Hirdetés

2024. június 11., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) robyeger


robyeger
addikt

Elkapkodottnak tartom az új konzol APU-kat. Én, ha muszáj inkább még vártam volna és később egy jóval erősebb lapkát gyártatnék, legalább 16GB rammal, ami GDDR5X, de HBM2 lenne javalott. Erősebb proci, több shader. Így időt állóbb lenne, nem egy vérszegény 4K (kisebb trükökkel megtámogatva). Kár! :((

[ Szerkesztve ]

Keresem a 9th Company: Roots Of Terror játék magyar feliratos változatát,mindenféle megoldás érdekel; Intel Pentium-D940/''C1''stepping/ (1.3V-200x16) @ (1.43V-333x12) 4Ghz

(#2) leviske válasza robyeger (#1) üzenetére


leviske
veterán

Még ez is veszteségekkel megy. Egy 16GB HBM2-vel szerelt gép, jelentősen nagyobb lapkával valószínűleg jóval később fordulna nyereségesbe a gyártás.

Arra tökéletes a Pro, hogy picit felrázza az eladásokat. Újabb 3 év alatt pedig ki lehet találni a következő lépcsőt.

(#3) flashpointer válasza robyeger (#1) üzenetére


flashpointer
őstag

Az majd 2 év múlva :D

(#4) Peat;) válasza leviske (#2) üzenetére


Peat;)
veterán

A Pro-nak kellett volna lennie a sima playstation4-nek hogy hozza azt a megszokott ugrást amit eddig a konzolosok tapasztaltak, legalább technológiailag. A játékokban meg most kezd magára találni szééép laaaassssaaaaan. Legalábbis már két exkluzív is van ami érdekelne róla, más generációknál ennyi már a megjelenés előtt volt... :DDD
A múlt nagyon felértékeli a playstation3/x360-ast véleményem szerint annak aki birtokolta egyiket vagy mindkettőt.

(#5) Simid válasza robyeger (#1) üzenetére


Simid
senior tag

Ez nem egy teljes generációváltás, inkább csak egy alternatíva 4K-ra. Emiatt meg volt kötve a kezük, teljes kompatibilitás miatt nem válthattak más architektúrára.

(#4) Peat;): Ez így szerintem marhaság. Most sok évvel később egy jóval fejlettebb gyártástechnikával tudták ezt megcsinálni. Már a sima PS4 is bőven hozta azt hardveresen amit generációváltáskor elvár az ember. Az más kérdés, hogy korábban ezek a váltások sokkal jobban megmutatkoztak grafikában. Az nem a Sony/AMd hibája, hogy exponenciálisan nő a számítási igény miközben a hardverek fejlődési üteme lassul.

[ Szerkesztve ]

(#6) Menthirist válasza Simid (#5) üzenetére


Menthirist
veterán

bőven hozta volna? én őszintén vártam egy 1080p60 fps-re képes konzolt, erre még mindig nem kaptuk meg a ps4 személyében. a ps4 pro esetében meg nem vagyok meggyőződve hogy minden játékba majd beépítenék a 60 fps módot, pláne hogy a tomb raidernél is azt mondták a készítők hogy a 4k30 fps és a fullhd emelt minőségű de 30 fps mellett lesz egy unlimited 1080p érték is a választhatók között, de az 40-60 fps között ugrálva lesz képes vinni a játékot.

Amíg konzolon nem kapok fix és betonstabil 60 fps-t minden játékból, addig nálam kiesik.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#7) jedis


jedis
senior tag

A sok fanyalgónak üzenem, hogy év végére a PS4 meghaladja az 50 milliomodik eladást. A cég leg sikeresebb konzolja eddig.

Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !

(#8) Medocsabi válasza jedis (#7) üzenetére


Medocsabi
addikt

"Lehetett volna erősebb","ezzel kellett volna kezdeni","nincs fix 60 fps"....
Na,ezért nem TI vagytok a konzolgyártóknál a célközönség :) a mostani generációval sincs semmi probléma semmilyen szinten!játszottatok a witcher3-mal?a doommal?a fh3-mal??
Ha ezekre azt mondjátok h grafikailag nincs toppon,vakok vagytok.Vagy pc-fanok.3.lehetőség nincs. ;)

[ Szerkesztve ]

(#9) leviske válasza Peat;) (#4) üzenetére


leviske
veterán

Ezzel a hardverrel se jöttek volna jobban optimalizált és szebb játékok korábban. Valószínűleg azért nem is sietett ilyesmivel a Sony, mert talán mostanra nőtt fel egy-egy stúdió a feladathoz.

A PS3/X360 címeket meg kár idekeverni. A hatalmas ugrást ott nem a hardver, hanem az UE3 jelentette, most meg majdnem minden kiadó saját motorral vacakol.

(#10) Menthirist válasza Medocsabi (#8) üzenetére


Menthirist
veterán

valóban nem mi vagyunk, hanem tényleg egy átlagos, alig valamilyen szinten informatikához és technikához értő ember, aki csak haza akar menni munka vagy suli után, bedobni egy lemezt vagy megnyomni egy gombot és játszani a tévén a gamepaddal ahogy elé tették. Semmi önálló igény vagy kritika, amit a sony megadatott, az legyen áldott...

Mi nem ilyenek vagyunk. Ez van.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#11) Simid válasza Menthirist (#10) üzenetére


Simid
senior tag

Akkor meg is válaszoltad magadnak a kérdést! :)
A célközönség elenyésző hányadát érdekli, hogy 30 vagy 60 FPS, viszont szinte mindenkit, hogy kicsit szebb vagy rondább a játék. Ha a te felelősséged (és anyagi érdeked) lenne eldönteni, hogy melyik legyen, biztos vagyok benne, hogy te is a 30FPS és kicsit szebb opció mellett tetted volna le a voksot. Erre van inkább igény.

[ Szerkesztve ]

(#12) Menthirist válasza Simid (#11) üzenetére


Menthirist
veterán

Egyébként azt az elenyésző hányadát is érdekelné, ha minden játékot 60-on kapnának, ne tudd meg mennyi konzolt tulajt hallottam mondani hogy 60 fps-es multi után fura és nem túl jó visszamenni 30-ra, amíg meg nem szokja ismét a szemük. De most komolyan, 21. század és még mindig 30 fps-en bohóckodnak? Nemár.
Amúgy amikor kiadták a remastered verziókat pl a last of us-ból, és 60-on ment, a cikkírók is ódákat zengtek róla hogy ennek így kellett volna mennie eredetileg is. Szóval ne akarja nekem bemesélni hogy ne lenne jó vagy észrevehető a felhasználóknak is, csupán egyszerűen 30 fps-en tartják őket, mert így gyorsabban profitábilis a konzol, meg 2-3 évvel később ki lehet pörgetni egy újabb (fél)generációt.

hát gratz. ezért fizetek inkább többet, de fusson úgy a játék ahogy én szeretem.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#13) nkmedve válasza Medocsabi (#8) üzenetére


nkmedve
őstag

Engem hidegen hagy hogy 30 vagy 60 FPS, úgy általában a grafika sem tartozik az elsődleges dolgok közé ami leköt egy játékban. Na de egy DOOM-ot gamepaddal? Na neeee... :D

Amúgy jó a konzol, én is sokszor elgondolkozom hogy jó lenne egyet beszerezni, főleg hogy a tévé már megvan hozzá (jelenleg PC-re kötve), de mindig eszembe jut hogy FPS-ek és stratégiák miatt úgy is fent kell tartsak egy erős PC-t s akkor lebeszélem magam.

(#14) #06658560 válasza jedis (#7) üzenetére


#06658560
törölt tag

És egymillió légy nem tévedhet.

Amikor megjelentek ezen generációs konzolok, akkor az FHD felbontás már rég elterjedt volt a fontos piacokon a tv-k terén, így az eléggé a minimális elvárás volt. És a ciklus végére várható 4k miatt az az irányba képesség is.

(#15) Simid válasza Menthirist (#12) üzenetére


Simid
senior tag

Elhiszem, hogy neked (meg az ismerőseid közül sokaknak, akik feltehetőleg szintén hozzáértőbb réteghez tartoznak) fontos a 60FPS. De akkor most én is mondjak olyan példákat, hogy "autószerelő Józsi haverom meg azt sem tudja mi az az FPS"? A lényeg, hogy mivel lehet jobban eladni. A 60FPSnek ára van. Vagy gyengébb grafika vagy erősebb (ezért hangosabb, nagyobb, drágább) hardver. Biztos vagyok benne, hogy egy MS vagy Sony méretű cég pontosan tudja, hogy mik a piaci igények és ennek megfelelően választottak ennyire hasonló hardvert.

(#16) Menthirist válasza Simid (#15) üzenetére


Menthirist
veterán

egyáltalán nem hozzáértőek az ismerőseim, akiknek konzoljuk van. Azért vettek konzolt, mert nem azok, cska játszani akartak minden flanc meg hűhó nélkül, korrekt minőségben, és erre tényleg abszolút alkalmas sokaknak. Mindegy hogy tudja-e valaki hogy mitől fps az fps, vagy hogy 30 vagy 60, egyszerűen feltűnik bárkinek hogy mennyivel folyamatosabb, mégha nem is tudja megfogalmazni hogy miért.

A "vagy gyengébb grafika" érvhez csak annyit mondanék hogy hány konzolos ember volt meggyőződve arról hogy a ps3 és xbox 360-nál jobb grafikára nincs szükség. Mindig lehet hova tornászni a minőséget, és mindig lehet olyan kompromisszumokat kötni, amitől meglehetne a 60 fps is, de a látványt sem kell különösebben feláldozni. Persze azért kell hozzá egy jelenlegi ps4-nél erősebb gép, de megint ott tartunk hogy csak azért mert a sony már az első perctől hasznot akart, nem ment kellően messzire hogy a usereknek is jó legyen, hanem alapból úgy kalkulált hogy félúton kiadnak majd egy másikat.

"Biztos vagyok benne, hogy egy MS vagy Sony méretű cég pontosan tudja, hogy mik a piaci igények és ennek megfelelően választottak ennyire hasonló hardvert."
Én meg biztos vagyok benne hogy tudják mik az igények és a lehető legalacsonyabbra lőnek hardveresen hogy a lehető legmagasabb legyen a profitráta az első perctől fogva. Tehát nem azt nézik hogy jó legyen mindkét félnek, hanem hogy NEKIK jó legyen, a vásárlóknak meg elfogadható.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#17) Peat;) válasza leviske (#9) üzenetére


Peat;)
veterán

"A PS3/X360 címeket meg kár idekeverni. A hatalmas ugrást ott nem a hardver, hanem az UE3 jelentette, most meg majdnem minden kiadó saját motorral vacakol."

?!

Már elnézést de mint előző konzoltulaj én úgy mérlegeltem hogy mi legyen a folytatás, hogy mit kapok ha lecserélem a konzolomat. Azonos termékkategória, mégis miről beszélünk? Az a baj hogy a ph! agymosása úgy beette sokak fejébe magát hogy az hihetetlen, engem nem érdekel ki milyen grafikai motort írt, meg éppen ki kit hogyan akadályoz és miért kell sajnálni.
Az érdekelt hogy jöjjenek a tipikus konzoljátékok és jót szórakozzam. Az UE3-nak ehhez semmi köze, nem egy játékkal úgy szórakoztam nagyon jól hogy köze nem volt hozzá. Az x360 egy brutál egyszerűen programozható konzol volt, az ok engem nem érdekel. Persze tipikál ph! válasz erre hogy akkor nem értem mi a probléma. Annyira nem hogy a gta5 a sok éves grafikai motorjával mutatott valami olyat amire a mai csodák nem képesek. Szerintem ha a gta5-be beírnak egy sort hogy dx12, akkor ma az lenne a példaprogram pl hogy látjátok, ez a forradalom....messze nem olyan mértékben van köze ehhez a grafikai motoroknak, ha egy vas gyenge akkor gyenge és ezerszer több meló kell kihozni belőle azt a szintet ami megüt egy mércét. Ez a fene nagy igazság.

[ Szerkesztve ]

(#18) Menthirist válasza Peat;) (#17) üzenetére


Menthirist
veterán

Abban igaza van hogy az akkori nagy grafikai ugrást maga az UE3 jelentette. Mert hiába egy erős hardver, ha ugye nincs olyan szoftver ami nagyot tudjon ütni, márpedig annak idején az UE3-as videókat úgy néztük hogy ezt lehetetlen elérni, és hihetetlen hogy ilyen szintű dolgokra figyeltek mint a softbody fizika vagy a normal map-ok, amiből persze nem a technikai részletek maradtak meg, hanem hogy őrült mód részletes modelleket láthattál az addigiakhoz képest. Szóval akkor nem csak a hardver ugrott egyet, hanem a szoftver egy hatalmasat. Azaz hát maga a motor.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#19) Tidus


Tidus
addikt

(#1) robyeger ; (#2) leviske : Lehet hogy bennetek egy-egy IT zseni lakozik , és tétlenségre vagytok kárhozatva, a jövőbe tekintő ötleteiteket pedig senki nem veszi komolyan.
De az is előfordulhat hogy az AMD és a SONY fejlesztő mérnökei tök hülyék az egészhez és az ötleteitekre nem jönnek rá, semilyen módon, semilyen formában.

(#20) Medocsabi válasza Menthirist (#10) üzenetére


Medocsabi
addikt

Sose volt psem,mindig xboxom... ;) Volt nekem is gamer pcm.i7 2600 gtx 760 sli .szep idők voltak,imadtam fejleszteni.egyszeruen csak felnőttem,es most már inkább a csaladomra koltom a pénzt mint gépre.eleinte nem mondom rohadt nehéz volt megszokni,de most már nem valtanek vissza pcre.ahogy írtad,nekem pont az a legnagyobb előnye,letespedek nagy ritkán 2-3 naponta pár órát játszani,nem kell semmivel tokolni,lemez be game on :) bárcsak egy nap nem 24 óra lenne nekem :)

(#21) Menthirist válasza Medocsabi (#20) üzenetére


Menthirist
veterán

a felnövést ne keverjük bele. Az ember az élete során kerül olyan helyzetbe hogy megváltoznak a prioritások, ezzel nincs semmi gond. Akinek az adott fizetési keretből pl mind el megy a családra, annak elmegy, nagyon helyes hogy azt tartja prioritásként első helyen. De ez nem egyenlő a felnőttséggel. Én sem vagyok már mai gyerek, igaz perpill még családom sincs, de rengeteg dolgot "felnőttként" végzek, dolgozok, adózok, takarítok egyedül egy lakás után, képzem önmagam, stb, és biztos ha majd lesz család is, nem költök majd ennyit a gépemre (hacsak nem keresek majd annyival többet), de amíg megtehetem, a megtakarításaim mellett fontosnak tartom hogy én is úgy kapcsolódjak ki, ahogy szeretnék. Van aki nyaralni megy ebből akár egyedül is, van aki kocsira költi, stb. De van a baráti körömben olyan családos ember, aki azért maradt pl pc-n, mert hiába hogy nem frissíti, mégsincs annyi ideje hogy konzolon játsszon nagyobb címekkel, és inkább a meglévő pc-jén tolja amennyi ideje csak van. Ezzel sincs semmi gond.

Szóval tényleg nincs semmi probléma azzal ha valaki konzolra költözik, különösen ha tényleg kevés az ideje is, és tényleg nem akar bosszankodni semmivel. De akkor ne kapja már meg a többi, nem ilyen ember a nyakába hogy mi csak fanyalgunk, haterkedünk, stb. Ráadásul divatból. Semmi bajom sincs a konzollal, de okkal nincs konzolom. Az egyik ilyen ok hogy nem felel meg az én minőségi elvárásaimnak, pl a 60 fps-nek, és hajlandó vagyok kemény pénzeket fizetni azért, hogy teljesüljenek ezek az elvárásaim. Majd ha meg fog felelni stablian, veszek egyet, de akkor sem a pc helyett, hanem mellé. Arra a pár címre ami konzolról érdekelne, elég lesz. Utána max eladom mint mások is tették.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#22) Simid válasza Menthirist (#16) üzenetére


Simid
senior tag

Jó, tőlem leegyszerűsítheted annyira a dolgot, hogy túl pénzéhes volt a Sony. Azt viszont sosem értettem, hogy miért lepődnek meg emberek azon, hogy kizárólag profitszerzés céljából létrehozott cégeknek valóban a profit a legfontosabb. A versenypiacon ez a létezésük egyetlen racionális célja. Persze ezt sokféle módon el lehet érni, de max akkor fogják a felhasználó érdekeit nézni, ha ez nekik megtérül. Szóval a Sony is csak annyira figyelt erre amennyire muszáj volt. Az eladások azért igazolták őket.

(#23) Menthirist válasza Simid (#22) üzenetére


Menthirist
veterán

Én korán sem lepődöm meg ezen, csak azon amikor emberek konkrétan szenteknek állítják be őket amiatt, hogy ilyen teljesítményű gép egyáltalán megszületik ennyi pénzből, és áldassék a nevük emiatt. És egyébként sem kell ennél jobb, teljességgel felesleges. A sony profitorientált vállalatként viselkedik, ahogy el van várva tőlük, ugyanakkor az emberek elkezdtek tapsolni hogy nem kell nekünk több, hiába lenne többre is lehetőség. Ez az ami némileg bosszant. Azaz inkább az hogy kőkeményen nekimennek mindenkinek, aki ezt fel meri hozni érvként. Szóval gyakorlatilag kevesebbért jobban tapsolnak mint az előző generáció során.

Peat; ): gondolom a nulláról alatt azt érted, hogy miután megvolt a komplett rendszer, ami megjelenítse a grafikát, AI-t és minden mást. Mert ne felejtsük el a motor nem csak a grafikát intézi, hanem minden egyebet is összefog. Amúgy meg egész egyszerűen megnőtt az emberek igénye is. Ma már nem lehetne befuttatni 10 évvel ezelőtti grafikájú játékot, mert az emberek igénye megnőtt, igen többek között az uncharted 4-hez hasonló szintű műalkotásokkal. Ugyanakkor mint az U4 esete is mutatja, lehet jó grafika mellett is jó játékot készíteni, probléma inkább csak azzal van hogy kevés csapat veszi igazán az energiát, időt és a pénzt hozzá. Azaz kevésnek adatik meg. Emellett pedig nem azt mondtam hogy egy darab motor volt a különbség, hanem azt hogy messze nem csak a hardveres fejlődés jellemezte az akkori ugrást, hanem nagyon sokban a szoftveres technikai ugrás is. A kettő együtt. Aztán relatíve gyorsan képes volt pc-n is megfelelően futni az UE3, onnantól a többi történelem.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#24) Peat;) válasza Menthirist (#18) üzenetére


Peat;)
veterán

Más játékok is tudtak szép lenni. Forza 3, vagy ps3-on a megfelelője. Vagy viking battle for asgard x360-on szinte nyitó cím volt és olyan karaktermennyiséget tolt a képernyőre ami ma is ritka. Castlevania szintén nem unreal motoros volt szerintem és sorolhatnám. Igazából ahol belefogtak ott két év alatt nulláról megvolt egy játék, markánsan előrelépve minőségben. Most azt látom hogy a grafikával bíbelődnek és nem jut elég idő a játékra, a grafika meg egy tisztes szint, de nem kiugró legtöbbször és a korábbi generációban elharapódzott frame rate problémák sem tűntek el.
Azért erősebb belsővel minden könnyebb lenne, ennyi év után szerintem merész kijelenteni hogy egy darab grafikai motor a különbség. Xbox one-re volt egy premier játék, a ryse, kb az el is érte a gép maximumát. Lassan 3 éve.

[ Szerkesztve ]

(#25) tecsu válasza Peat;) (#4) üzenetére


tecsu
addikt

Egyetértek.

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#26) leviske válasza Tidus (#19) üzenetére


leviske
veterán

Mi lenne, ha felesleges beszólogatás helyett végre megtanulnál értve olvasni? :(

(#27) ProEvoFan válasza leviske (#2) üzenetére


ProEvoFan
nagyúr

"Arra tökéletes a Pro, hogy picit felrázza az eladásokat."
Az eladásokkal elvileg eddig sem volt baj.Ha jól olvastam, akkor eddig jobb eladásokat produkál, mint anno ebben az időszakban a PS2, amiről ugye köztudott, hogy a legjobban fogyó konzol az univerzumban.

30 vs 60fps.
Ezt is minap olvastam valahol, hogy a konzolosokat hidegen hagyja a 30 vs 60 fps témakőr.Ez csak a pc játékosoknak fontos.(már akinek...)

(#28) robyeger válasza Tidus (#19) üzenetére


robyeger
addikt

tetszik a stílusod, de komolyan, azt hiszem az ilyen hsz-eket érdemes like-olni a FB-n ;) Amúgy manapság már ritkán nyilatkozok meg, de ezt nem bírtam magamban tartani, bocs ha túlzottan megterhelő voltam :R
Azt se tartom kizártnak, hogy direkt nem akarják letarolni a 4K-s PC játék bizniszt és itt inkább a hardverre gondolok, nem a szoftverre...

[ Szerkesztve ]

Keresem a 9th Company: Roots Of Terror játék magyar feliratos változatát,mindenféle megoldás érdekel; Intel Pentium-D940/''C1''stepping/ (1.3V-200x16) @ (1.43V-333x12) 4Ghz

(#29) Krill77


Krill77
őstag

Anno xbox classicon a half life 2 volt az egyetlen egy olyan game ami egy bizonyos résznél nagyon akadt, a játék élmény rovására ment. Anno nem volt probléma az fps, mindenki jokat játszott. Miota nagyban mérve van mindig csak a gond van. A játékok meg sablonos szarok.

(#30) leviske válasza ProEvoFan (#27) üzenetére


leviske
veterán

Egy szóval nem mondtam, hogy baj lenne az eladásokkal. Ettől még a Pro okozhat egy felélénkülést

(#28) robyeger: Kár ezt túlbonyolítani. A megcélzott vásárlóközönség nem biztos, hogy annyira érdekelt az ennél is erősebb hardver nyújtotta képességekben és annak is megvan a határa, hogy mekkora felárat hajlandóak fizetni a 4K felbontásért. Valószínűleg ebbe egy drágább, de erősebb variáns nem fért volna bele.

(#31) tranceplanet válasza Krill77 (#29) üzenetére


tranceplanet
addikt

+1

Tanuljanak meg végre a játékfejlesztők normális kódot írni, akkor majd lesz szép grafika és folyékony játékmenet is. A nagyobbik baj tényleg a tartalommal van, szinte az összes játék iparosmunka határidőre: félkészen, utólag rengeteg javítással, fizetős DLC-cékkel, egyediséget nélkülözve. A játékos társadalom még tapsol is hozzá, ide jutottunk. Minden tiszteletem a kivételt képező játékfejlesztőknek, akik adnak is tartalmat a kifizetett pénzért. PC-én még rosszabb a helyzet, oda sokszor csak egy konzol port jut, rossz kóddal, skálázódást abszolút nélkülözve.

" Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!

(#32) tgabi333 válasza tranceplanet (#31) üzenetére


tgabi333
tag

Akkor egy játék $120 lesz, jöhet?

(#33) gtamate2 válasza tgabi333 (#32) üzenetére


gtamate2
veterán

Régen se volt 120$ egy játék, ugyan ennyibe kerültek csak volt bennük egyediség, tartalom.
Kár volt behozni a dlc-ket, ott kezdődött a játékipar elk*rvulása.

*Sn0w

(#34) Menthirist válasza gtamate2 (#33) üzenetére


Menthirist
veterán

valójában az évek során drámaian drágult a játékok előállítási költsége. Az a látvány és teljesítmény ami igényelve van a játékosok oldaláról, már sokszáz ember sokévi munkáját jelenti, emiatt jóval drágultak az előállítási költségek. Ezt pedig két fajta módon lehet megszerezni: magasabb eladásokkal vagy magasabb árakkal. A magasabb árakat az emberek nem igazán fogadják el, a magasabb eladások meg mindig, még a jó játékoknál is adhoc alapon mennek. Szóval a fejlesztők és főként a kiadók egyre kevésbé lesznek merészek, mert egyre több pénzt kockáztatnak. És ez itt a probléma. És ne mondd egyébként, hogy manapság mindenki elfogadna egy 10 évvel ezelőtti grafikát pl. Szóval azon sem lehet spórolni. Gyakorlatilag marad az, hogy az emberről megpróbálnak a lehető legtöbb extra pénzt leakasztani. DLC, microtransaction, stb.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#35) Peat;) válasza Menthirist (#34) üzenetére


Peat;)
veterán

Ja csak ha közben pár emberes brigádok olyan "indie" játékokat raknak össze mint a The Vanishing of Ethan Carter. Az igazság nyilván nem fehér és nem fekete, én pl. a magam részéről ennyire nem tenném le a voksomat arra hogy a fejlesztés lett bonyolultabb annyival. Már minden nagy kiadónak ott van a "grafikus motorja" amit csak használni kell, a kicsiknek meg ott a tömérdek elérhető. A nagyobb költségelem inkább az hogy a kiadók valószínűleg össze vissza átdolgoztatják a címeket amiből mi sokat nem látunk, csak egy végső terméket amiben beépített dlc helyek vannak és bugyutaság mint pl. élő színészek kölcsönzése ami drága is valószínű, illetve hogy a kiadó megmondja hogy minden játékfajtából legyen egy kicsi benne...sok játék el van nyújtva mint a rétes tészta a sok felesleges repetitív játékelemekkel, oda nem illő fejlesztésekkel, amiket megcsinálni attól még idő és pénz. A másik ami egyértelműen megnövekedett költségelem az a marketing. Én ezeknek a mellékdolgoknak a negatív hatását többre tartom mint a fejlesztés bonyolultabbá válását, nyilván részletes játékokat készíteni is több munka, de önmagában az a rész még leküzdhető lenne az időnként fel-felbukkanó gyakorlati példák alapján. Szóval én a nagy kiadók irányába mutogatok szeretettel, hihetetlen sok fölös meló lehet egy egy nagy cím mögött a háttérben, persze hogy drága.

Persze ameddig megveszik így ezeket a gyártósori produktumokat az emberek addig nem változik a helyzet, pl én is megvettem fallout4-et idén amire ki lehet jelenteni hogy egy újabb nagy sorozat amiből gyártósori termék lett.

[ Szerkesztve ]

(#36) Yutani


Yutani
nagyúr

Miután mindenki leszarozta a konzolokat, egy témába vágó hsz: jó hír, hogy van az AMD-nek is már TSMC 16FF+ terméke, amiben GPU is van, mert így vátható, hogy GPU-t is fognak itt gyártatni (Polaris rev.2, Vega?), és nagyon kíváncsi vagyok, hogy ezen a technológián hogyan fog majd az teljesíteni.

#tarcsad

(#37) Cathulhu válasza Yutani (#36) üzenetére


Cathulhu
addikt

Jobban örülnék ha már a 10 nanoval kísérleteznének, mert az jövőre már valósággá válik, ők meg megint lemaradnak mint a borravaló

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#38) kriszpontaz válasza tgabi333 (#32) üzenetére


kriszpontaz
veterán

Már egyes esetekben most sem áll messze tőle az ár.

(#39) Yutani válasza kriszpontaz (#38) üzenetére


Yutani
nagyúr

Alapjáték + Season Pass, és még is van a $120.

#tarcsad

(#40) ukornel válasza Simid (#22) üzenetére


ukornel
aktív tag

"Azt viszont sosem értettem, hogy miért lepődnek meg emberek azon, hogy kizárólag profitszerzés céljából létrehozott cégeknek valóban a profit a legfontosabb."

+1
Én még azt is erőst furcsállom, hogy emberek tömegei háborodnak föl azon, hogy egy cirka 100ezres gép nem viszi 60 FPS-sel 1080p-ben a korszerű grafikájú játékokat.

#23 Menthirist
"amikor emberek konkrétan szenteknek állítják be őket amiatt, hogy ilyen teljesítményű gép egyáltalán megszületik ennyi pénzből, és áldassék a nevük emiatt. És egyébként sem kell ennél jobb, teljességgel felesleges."

Szerintem nem arról van szó, hogy ne kellene ennél jobb, vagy feleslegesebb lenne az erősebb vas. Itt az a lényeg, hogy olyan volument kell eladni a konzolgyártónak, hogy a stúdióknak megérje fejleszteni rájuk, kutatni az optimalizációs lehetőségeket, és jó húzócímeket szállítani. Máskülönben megette a fene az egészet. Ott van a hiba szerintem, hogy csak a hardverben gondolkodsz - a szoftver legalább olyan fontos. A sok és jó minőségű szoftverhez pedig az kell, hogy irtózatos mennyiséget adjanak el a hardverből. Ehhez bizony alacsony árak kellenek.

[ Szerkesztve ]

(#41) kriszpontaz válasza Yutani (#39) üzenetére


kriszpontaz
veterán

Pontosan, lásd: BF1 133€.

[ Szerkesztve ]

(#42) Menthirist válasza ukornel (#40) üzenetére


Menthirist
veterán

nem hardverben gondolkodok, hanem eredményben. Van egy eredmény amit elvárok (1080p 60 fps), amit vagy szoftveresen vagy hardveresen oldjanak meg. Mivel általában egyszerűbb favágó módszerrel hardverből megoldani mint minőségi kódot készíteni vagy kompromisszumokat kötni, így igen, az ember inkább a hardver erejéből várja a megoldást. Sajnos itt az sincs garantálva. A nap végén az marad az eredmény, hogy amit elvárnék, azt jó eséllyel képtelen teljesíteni a ps4 pro.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#43) ukornel válasza Menthirist (#42) üzenetére


ukornel
aktív tag

Értem amit mondasz. A helyzet az, hogy jóval gyorsabban emelkedtek az igények (fix 60@1080, sőt, a nyakunkon a 4K, fotorealisztikus-közeli grafikai effektek, fejlett AI, toronyóra lánccal stb), mint amennyit a hardverek fejlődése megfizethető árfekvésben biztosítani képes. A minőségi kód szintén drága. Ez a realitás.

(#44) Menthirist válasza ukornel (#43) üzenetére


Menthirist
veterán

jóval gyorsabban? ez pc oldalon nem új igény, nem most jelent meg, hanem már sok éve. PC-n az azt igénylők már 120 és 144 hz-eken tolják. A 4k igen, jóval újabb igény, és ott nem is lenne bajom ha azt csak 30-al tudná (még a jelenlegi nem natív, csupán felskálázott esetében is), ha tudná a fix 60-at. Most ott tartunk mégis, hogy adva van egy új, erősebb ps4, 2016 van, és még mindig nem bírják a garantált 60-at. Már évekkel ezelőtt sem volt számomra elfogadható a 30, és továbbra sem lesz az. De legalább első perctől kb nyereséges számukra a gyártás, nem úgy mint az előző konzol generációnál ahol azért beletellett nem kis időbe amíg átfordult. Ezt a generációt az első pillanattól sem tartósra szánták.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#45) Yutani válasza Menthirist (#44) üzenetére


Yutani
nagyúr

Akkor most nézd meg, hogy milyen hardver kell PC-n az általad preferált szint eléréséhez, és csodálkozz rá, hogy annak töredékéért miért nem hozza azt még a PS4 Pro sem. Nem kell egyetemi diploma ahhoz, hogy belássa az ember. A fix hardver pedig nem váltja meg a világot, ha a nyers ereje nem elegendő ahhoz, amit az enthusiast gamer elvár; a hardver közeli kódolás nem képes Tflopsokat teremteni a levegőből.

Irreálisak az elvárásaitok egy gamer PC-hez képest olcsó konzoltól, ez a helyzet. És ez nem az AMD hibája, mivel senki nem tudná ezt nektek ennyi pénzért biztosítani. Nincs titkos csodafegyver a gyártók tarsolyában olcsón.

[ Szerkesztve ]

#tarcsad

(#46) Menthirist válasza Yutani (#45) üzenetére


Menthirist
veterán

Nyilván nem kell elmagyaráznom hogy miért nem célszerű egy célhardver árát egy bővíthető többcélú eszközével összehasonlítani. De már évekkel ezelőtt, nem ultra high end rendszer mellett is 60 fps-sel játszottam, max nem ultra beállítások mellett, de mint említettem, adva van a kompromisszum lehetősége is, főleg hogy most sem egyenlő a ps4 grafikai beállítása a pc-s ultrával. Ugyanakkor nézd meg, milyen érvekkel mentegetőznek a cégek, a kedvencem pl a "cinematic experience". Bullsh*t a javából.

"a hardver közeli kódolás nem képes Tflopsokat teremteni a levegőből."
Pont hogy a konzolosok szokták előadni hogy még ez a hardver sincs jórészt kihasználva. Akkor most sok vagy kevés ez a hardver?

Ha 2016-ban irreális elvárás az 1080p 60 fps mellett egy megfizethető rendszeren, akkor kirohanok a világból. A következő lépés megint az lesz, hogy a fullhd is felesleges, mert nem lát az ember különbséget?

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#47) ukornel válasza Menthirist (#44) üzenetére


ukornel
aktív tag

"ez pc oldalon nem új igény, nem most jelent meg, hanem már sok éve"

Azt írtam, hogy az igények gyorsabban fejlődtek, minta a hardver, és ez tény - viszont rossz helyre tettem a hangsúlyt. Inkább azt kellett volna írnom, hogy a hardverek lassabban fejlődtek, mint az igények.
Nem irreális elvárás a 60fps, a modern megvilágítás, árnyékolás, a realisztikus arc stb. Az viszont irreális elvárás, hogy ez úgy fusson 100ezerért, mint az álom. A konzol áráért ma valamelyik középkategóriás VGA-t veheted meg, és bízhatsz benne, hogy a modern játékok még egy pár évig kompromisszummentesen fussanak FHD-n. Egy komplett konzol költsége ebbe természetesen nem fér bele - irreális elvárás a gyártók felé, hogy újra évekig masszív veszteséggel árulják.

"Ezt a generációt az első pillanattól sem tartósra szánták."

Van egy olyan érzésem, hogy a "kimaradt" 20nm-es node miatti kényszermegoldás volt ez a generáció. Ilyen értelemben tényleg nem szánták tartósra, hanem azzal számoltak, hogy ha adott végre a gyártástechnológia, akkor nem csak a slim kiadásokra fordítják majd azt, hanem erősebb modellekre is.

[ Szerkesztve ]

(#48) Menthirist válasza ukornel (#47) üzenetére


Menthirist
veterán

"és bízhatsz benne, hogy a modern játékok még egy pár évig kompromisszummentesen fussanak FHD-n"

mást érzünk kompromisszum alatt. Nekem az jóval könnyebben felvállalható kompromisszum, ha nem hiperrealisztikus grafikát próbálnak elérni, de megvan a 60 fps mint az, hogy +10% textúra minőségért vagy világításért csak 30 fps-em legyen. De még nem is lenne akkora gond, ha konkértan a 2x erősebb Pro tudná stabilan hozni ezt. Akkor azt mondhatnám hogy legalább a pro hozza, amit elvárok tőle. De még a még egyszer hangsúlyozom kétszer olyan teljesítményű pro sem garantálja a 60-at. Szóval ez a fenti mondat már ott gáncsolódik nálam, hogy a 30 fps és a kompromisszummentesség kizárja számomra egymást.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#49) kriszpontaz válasza Menthirist (#48) üzenetére


kriszpontaz
veterán

Majd az XBOX Scorpio.... :D

[ Szerkesztve ]

(#50) VirsLee válasza Menthirist (#46) üzenetére


VirsLee
őstag

Nagyon komoly ez a Te kis keresztes háborúd. Nehéz elfogadni, hogy a szebb grafika miatt nem érdekli őket a 60 FPS? Kompromisszumot kötöttek, a jobb grafikát választották, nem a 60 FPS-t. Könnyebben eladható, mint egy olyan dolog, amit gyakorlatilag otthon mérni sem tudsz...

Amúgy, ha már itt tartunk, milyen érzés az, hogy elköltöttél cirka 1600$-t perifériák nélkül egy gépre és nem tudod kimaxolva játszani a GTAV-t, 1080p60 mellett? Nem kellene azért fikázni több 10 millió embert, mert 400$ mellett nagyobb kompromisszumra is hajlandó, mint Te :))

Törj ki egy kicsit a kis burkodból, nem csak a betonstabil 60FPS létezik. Az emberek nagyobbik része pont lesz@rja. Valamiért Te sem vettél még egy 250e forintos kártyát, szóval annyira neked se fontos, hogy ne köss kompromisszumot.

Egyébként nekem is van egy új kártyám (RX480) és nemrég vettem meg a Shadow of Mordort és nagyon szép FullHD ultra beállításon, de attól még egy amiga vagy nintendo emulátorral is el tudok szórakozni :) Tudod, játék ;) A Te igényed az FPS számlálásra egy viszonylag szűknek nevezhető rétegigény.

Megnéztem a kedvedért a Steam statisztikát, AMD nem igazán tud eladni drága kártyákat, így a 980,980Ti,1080,780,680,780Ti,1070 kártyákat néztem, ezek együttesen 4.26%-ot tesznek ki. Adj hozzá valamit az AMD miatt, legyen mondjuk 6%-a a teljes felhasználóknak, aki hajlandó egy konzol árát kifizetni egy kártyára. Tudom, hogy ez nem jelent semmit önmagában, de elhiheted, hogy nem adnának el több 10 millió konzolt, ha ennél jóval drágább lenne. Nézd meg a drága PS3 milyen nehezen startolt...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.