2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Garancia intézés

Írta: | Kulcsszavak: garancia . probléma

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mivel elég sok garanciális ügyintézésem volt az elmúlt pár évben gondoltam összeszedem a tapasztalatokat a kirívó esetekkel kapcsolatban.
Időrendi sorrendben:

Bluefish
Az első problémás ügy egy ASUS CUSL2-C alaplap volt amelyet a híres? Bluefishben vásároltunk, céges gépekbe volt, 20 db-ot vettünk, melyekből 2 dbnak nem működött az alaplapi hangkártyája. A cég hozzáállása meglepően érdekes volt, szerintük a hangkártya opciónális, ezeken nincs ilyen. Az nem számított, hogy fizikailag rajta volt, a driver hibátlanul települt, csak hangot nem adott ki. Több hónapnyi levelezés után az ASUSt is bevonva még mindíg megtagadták a javítást. Bár a mintegy 30 levélből 4 darabban igérték meg a javítást, illetve már meg is történt, elküldték a gyártónak stb... De sosem értünk a végére. A vége az lett, hogy maradt 2 hibás alaplap.

NOKIA
Egy 3310-es volt a hibás telefon, egyik napról a másikra nem csengett, nem működött a belső hangszóró. 2 hónapos telefon volt, úgyhogy bevittem az első NOKIA szervízbe Tatabányán. Itt jött az első érdekes momentum, másnap hívtak, hogy a telefon beázott és megtagadják a garanciát. Természetesen soha nem került mégcsak víz közelbe sem. Leveleztem egy jót a NOKIA budapesti szervízével, bevittem Budapestre, 2 héten belül kész volt, természetesen nyomát sem találták beázásnak.

ACER
Az első meglepetés volt. Balek voltam, használtan vettem egy ACER TravelMate 4050 LMi-t, helyben kipróbálva tökéletesnek tűnt a feltelepített XPvel, a gond már a vásárlás napján előjött, folyamatos kékhalálok formájában. Megpróbáltam újratelepíteni az XP-t, de a telepítő sem indult el. Gondoltam semmi gond, 1,5 év garanciával vettem. Az első sokk az ACER szervízben volt, mint kiderült a garanciapapír és a számla hamis. A nyilvántartásuk szerint ez a notebook sosem került eladásra kiskerből. Mint kiderült alaplaphiba, a javítás horribilis összegbe kerülne. Az eladó adatai hamisak voltak, töltöttünk ki szerződést, de mint kiderült semmilyen adata nem volt valós, a telefonszáma másnaptól nem élt. Szerncsémre, fogalmam sincs miért az ACER vállalta a garanciális javítást így is, illetve megadta a garanciát a nagykerből eladás időpontjától.

ALIEN COMPUTERS
Pontosan nem emlékszem milyen memória volt, egy komplett gépet vásároltam náluk, 2 év garanci volt rá, 1,5 év múlva tönkrement az egyik 1 gb-os KINGSTONE memória. Mivel munkára használtam, nem eshetett ki a gép, vettem memóriát és csak a hibás modult vittem vissza. Szerintük a gép megbontásával elveszett a garancia, így nem tudták vállalni a javítást/cserét. Mivel nem volt időm foglalkozni velük annyiban hagytam.

220Volt/CANON
Egy CANON 350D-t vásároltam, volt 3 hotpixel a ccd-n, 2-3 hónapos lehetett, visszavittem a boltba és azonnal cserélték.

HP
Egy dv9000 volt, renew programban vásároltam, fél év múlva meghalt az akkumulátor. A boltban elhajtottak, mert akkoriban a pavilion notikra nem volt itthon garancia. Mivel ténylegesen ki is írták elfogadtam, de írtam egy levelet a HPnak, két hét múlva futárral küldtek egy új akksit. Itt találkoztam először ezzel a garanciális ügyintézéssel, szerintem maximálisan korrektek voltak. A másik eset évvekkel később egy DV7-es volt, ennek az adaptere ment tönkre, volt egy másik hasonló noti a cégnél, annak a töltőjével kipróbáltam. Telefon az ügyfélszölgálatra és egy héten belül futárral küldték az új adaptert minden kérdés nélkül.

NOKIA
Egy 5800 XM telefon volt, a kijelző csíkozódni kezdett, visszavittem, szintén tatabányai szervíz, szintén beázás, a folyamat ugyan az volt mint az előző NOKIA esetében. Fel Budapestre, rögtön kijelző csere, és mivel karcos volt az előlap azt is cserélték ingyen.

Ezeken kívül volt még pár garanciális ügyintézésem, de kirívó eset nem volt. Azért annak örülök, hogy az elmúlt években a nagyobb boltok, gyártóknál sokat javult a garanciális ügyintézés, amég 4-5 éve többnyire problémáztak, folyamatosan kitalált indokokkal küldték vissza a hibás termékeket mostanában már nem ez a tendencia. Kíváncsi lennék másnak milyen tapasztalatai vannak.

Hozzászólások

(#1) Cucuska2


Cucuska2
őstag

Az alien computers-esek elég szemetek voltak!

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#2) Jhonny06


Jhonny06
veterán

Az Acer-es sztori nagyon durva. :Y

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.