2024. április 14., vasárnap

Gyorskeresés

Radeon HD7970 eyefinity szubjektíven

Írta: | Kulcsszavak: 7970 . eyefinity

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A főszereplő egy referencia 7970-es, 1125/1575 órajeleken volt mindvégig, CCC 12.4 változatát használtam.
A felbontás az egész teszt során 5760x1200
A meghajtó programhoz telepítés után nem nyúltam, minden alapon maradt, kivéve az órajeleket ;] ez CC max-ra állítottam.
A teszt során próbáltam úgy belőni a játékokat hogy azok rendesen játszhatóak legyenek.

így néz ki

Dirt3

Beállítások: DX11; Ultra preset; 8xAA; teszt beépített benchmarkal

Eredmény:

Avg: 43,27 - Min:36,93 :)

Itt nagyon nincs mit ragozni maximális beállításokon is tökéletesen futott. ilyen magas felbontáson szerintem a 8xAA túlzás, 4xAA val pedig 50 vagy afeletti fps-eket hoz.

A Dirt 2 még ennél is jobban megy 4xaa-val stabil 60fps körül. Érdekes, de ha ezt a játékot felrakom 8xAA-ra kőkemény 8-10fps-t tol ki magából. Ez valószínűleg valami driver hiba lehet.

Alien vs Predator

Beállítások: DX11; minden max; 4xAA

Eredmény:

Avg: 50.6 - Min: 30 - Max: 84 :)

Épppen tegnap vittem végig marine-nal. A rendszer tökéletesen vitte maximális beállításokkal.

Battlefield bad company 2

Beállítások: DX11 Minden High 2xAA HBAO: off; Atacama Desert 32 fős multi meccs

Eredmény:

Avg: 51.3 - Min: 30 - Max: 99

Itt már némi kompromisszumra kényszerülünk, modjuk még így is nagyon szép a játék. Direkt egy nagy pályát választottam 500 ticket, 32 játékos. Voltak nagy robbanások, füst, lövöldözés, végig játszható sebességet produkált.

Medal of Honor (multiplayer)

Beállítások: DX11 minden max(HBAO on) 4xAA; Mazar-I-Sharif Airfield pályán tesztelve

Eredmény:

Avg: 48.1 - Min: 36 - Max: 62

A játék ugyan azt a motort használja mint a BC2 mégis gyorsabb nála. Ez szerintem a jóval kissebb pályák miatt van.

Trine 2 Demo

Beállítások: minden max, FXAA

A Steames demót játszottam végig ami a fent beállításokkal 60fps környéki eredményt produkált. A játék felkínál az FXAA-nál "komolyabb" élsimitási eljárásokat(2x,3x,4xSSAO) ezek azonban nagyon lelassítják a játékot, és szerintem teljesen feleslegesek is.

A fenti játékokon kívül próbáltam még: Hard Reset valamint a Warhammer 40,000 Space Marine demókat Steam-ről és a Far Cry 2 benchmarkot is lefutattam.Maximális grafikára (HR:MLAA,FC2:8xAA) állítva kivétel nélkül mind tökéletesen mentek 60fps vagy a fölött.

Eddig minden szép és jó de sajnos van olyan...

Ahol kompromisszumot kell kötni: BF3,Metro 2033,Crysis 2

Battlefield 3

Beállítások: DX11; High preset; FXAA:high; Motion Blur: off; FOV:80; MSAA: kikapcsolva
A Rock and a Hard place nevű pályán mentem végig.

Eredmény:

Avg: 43.9 - Min: 30 - Max: 62

A véleményem, hogy 1 kártyával legfeljebb a szingli részének kezdjünk neki a fenti beállítások mellet. Érzésre végig folyamatos volt a játék (kíváncsiságból kipróbáltam a maximális beállításokkal akkor olyan 33-35fps átlagot hozott), viszont a lényeg, a multi már nem ment ilyen jól. Gulf of Oman pályán játszottam 64 fős conquest-et:

Avg: 39.9 - Min: 26 - Max: 61

adódott a fenti beállításokkal. Ez már nem elég egy multihoz, ide már 2 kártya kellene (az más kérdés hogy szerintem Ultra preset 4xMSAA még ketten is kevesek lennének). Igazából 2 választás adódik: vagy még jobban levesszük a grafikát Eyefinity-nél, vagy 1 monitoron játszunk a játékkal.
Én utóbbit választottam úgyanis úgy szépen megy maximális beállításokkal multi alatt is.

A Metro2033 és a Crysis 2 alatt még nagyobb kompromisszumra kényszerülünk ha szeretnénk az Eyefinity-t beizzítani. (Nem baj azért megnéztem mit tud kezdeni a videokarim ezzel a 2 játékkal maximális beállítások mellet :))).

Crysis2

Nézzük először maxon.

Beállítások: DX11; HT: on; minden ultra; Lab Rat pályán teszteltem (az elejétől a számítógép szétlövéséig)

Eredmény:

Avg: 24.3 - Min: 17 - Max: 37 :O

értékeket kaptam, érdekes de például az első pályán/Second Chance/ még átlag 20fps-em sem volt.
Hogy játszható legyen keményen vissza kellet venni a grafikát egész pontosan:

DX9; HT: off; minden very high

így:

Avg: 50.7 - Min: 37 - Max: 75

kaptam eredményül. Ez jó eséllyel már multi során is elégséges lehet.
Azért nem olyan nagy érvágás ez a dx9 erről győződjetek meg a saját szemetekkel:
(amolyan vígaszkét miről is kell lemondani :DD )

DX11

DX9

Az első kép DX11 minden max, a második kép DX9 very high HT: off

Metro2033 alatt a beépített benchmarkot használtam.
Először maximális beállításokkal: DX11; minden very high; 4xAA; Tesselation+DOF+Advanced Phisix

Eredmény:

Avg: 15,67 - Min: 7,61 - Max: 25,67

értékeket kaptam. (ennél a pontnál azért úgy elgondolkodtam mégis hány db 7970-es vinné ezt rendesen)
A beállításokat kicsit visszavágva: DX11;minden high; AAA,Tesselation: on; DOF+Advanced Physix: off

lett:

Avg: 35,67 - Min: 24 - Max: 65,86

Ez olyan szódával elmegy kategória. A játékban a Tesselation kikapcsolásával nyerhetünk még néhány fps-t. Nekem a benchmark-ban DX11 mellet nem kínálta fel.

Most, hogy túl jutottunk a nehezén, (nyugi mindjárt vége ;) ) és még mielőtt mindenki hurrá hangulatban rohanna a boltba +2 monitorért, beszéljünk egy kicsit a sötét oldalról (mert ugye nincs teszt problémás játékok nélkül).

A problémás játékok:

Batman Arkham City

Beállítások: DX11; 8xMSAA; maximális beállítások; Physix kikapcsolva; beépített benchmark
Mindent maxra raktam gondoltam ez Unreal motor itt nem lehet baj.

Eredmény:

Avg: 34 - Min: 14 - Max: 41 ...... hát igen

A teszt különben elég trükkös, ugyanis ha csak úgy kóborolok Arkham City-ben inkább 18-26fps jellemző ilyen beállítások mellet(inkább épületekben jellemző a benchmark-ban szereplő fps).
A vicc az, hogy ha az élsímitást FXAA:high veszem vissza a tesztben sokkal több(egészen pontosan Avg:47 - Min:19 - Max:58) fps-t kapok a várost járva azonban ez nem igazán realizálodik, így 22-30fps között mozog.
DX11 tesselation kikapcsolásával még néhány fps-t lehet nyerni a benchmark-ban, a városban meg nullát :W . További idegesítő tényező hogy nálam DX11-ben alig észrevehető módon de laggol a játék.

Eyefinity-nél a megoldást a DX9 hozza el. DX9-ben(FXAA:high amúgy minden max kivéve DX11-es effektek) a teszt:

Avg: 58 - Min: 41 - Max: 61

eredménnyel fut le, ráadásul ezt nagyjából a város járás közben is tarja, ott olyan 30-55 fps között ingadozott függően attól épp hol voltam. Nem laggolt.
Egyszó mint száz DX9 mindent maxra tolva szépen fut, DX11-ben meg vannak problémák.

Need for speed shift2 Unlished

Beállítások: DX9 minden max 4xAA

Simán megy kb:40fps-el csak sajnos kemény laggok torzítják az amúgy sem kiemelkedő játékélményt (nem baj 5 euro-t megért annó). Ellenőrzés képpen felraktam az első részét ami pedig kifogástalanul futott, ráadásul gyorsabban.

Rage

Beállítások: OGL minden max; 2xAA

Kezdeném azzal hogy a játék korrekt Eyefinity-s implementációt kapott (például a menü is eyefinity-s).Probléma az hogy a bejárható terület bizonyos részein lassabban töltődnek a textúrák ez főleg gyors forgásoknál szembetűnő,
mondjuk ha huzamosabb ideig tarózkodunk valahol akkor a dolog elmúlik.A másik bajom vele hogy hiába kapcsolom ki a v-syncet nem hajlandó 75-89% kihasználtság felett pörgetni a kártyát ami azt eredményezi,
hogy keményebb akcíó jeleneteknél néhány pillanatra leesik a framerate stabil 60-ról 30-35-re.Amúgy nincs semmi baj vele általában 60 körüli fps-el megy amit néha-néha tarkítanak ilyen dropok.

VRAM használat mérése MSI Afterburner segítségével

Mivel a fórumban többször is előkerült a téma gondoltam csinálok egy amolyan kiegészítést a cikkhez.
A tesztemben előforduló játékokat vettem ismét elő és minden grafikai beállítást a lehető legmagasabbra állítottam, jó eséllyel így fogyasztja a legtöbb VRAM-ot. Tehát most nem játszhatóság volt a szempont hanem próbáltam annyira leterhelni a rendszert amennyire csak lehetett (nyílván a játék adta lehetőségek keretein belül). Ahol volt benchmark ott az futott le, a többi játék esetében a tesztben is szereplő helyszíneket jártam be újra.

Rage minden max; 8xAA .................................................... 2532Mb

Dirt3 Ultra preset; 8xAA ......................................................... 2263Mb

AVP DX11; minden max; 4xAA .............................................. 2996Mb

BAC DX11; minden max; 8xAA .............................................. 2310Mb

Crysis 2 DX11; HT; Ultra preset .............................................. 2600Mb

MOH multi minden max; HBAO; 8xAA .....................................1893Mb

BC2 minden max; HBAO; 8xAA ..............................................1908Mb

Battlefield 3 DX11; Ultra preset(HBAO+4xAA); FOV:90 ..........2790Mb

Metro 2033 DX11; Very High; 4xAA; Tess.+DOF+ Physix .......2553Mb

Ezekből játszható sebességgel csak a Dirt3 valamint az AVP futott, a többinél általában a 8xAA tett be(5760x1200-ban az már kicsit sok volt :) ) és/vagy a túl magas grafikai beállítások.

Ezek az adatok tájékoztató jellegűek, amiket az AB-el mértem játék alatt (tehát nem tudom valósak-e vagy sem)

Személyes véleményem az, hogy ez az Eyefinity szuper jó dolog teljesen más dimenzió így játszani. Izgatottan vettem elő több régi játékomat is (pl AVP,Dirt2) hogy megnézzem hogyan is festenek 3 monitoron. Mire beüzemeltem az eyefinity-t egy kissebb társaság gyült össze a szobámban mondván, hogy nem értik ez így, hogy fog menni és különben is.... elég szkeptikusak voltak. Erre válaszul 7.1 hagfalrendszeren hangerő fel és beraktam nekik aBF3-ból a Going hunting pálya kezdő sorait..
Hát kb levegőt nem kaptak a végére teljesen levoltak nyűgözve....

Ez az első bejegyzésem, ha felmerülne bármilyen hiányosság, kérdés, kritika nyugodtan írjatok !

Köszönöm szépen, hogy végig olvastad az irományomat !

Hozzászólások

(#1) D1Rect


D1Rect
félisten

CPU tuninggal javulnak az értékek?

[ Szerkesztve ]

(#2) daneeeeee válasza D1Rect (#1) üzenetére


daneeeeee
aktív tag

Bocsánat ezt nem írtam bele a CPU tuningolva van 3,8GHz-en jár

(#3) D1Rect válasza daneeeeee (#2) üzenetére


D1Rect
félisten

Akkor ennyi. :)

(#4) Keksz03


Keksz03
senior tag

jó kis teszt, nekem is volt eyefinity rendszerem több mint fél évig, HD6950@70 + 3db 24" Samsung...hihetetlen élmény úgy játszani!
nem tudsz beszerezni egx GTX680-at? kíváncsi lennék mit produkál ugyanilyen beállítások mellett! :)

Samsung Galaxy S23+ 512GB / LG CX 48" OLED / PS5 / Ryzen 5 5600X, 16GB, RTX 3060 Ti

(#5) ffodi


ffodi
veterán

Jó az a 3 monitoros konfig. (látom fasza az aktív miniDP to DVI kábel :) )

A játéktesztekhez ha lenne 1-2 kép az feldobná a dolgot, illetve az elején egy kis hiba: "CC 10.4", gondolom CCC 12.4-re gondolsz. ;)

"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája

(#6) daneeeeee válasza Keksz03 (#4) üzenetére


daneeeeee
aktív tag

Ez egy nagyon jó ötlet!
Amúgy én is gondoltam már egy GTX680 NV Surround VS HD7970 Eyefinity teszthez sok vitának elejét vennék.
Szerintem teszek egy felhívást hátha valaki ráharap. :)

(#7) daneeeeee válasza ffodi (#5) üzenetére


daneeeeee
aktív tag

Úgyvan ahogy írod Mester!
Köszönöm az építőjellegű kritikát, pótolva lesznek.

(#8) radi8tor


radi8tor
MODERÁTOR

Az ex-kártyáim PH! uralomra törnek. :C

Ideje bedobni egy második kártyát a gépbe, hogy megduplázd az FPS-eket! :)

⭐ Stella

(#9) daneeeeee válasza radi8tor (#8) üzenetére


daneeeeee
aktív tag

Az maximum kölcsön kártya lesz, most le vagyok égve. :DD

(#10) radi8tor válasza daneeeeee (#9) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ismerem az érzést. :R

⭐ Stella

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.