2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Mercedes A200 "gyorsteszt"

Írta: | Kulcsszavak: Limo . Mercedes . A200 . autó

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nemrég jött a hír, hogy a MOL Limo bővíti a flottát újabb autókkal. Megörültem, hogy talán újabb e-Up-ok érkeznek, de sajnos nem, pedig tök jó lenne az az irány is - a sima Up automata váltóval egy igazi büntetés, aki vezette már, tudja, aki nem, az próbálja ki, sose fog olyat akarni (igaz, az nem is valódi automata, hanem csak egy robotizált manuális, úgynevezett bohócváltó).

Nadeszóval, nem elektromos kocsik jöttek, hanem prémiumok! Pontosabban Mercedes-Benz A200-asok. Kíváncsi lettem, mit tud egy prémium gyártó belépő modellje manapság, mert bár vezettem már Mercit, az egy E osztály volt, elég magas felszereltséggel, nem az a kimondott átlagautó (még Svájcban sem talán). Nehéz napom volt a gyárban tegnap, gondoltam, kipihenem egy kicsit kocsikázás közben, meg kiugrok az asszonyért meg a gyerekért a külvárosba. Szóval foglaltam egy limót, azt hegyibe.

Remek érzékkel sikerült a napot és az órát kiválasztanom, tegnap öt óra környékén borzasztó dugó volt _mindenhol_, késtem a nejemmel megbeszélt találkáról (aki házas, az tudja, ez nem jó ómen), de megértő volt, szóval nem voltak ideálisak a körülmények semmiképp sem, de amit tudtam, kipróbáltam. Képeket nem készítettem sokat, azt lehet a neten is látni, kettőt beszúrok azért.

A kocsi szép, sokkal nagyobb és komolyabb, mint a magas építésű régi A osztály, ami mára alig kelt jobb benyomást, mint egy Smart. Nekem egy Hyundai i30 FD-m van, ez a Merci nagyobb annál, pedig elvileg egy osztállyal lejjebb van, na ennyit az osztályba sorolásról. Kívül az aktuális Merci dizájn, LED, meg satöbbi, sok-sok tervezői munka eredménye, szép, semmi különös.
Belül ellenben WOW hatás! Repülőre emlékeztető a kabin, ízléses króm és karbon minta itt-ott, tapintásmániásoknak (ahogy egy ilyen, 10+ miliós kocsiban lennie kell) puha ahol kell. Az általam vezetett kocsiban nem volt hagyományos műszerfal, a vezető előtt egy nem tapizós nagy kijelző, változtatható tartalommal, témázható, stb, középen pedig egy még nagyobb érintőkijelző. Ez is témázható, a ma már megszokott Mercis COMMAND vagy mi vezérléssel, tehát egy érintőpad a kardánalagút felett, de persze a kijelző közvetlenül is nyomogatható. Abszolút besza-behu, még a pár éves E osztályhoz képest is egy sci-fi belül. Kulcs nélküli indításos, tehát kiválóan passzol a Limo távnyitásos rendszeréhez: odamész, appban nyitsz, beszállsz, start gomb nyom, mész. Sokkal kényelmesebb, mint az Up, ahol a kesztyűtartóban van a kulcs. A belső térre nem vesztegetek kényelem és minőség szempontjából sok szót, Merci, kész.

Csak automata verzió van ebből a modellből, bár kormány mögötti váltófüles, de nem használtam, minek? Dugóban nincs értelme, és én abban voltam, 2 órát. A váltó alapban kissé kényelmes, plusz a motor 2 hengert le tud kapcsolni kis terhelésnél, ahogy észrevettem, ezt szereti is alkalmazni, mert néha elég fosch hangja lett és nem is akart menni, aztán gázra megindult. Gengszterváltós, amit én nem szeretek, ezt főleg, Mercihez méltatlan joghurtospohár-műanyag a karja.Különösen méltatlan ez a többi gombhoz stb képest, amik olyanok, mint egy régi gép, pl rádió kezelői, szép, míves billenő és tekerhető gombok, van súlyérzetük, a váltó meg... tré, na.

Elektromos a kézifék, tán Merci specifikus, de szerintem szar helyen van, a kormány mellett bal oldalt, a világításnál. Miért nem a kardánalagúton, ahol pl a VW autóin? Ja, persze, ott 18 egyéb gomb van, parkolóasszisztenshez, meg vezetési módhoz, amit kb egyszer fog a tulaj használni. Amúgy _minden_ asszisztenses, elektronikus, stb: írja a sebességhatárt a kijelzőn, bár szerinte mehettem volna 90-nel a Budafokin (de jó lenne), kamera hátul (a dugóban folyton sipákolt, mikor egy motoros a sorok között haladva túl közel jött, mintha bármit tehettem volna ez ellen), szóval 2 perc után már ezt is kinyomnám.

Milyen vezetni? Nagyon csendes, ez az, ami először feltűnik. A motorzaj alapból nem sok, persze merészebb gyorsításnál azért hallható. A futóműzaj szinte nulla, a csillapítás baromi jó, a remek pesti utakból nem sokat érezni, persze később a szervizben azért lesz ennek böjtje.Az autó viszont lomha. Start-stop rendszeres, ez egy dolog, nyilván azzal nincs gond, de a nevével ellentétben ez nem egy 2000, hanem egy 1300 köbcentis motor. Igaz, hogy 160LE, de egy lomha dög alapból. Pirosnál indulásnál nincs benne semmi húzás, hacsak nem padlózol, de városban, dugóban nem padlózol. Alul tök halott, a módokat nem próbálgattam, de többet vártam: nem sportkocsit, de nem ennyire lyukas kisturbós viselkedést.

A nagy (10+10 colos) kijelzős fal tényleg szuper, a felbontás, a tartalom, a kezelés nagyon jó, a navi fos persze, mint minden, ami nem Waze, vagy legalább Google Maps. Valami okostelefon kapcsolatot tud, de idő hiányában nem próbáltam. Ami nagyon bejött, azok a kis geek finomságok, mint pl jelzi a fék és a gáz aktuális állását, százalékos szinten:

Összességében szép, belül egyszerűn szájenfiksön, soksok megszoknivaló elektronikával, főleg ha egy régebbi autóból ülsz át, prémium meg minden, de ezzel a benzinessel nem kéne.

A végére egy tré mobilos fotó a dugóban állva a naplementéről, illetve az igénytelen fóliázásról :)

Hozzászólások

(#1) Stanlee


Stanlee
őstag

Nekem a B Mercivel volt hasonlo elmenyem. Marmint szerintem gagyi az infotainment-je, a navigacio gatya, eloszor nem talaltam a kezifeket. Az automata valto jo volt, csak nyomni kellett neki, hogy tudja, most menni kell. A sport modot csak elozes elott kapcsoltam rajta, de kellett, mert a normal uzemben nagyon alacsony fordulatszamot akart tartani. Szerintem nem eri meg a felarat, amit elkernek erte, legalabbis az A, B szerintem nem er annyival tobbet, mint amibe kerul... A B Merci meg meg csak nem is szep :D

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#2) Dr. Oid válasza Stanlee (#1) üzenetére


Dr. Oid
aktív tag

Nem lenne ez rossz, csak a nagyobb motorral kéne :) Az automatát annyira megszoktam már, hogy nem zavar, ha kicsit lassabban reagál. Bár egy ehhez képest prosztó DSG-s dízel Passat/Octavia valahogy sokkal élénkebb, érdekes módon.

(#3) DeFranco


DeFranco
nagyúr

és ezért a próbáért te kifizettél több mint 13.000 forintot?

(#4) Feketelaszlo válasza DeFranco (#3) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Rossz felfogás - lehet, hogy a próbaút értéke legfeljebb 1-2000 forint, de ez remek alkalom arra, hogy valaki a magyar szénhidrogén ipart támogassa egy olyan banálisan hétköznapi cselekedettel, mint a dugóban állás. Miközben a hazai olajcégünk vezetőinek alig telik száraz kenyérre, ez igen nemes adományként fogható fel.

(#5) Dr. Oid válasza Feketelaszlo (#4) üzenetére


Dr. Oid
aktív tag

Már vártam a hasonló okoskodó/burkoltan lehülyéző kommenteket. Vagy hát pontosabban várta a halál, de tudhattam volna...

1. És ha igen, az nektek miért fáj?
2. Nem dugóban terveztem állni, így sikerült.
3. Legalább kipróbáltam egy olyan kocsit, amit tuti soha nem lesz pénzem megvenni. És nem, nem hiszem, hogy ha besétálok a szalonba, hozzámvágják a kulcsot azt mehetek.

(#6) Stanlee


Stanlee
őstag

Itt a nemeteknel sokan berelnek hetvegere 60 ezer € vagy a folotti erteku autot, hogy kiprobaljak, elutazzanak vele valahova a rokonokhoz, vagy csak felvagjanak vele. Kifizetnek mondjuk 300 €-t, aztan mennek tovabb. Szerintem nincs azzal gond, ha valaki ki szeretne probalni autokat es azert fizet.

Amugy szemely szerint az autokolcsonzesben en azt tartom jonak, hogy olyan autokat is hasznalhatok, amiket soha nem tudnek magamnak megengedni. Iden volt nalam egy Arteon, oszinten, soha nem lennek kepes annyi penzt kiadni erte, amibe kerul.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#7) Feketelaszlo válasza Dr. Oid (#5) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

De miért nem álltál ki vele a forgalomból? Bárhol otthagyhatod a belső zónán belül. A percdíjas szolgáltatásoknak ez a hátulütője (vagy inkább tervezett üzleti modellje), hogy szélsőséges esetekben egész sok pénzt le tudnak húzni a vevőről. Ez így olyan, mint ha egy vadi új csúcstelefont egy Tahiti-szigeteki távolsági hívással próbálna valaki tesztelni: feleslegesen drága, de legalább nem tudtunk meg különösebben semmit a valós tudásáról. Persze ha neked megérte, akkor egészségedre - valóban nem gigantikus összegről van szó, de a belteret a szalonban vagy autókiállításokon is kipróbálhatod általában ingyen.
Egyébként mielőtt valaki félreértene: a MOL nem áraz túl (vagy csak nagyon kicsit) - egy ilyen kategóriás autó egy napi bérleti díja ~15-20 ezer forint körül van, mikor a kereskedések hétvégi vagy 1 hetes autóhasználatra hirdetnek nyereményjátékot, annak az értéke pedig olyan 50-100 ezer forint körül szokott lenni - ebből mindenki kimatekozhatja, hogy a percdíjuk nagyjából klappol, de Budapesten ennyiért igen keveset lehet haladni dugón kívül is. A bérautó racionálisan nem városi használatra szánt műfaj (még ha egyébként sokan űzik is).

(#8) bambano


bambano
titán

"a módokat nem próbálgattam": pedig érdemes lett volna, mert nagy meglepik lehetnek...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#9) Dr. Oid válasza Feketelaszlo (#7) üzenetére


Dr. Oid
aktív tag

Figyu, ne oktass már ki, légyszi. Azért nem álltam ki vele, mert el kellett jutnia a belvárosból a külvárosba. Ennyi. A saját kocsimmal sem alltam volna ki, ezért persze fizettem rendesen, de ne mondd már nekem, hogy te minden alkalommal eldobod az autot, ha dugóba kerülsz és minden tervedet atalakitod.

Bambano: na arra tényleg nem jutott energiám :)

(#10) Feketelaszlo válasza Dr. Oid (#9) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Oké - saját blogodon te vagy a főnök, de szerintem épp az a különbség a saját és bérautó között, hogy utóbbi esetben az autónak egyáltalán nem kell eljutni az otthonodig ilyen rugalmas konstrukcióban használva. A felhasználóknak tulajdonképpen ez lenne a buli az autómegosztásban. Budapesten az újratervezés sem hiszem, hogy olyan nagy áldozattal járna, hisz a telefon 2 perc alatt kiköpi, hova menj a leggyorsabb hazajutás érdekében, lehetőleg dugóban ácsorgás nélkül.
/Ez már nem a kioktatás része, hanem a mese tanulságainak levonása a szellemi gyarapodás érdekében az erre fogékonyak számára./

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.