ingyen posta esetén mindig sima levélként adom fel. Tehát semmilyen felelősséget nem vállalok arra, hogy megérkezik. Ha ez neked nem felel meg akkor kérd ajánlottan, és felárért feladom úgy. (Lásd postázás bejegyzés)

e., Terméket akkor adok ki a kezemből, ha ki van fizetve, utólagos fizetés nálam nincs. Tehát elviszem, és majd jövő héten fizetem, haver fizeti, nagybátyám utalja, stb, nem. Meg se kérdezd, nem.

f., A próbagarancia azt jelenti, hogy személyesen kipróbálod, hogy működik-e a termék. Csatlakoztathatjuk a saját, hozott gépedre vagy az enyémre és futatthatsz tesztelő, ellenőrző programokat vagy amit csak szeretnél. De ha elvitted és kifizetted a terméket, akkor utána már semmilyen szavatosságot vagy garanciát nem tudok adni rá (én sem kapok). Ugyanez érvényes a postai úton átvett, de próba garanciás termékekre is.

Sokan félreértik ezt az írást, és tartanak agresszív eladónak, túl határozottnak, stb. Nem érdekel, ők nem vásárolnak nálam. Értsétek meg, ezek a szabályok a vásárlások minőségét hivatottak fenntartani. Én korrekt üzleteket akarok kötni, más pedig nem érdekel, a trollok lelki világa és az újoncok sértődöttsége a legkevésbé.

Mindezekért cserébe garantálom, hogy jó minőségű, hibátlan terméket kapsz, akkor és ott, amikor és ahol megbeszéltük, PTK-nak megfelelő garancialevéllel, magas szintű garanciális háttérrel. Garantálom azt, hogy meg leszel elégedve a tőlem vásárolt termékkel és a szolgáltatásokkal egyaránt.

Üdv: GiZM0net

  • Nem lehet hozzászólni
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.