2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Reflexblog

Írta: | Kulcsszavak: autó . bicikli . közlekedés . Budapest

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Indítok egy reflexblogot, annyi mindent olvasok, látok, hallok naponta, amin el tudok akármeddig rantelni - anyag lesz bőven.

Indításnak a mai indexes cikkről:

Bringás-pizzás háború a Bartók Béla úton

Ide vezet az, hogy koncepció és hozzáértés nélkül, hol az egyik, hol a másik közlekedőnek kedvezve vagy épp erre hivatkozva fejlesztenek valamit. Mikor jutunk már el oda, hogy egy fővárost egészében néz a felelős, a tervező, egyben kezeli az autós, gyalogos, tömegközlekedő, biciklis szükségleteit, a parkolást, mindent? Ez rég nem a biciklis-autós szembenállásról szól, hanem arról, hogy a főváros trollkodik vagy egyszerűen ennyire hülye mindenki a közlekedéstervezőknél.

Hozzászólások

(#1) Csapoati


Csapoati
nagyúr

Megértem a pizzásokat is, de azért ez:

Az igazgató azzal kezdte, nem ért egyet azzal, elvettek egy sávot az autósoktól a kerékpárosoknak, hiszen az autósok fizetik a súlyadót.

Ilyen alapon szüntessük meg a járdákat, hisz a gyalogosok se fizetnek súlyadót. Sőt, a robogós pizzafutárok sem. ;]

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#2) alcsa


alcsa
senior tag

(#3) Dr. Oid válasza alcsa (#2) üzenetére


Dr. Oid
aktív tag

jogos, néha nem jut eszembe, h nem automatikus a link formázása :) köszi!

(#4) Dr. Oid válasza Csapoati (#1) üzenetére


Dr. Oid
aktív tag

hát, azért a járda meg az út nem ugyanaz. én autózok elég sokat és eléggé csípi a szemem, hogy van a sok adó, meg az üzemanyagba beépített ez meg az, meg a parkolás, és egyre kevesebbhez van jogom ezért, nekem, mint autós állampolgárnak. nem beszélve a fizetőssé tett utakról, stb.

ja, bringázok is, meg tömegközelekedem is, mielőtt.

(#5) gygabor88


gygabor88
tag

Reggel megyek a 7E buszon, Blaha elott kicsivel a buszsavba beallt 2 rendorauto. Na gondoltam baleset. Pedig nem. Az ut menti egyik vasoszlopra felrakott valaki egy tablat valami "bringasok takarodjatok a varosbol" felirattal. Mondom wtf. Aztan kesobb latom az indexen a bringas-pizzas haborut. Pont Blahan van egy pizza king talan a megalloban...

(#6) Csapoati válasza Dr. Oid (#4) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Én is űzöm mindkettőt, de el kell fogadni, hogy egyrészt nem lehet csak az autósoké a város, másrészt pedig egyre többen bringáznak (ami ugye mindenképp kevésbé terheli a környezetet) és nekik is kell menni valahol. Ezt a városvezetés orvosolhatná, de...

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#7) Dr. Oid válasza Csapoati (#6) üzenetére


Dr. Oid
aktív tag

ha visszaolvasol, nagyjából azt írtam én is, hogy nem lehet kiragadni néha-néha valakiket egy rendszerből és nekik kedvezni. tehát én értem, elfogadom és örülök neki, ha egyre több a bringás, de nem megoldás, ha ilyen kényszeres félmegoldásokat alkalmaznak, illetve nem úgy kéne fejleszteni a bringás közlekedést, hogy figyelmen kívül hagyják, milyen hatása lesz az autós közlekedésre.

ez alatt nem azt értem, hogy kompenzálni kell, hanem egyszerűen úgy kell intézkedni, hogy minden intézkedés hatása kalkulált legyen és elfogadható. például kirakták ugye a rakpartra a gyalogos lámpákat a Parlamentnél, vagyis az addig kb haladó autóforgalom most pár száz méteren belül megállásokra van kényszerítve. következmény? felmennek a széchenyi-újpesti rakpartra, majd onnan be a Kossuth tér mögötti kis utcákba. jó ez? ott is dugót generálnak, a Honvéd utcában pl. tényleg az a legjobb megoldás a közlekedők összességének, ha 3 lámpánál csődülnek a turisták a lebetonozott, kietlen, sivár Duna-partra? bele sem merek gondolni, mi lesz, ha "visszaadják" a part a gyalogosoknak. mert az persze marhára kell, tisztára, mint az új betonsétány a hullámbádog aréna felé.

én értem, hogy a város nem csak az autósoké, de akkor sem jó, ha random szempotnok szerint fejlesztenek. az autó is, a gyalogos is, a biciklis is, a tömegközlekedés is meg kell, hogy férjen itt. rendszerben kell gondolkodni, ebbe beletartozik az is, hogy nem engednék boltot, szállodát, akármit úgy építeni, hogy a busz/teherautó/vásárló nem tud leparkolni. hát milyen dolgo az, hogy a Király utcai szállodánál vészvillog két óriás külföldi turistabusz, amíg leszállnak/lepakolnak és a Rákóczi térig áll a dugó emiatt (megtörtént eset).

(#8) dugo_


dugo_
veterán

Mindig is tudtuk, hogy nem egy pizzafutár a legélesebb kés a fiókban, na de hogy ennyi ésszel vállalkozást lehet vezetni, az kész csoda. :D

kénytelenek vagyunk a kerékpársávon megállni, különben bezárhatunk

Akkor zárjál be, bazmeg.

(#9) Dr. Oid válasza dugo_ (#8) üzenetére


Dr. Oid
aktív tag

én nem mondom, hogy legitimálja a dolgot, de képzeld el, hogy a házad elé biciklisávot ÉS rokkant parkolóhelyeket tesznek, buszmegállóval, valamit elektromosautó-töltőhellyel, ami miatt kb 3 háztömbnyi parkolóhely kiesik. mit teszel?

a. elköltözöl
b. tiltakozol
c. szabályt szegsz, ha nem is mindig, de pl afféle "muszáj" helyzetben

(#10) dugo_ válasza Dr. Oid (#9) üzenetére


dugo_
veterán

Megtanulom használni az alsó végtagjaimat, úgymond sétálok.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.