Akik ismernek innen vagy a másik PDA-val foglalkozó oldalról azoknak lesz egy két ismerős momentum az írásomban. Azok akik pedig csak most tévedtek ide azoknak oklusként írom le a kálváriámat aminek még nincsen vége.
Miért kezdtem bele ebbe a cikk megírásába?
Mint olyan sokan itt közületek én is mániákus vagyok volt már jó pár WinMo-s PDA-m tehát nem most kezdtem el foglalkozni ezekkel a kütyükkel.
Nem írom le miért mert nem tartozik szervesen a tárgyhoz de amikor megjelent a HTC HD2 gondoltam váltok én is egy snapdragonos készülékre. A választásom az Acer S200-ra esett mert nem túl nagy megfelelően gyors elegáns és nem került 170e Ft-ba mint az említett készülék.
Túrtam a netet hol mennyiért milyen feltételekkel tudnám megvenni. Volt minden féle ajánlat a gari nélkülitől a bolti és Acer garisig. Kiválasztottam a Ferenc körúton lévő Superphone üzletet mert árban elég jók voltak és gyári garabciával tudták adni a PDA-t. Be mentem, megvettem és örültem mert tényleg azt kaptam amit vártam egy piszok gyors telefont. Öszintén megmondom nem is figyeltem a garancia papírt mert a szerződésen rajt volt, hogy gyári Acer garanciás.
Két hét után gondoltam romot frissítek igen ám de behalt az én kis kütyüm. Bosszankodtam da hát garanciás majd megcsinálják gondoltam, felmentem a gyártó oldalára beütottem a kért adatoakat és ki is írta nekem, hogy meddig van rá garancia és vegyem fel a kapcsolatot a helyi kirendeltséggel. Hívom a magyar képviseletet és akkor ért a meglepetés amikor azt mondja, hogy nálunk nem is forgalmaznak Acer PDA-t gyári garanciával. Garancia papír elő akkor látom, hogy a SpeedShop-ba szól, na nem baj majd ők megcsináltatják gondoltam. Bevittem a készüléket és mint akkor írtam is nagyon segítő készek voltak és probálták ott egyből orvosolni a hibát. Azonnal nem sikerült ezért ott hagytam de este már jött is az SMS, hogy készen van mehetek érte. Valóban úgyis volt bementem és szépen működött az Acer. Ennek az ott hagyás nak később lesz még jelentősége.
Használtam tovább rá két hétre megint megállt a készülék. Balszerencsémre pont december közepén így tudtam ha nem sikerül helyben megcsinálni akkor az ünnepek miatt nem lesz egy hamar PDA-m.
A speedshopba bemenve egy gyors rom frissítés szerettek volna rajta csinálni mondtam nekik, hogy ettől nem fog megjavulni de sebaj azt a 20 percet kibírom. Persze nem sikerült, ekkor elviszik a készüléket valahova ahol nem láttam és úgy jönnek vissza, hogy ezt a készüléket valaki szétszedte mert nincsen rajt matrica meg az egyik csavaron le van kopva a festék.
Én biztosan nem szedtem szét közlöm velük. Ök akkor sem tudnak vele mit csinálni vigyem vissza ahol vettem majd velük megegyeznek.
A SuperPhone-ba bevittem ahol teljesen korrket módon álltak a dologhoz annak ellenére, hogy ők sem értették mi lehet a bajuk a speedeseknek mert akkopr a többi csavaron miért nincsen kopás meg egyébként is mi az, hogy csak velük tárgyalnak. Leadtam, jegyzőkönyveztük az egész eseményt és féltem tőle, hogy ez egy hosszabb menet lesz.
Teltek a napok karácsony előtt rájuk csörgök tudni e már valamit? Még semmit de azerintük majd csak az új évben stb. Gondoltam ez az én pechem hát nincs mit tenni várok.
Az év első napjaiban ismét hívom a Superphone-t még mindig semmi. Na ekkor elszakadt a cérna. Hívom a speed-et mondjak egy sorozatszámot mondom erre közlik velem, hogy nekem nem adnak semmilyen felvilágosítást csak a kereskedő partnerüknek. Micsodaaa? Az én PDA-m és ők a garancia viselők és nem adnak felvilágosítást?
Az a röhej az egészben, hogy én szegény Superphone-sokat cseszegettem hiszen nekik adtam le.
Ma mondom le kell valamilyen módon zárni az egész ügyet és ha nem lesz elörelépés akkor mennek a feljelentések. Ezzel a szöveggel fel is hívtam a Ferenc körúti üzletet és mondom nem velük van bajom annak ellenére, hogy eladtak nekem egy gyári garos készüléket amikor az nem az de védelmükben legyen mondva, hogy ott voltam amikor megrendelték és ezt mondták nekik. Adtam nekik fél órát, hogy valami infóval szolgáljanak.
10 percen belül hívtak, hogy türelem rajta vannak a dolgon és még ma jeleznek. Nem telt el sok idő hívnak, hogy Ki küldte a speed a készüléket javításra és 1-1,5 héten belül meg lesz. Remélem így is lesz.
Több dolgot nem értek.
1. Amennyiben a Speedshop az importőr akkor hogyan adhatja ki a kereskedőnek Acer garisként amikor nem az.
2. Ők vállalják a garanciát akkor miért küldik ki?
3. Miért nem adnak felvilágosítást se nekem sem a kereskedőnek?
4. Mi van ha használtan veszem meg valakitől az ő gari papirjukkal? Akkor kivel vannak kapcsolatban?
5. Miért kell azt állítani egy készülékről, hogy szétszedték? Ha valaki eltávolította a matricát (ha egyáltalán volt rajt) az csak ők lehettek mert rajtam és rajtukon kívül másnál nem volt a készülék.
6. A mai kiélezett piaci helyzetben nem az lenne a cél, hogy minél elégedetebbek legyenek az ügyfeleink? Még ha esetleg most ez valamennyi pénzbe kerül? Már mint a javítás.
7. Miért akkor mozdul meg valaki amikor a feljelentéssel fenyegetőzünk?
Bízom benne, hogy békés úton sikerül megoldani ezt a problémát de a kezdeti elégedettségem a speedshoppal immár nagyon a múlté. Nem is értem, hogy ilyen piaci magatartással hogyan tudnak még működni és a felszínen maradni. Vélhetőleg a sok eladott HTC készülék miatt amiknek persze nem ők vállalják a garanciát.
Amiért írtam ezt a szösszenetet.
Sajnos ezek a készülékek nem olcsók és nincs kidobni való 100e Ft-om gondolom mint sokan másoknak. Ezért nézzük meg hogy hova szól a garancia papírunk és annak tudatában vegyük meg az adott készüléket, hogy lehetnek problémák ha meghibásodik.
Mivel még nincsen kezemben a készülék és nem tudom, hogy valóban max 2 héten belül készen lesz ezért kérem ha valakinek volt hasonló jellegű problémája az adott szervizzel vagy másikkal az jelezze felém hátha úgy könnyebb lesz elérni valamit.
A fogyasztó védelem felé megírt levél még nincs a kukában tehát bármikor elővehető de nagyon nem szeretném.
A honlapjukon még most is gyári garanciaként van kint az S200
Két hónap után úgy néz ki letudom zárni ezt az ügyet
Múlt héten felhívtam a boltot, hogy nem érdekel semmilyen kifogás de elfogyott a türelmem és, hogy adják vissza a pénzemet tudniillik ha nem tudják megjavítani és helyette egy ugyanolyan készüléket adni akkor lehetőség van a pénz vissza kérésére.
Addig addig beszéltünk, hogy bele egyeztem abba, hogy egy másik készüléket választok.
Gondolkodtam az I8000-en és az Acer S100-on. Omnia2-m már volt tehát az annyira nem vonzott az Acer pedig a garancia miatt volt kérdéses.
Az döntötte el a dolgot, hogy az Omnia2-ből csak fehér színű volt és az nekem nem kellett az Acer pedig olcsóbb mint az S200 volt gondoltam ezzel meg ez lesz a baj, hogy a különbözettel mi legyen gondoltam legfeljebb levásárolom és ezt mondtam is nekik. Addig ment megint az idő húzás, hogy hétfőn felmentem az üzletbe és közöltem, hogy addig innen el nem megyek ameddig nem hoznak nekem egy Acer S100-at ahogyan azt megbeszéltük telefonon. 11 órától ott voltam 16.30-ig mire jött a futár az Acerrel és meglepő módon kis borítékban a különbözettel amennyivel olcsóbb ez a készülék.
Tehát a WinMo-hoz picit hűtlen lettem de az Acerhez nem.
Megmondom őszintén azóta egyfolytában nyomkodom nem lehet letenni az Android eddig nagyon lenyűgözött meg a kapacitív kijelző egy dolog ami hiányzik az Amoled.