2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

The Bureau: XCOM Declassified

Third person taktikai lövöldözés, XCOM alapon. De ha a játékot kell értékelni, akkor bajban vagyok...

[ ÚJ TESZT ]

Küldetések

A küldetéseknek két beosztottal vágunk neki a bevezető missziót követően. Érdemes őket jól megválasztani, és életben tartani, mert ha egyszer elpatkolnak, akkor keresztet vethetünk rájuk. Egy 5. szinten lévő ügynöknél ez nem igazán örömteli élmény. Társaink különböző skilleket tanulhatnak szintlépéskor, ezeket érdemes a játékstílusunkhoz igazítani. Nyomulósoknak inkább kommandóst, taktikusabbaknak snipert és supportot ajánlanék. Én ez utóbbi párost vittem magammal, gyakran utasítva őket a "critical hit", és a lézer torony használatára.

A küldetések közben is sűrűn lehet találni képeket, leveleket, hangfelvételeket. Ezek tovább tudják árnyalni a küldetést. Érdekes volt pl. az egyik mellékküldetésben olvasgatni, hogy az egész város hogyan élte meg a fertőzést.

A lövöldözést elég gyakran szakítják meg beszélgetések, kisebb videók, előre scriptelt események. Az alábbi képen látható az utolsó beszélgetésem a szobatársammal. Szegény kicsit megfázott...

Az akciódúsabb részleteknél sikerült pár negatív tapasztalatot összegyűjteni:

Az első az irányítás. A "battle focus" nem okoz gondot, a szóközt megnyomva lelassíthatjuk az idő folyását, és új pozícióba vezényelhetjük az ügynököket, kijelölhetünk nekik célpontot, vagy valamelyik speciális skill használatára utasíthatjuk őket. Sajnos ez nem csak lehetőség, hanem kényszer, ugyanis társaink elég buták. Néha bemasíroztak az ellenség tűzvonalába, miközben én próbáltam oldalba kerülni az ellent.

A mozgás sem nyerte el a tetszésem. Ugyanazzal a gombbal lehet futni, fedezéket keresni, átugrani, és vetődni. Ennek hatására futás közben néha fedezékbe veti magát az emberünk, vagy éppen nem fordul be a sarkon...

Nem szimpatikus a pályák felépítése sem. Teljesen lineárisak, szimpla szkriptet követnek, és az ellenfelek is elég bambák. Gondot csak a nagy tömegben ledobott ellen okozhat. Fedezékbe húzódnak, folyamatosan dobálják a gránátot, és egyik oldalon megpróbálnak megkerülni.

Ezeket a hibákat leszámítva érdekes a játék. Taktikusan kell használni a plusz tudást, illetve jól összeválogatni a fegyverzetet. Többször sikerült kifutni a lőszerből, de megfelelő kombinációval sikerült túlélni.

Fejlesztés

A küldetések után összefoglalót kapunk a misszió eredményeiről és a megszerzett új technikáról.

Nincs szükség semmilyen fejlesztésre, a harc közben talált fegyvereket rögtön tudjuk használni. ugyanez igaz a különleges képességeinkre. Bármiféle extra nélkül a beosztottunk aknát tud rakni, ami még rendben is lenne, de hol tanult meg energiapajzsot vagy lézerágyút gründolni a semmiből? Ugyanez igaz a saját levitációs képességünkre, vagy arra, hogy saját idegen blobunk is lehet. Valami minimális fejlesztést is berakhattak volna, de az is jobb ötlet lenne, ha adott küldetésekért kapnánk meg egy-egy új cuccot.

Pár tipp

A felszereléséről, és a társaink által megtanulható skillekről itt találtok egy egész jó összefoglalást. A történetről nem mondanék semmit, mert ha lelőném a poénokat, akkor már tényleg értelmetlen lenne végigjátszani. Pár tippet azért adnék a játékhoz, bár teljesen logikus az egész.

- Ha lehet, akkor használjuk fel az idegen technikát. A lőszerkérdésre a legegyszerűbb megoldás, ha mi is azt a fegyvert használjuk, amit ellenfeleink. Társainkat is szerszámozzuk fel rendesen.

- Koncentráljuk a tűzerőt a fontosabb ellenfelekre. Első körben én mindig a commandereket támadtam, másodiknak a drónokat szedtem le. Ezt még akkor is betartottam, ha valami nagy páncélos rohant felém.

- Vonuljunk fedezékbe, és folyamatosan utasítgassuk társainkat. Szegények elég bután képesek ledaráltatni magukat, de jól felhasználva őket sokat segíthetnek, ha másként nem, akkor csaliként.

- Társainkat tartsuk életben, nem lesznek rögtön 5. szintűek, egy újonc a játék közepén elég használhatatlan.

- A szkriptelés hibáit ki lehet használni. Ha az utolsó ellenfél legyilkolása után kapunk még egy adag alient a nyakunkba, akkor miért ne gyűjtenénk össze először a lőszert, várnánk meg, hogy feltöltődjön az összes skillünk mielőtt az utolsó sántát legyilkolnánk?

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Mi is az a Star Citizen?

    A Star Citizen alapvető besorolása az űrszimulátor, amely single- és multiplayer részt is tartalmaz.

  • Batman: Arkham Origins

    2013-ban megjelent a szuperhős játékok Szent Gráljának, az Arkham sorozatnak a harmadik része, melyhez sok reményt fűztem, részben csalódtam, részben pedig elégedett lehettem.

  • Verdun - multis hentelés az alsóházból

    A nagy háború első szakaszát felölelő csapat alapú lövöldéjét köszönthetjük a porondon, leválthatja a CS-t egy időre?

  • Star Wars: Commander

    A Disney fejlesztése egy online multiplayer játék, amely tower defense és real-time stratégiai elemeket ötvöz erős PvP környezetben

Előzmények

  • XCOM: Enemy Unknown

    Egy hónapja jelent meg az XCOM legújabb része; a játékmenet a ma már ritka körökre osztott stratégia.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.