Na szóval. Eddig mindenkinek világos volt ami nekem nem.
A 2008 Február-Április? közötti 9600gt szériákból sok került ki selejtesként. (persze nem nagyon került elismerésre nvidiáéknál hogy a nagy sietségbe hogy időbe ki legyen dobva, bizony nagyon elb***tak valamit a power szabályzó környékén. Történik ugyanis, hogy némelyik játék közben szerencsétlen kártyánk úgy érzi hogy visszakapcsol takarékos módba, (vagy épp 2D módba, kitudja? ) aminek eredményeként azt tapasztaljuk hogy monitorunk elszállt, a játék hangja pedig ismétlésbe kezd.
E fura hiba miatt a garanciáztatás elég körülményes, merthogy csak szelektív módon tapasztaljuk ezt a jelenséget. Személy szerint én Swat 4ben találkozom a jelenséggel, más játékban még nem, a kártyám előző tulaja viszont rendszeresebben szívott vele. Hiába viszem tehát a kártyát vissza az üzletbe olyan kifogással hogy ez nem jó, nem tudom bizonyítani. 24 óra 3dmark helyett nyomathatnák 168 órába is, akkor sem lenne semmi probléma a megjelenéssel.
Most akkor megpróbálok rátérni a lényegre, amit a végtelen sok hülyeség közül hámoztam ki az internet fórumokból. :
1. Riva tuner 2.24 letöltése - felrakása
2. Driver settings --> Customize -->System Settings--> Órajelek megadása, magyarul tuning. (vagy csak alapórajel megadása 2D és 3D módoknak.
3. Ugyanott force constant performance level beállításnál bejelöljük hogy Performance3D
4. Apply overclocking at windows startup startup settings.... kipipáljuk.
5. Leokézzuk, újraindítunk.
Gyakorlatilag innen a probléma megszűnik, és nem jön elő többet.
Ha gond adódik az Force constant performance level beállítással = szürke marad, nem marad meg a beállított órajel ; akkor a főablaknál a power user fülre váltsunk. RivaTuner \ NVIDIA \ Overclocking nál a + jelre kattintunk és EnablePerfLevelForcing -ot 1 esre váltsuk.