2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Logitech - korrektség mindenek felett

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Kis történet arról, hogy milyen az igazi "support" egy komoly vállalatnál.

[ ÚJ TESZT ]

A történet 3 évvel ezelőtt kezdődött.
Időszerűvé vált egy új billentyűzet és egér vásárlása, így szétnéztem a lehetőségek között.
Kiszemeltem egy Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser készüléket, amit meg is vásároltam.
Nem fényezem a terméket, a cikk nem erről szól.
Egyetlen probléma volt vele, a billentyűzet bal oldalán lévő zoom érintőgomb csak kicsinyíteni volt hajlanó, nagyítani nem. Sajnos ez nálam nem megengedett ebben az árkategóriában. Ezt hívhatjuk nagyképűségnek, vagy bunkóságnak, nem érdekel, a pénzemért cserébe nem tűröm el a hibákat. Nem egy 3000 forintos vacakról volt szó.
Fel is vettem a Logitech ügyfélszolgálattal a kapcsolatot, túlestünk a legfrissebb driver, tűzfal nélküli letöltés, másik oprendszer lehetőségeken, de mivel nem javult a dolog, garanciális cserét javasoltak.
Ennek menete a következő:
100 eurós vételár felett a vásárláskor kiállított számlát be kell scan-elni, és elküldeni nekik egy fényképpel a problémás termékről, egy általuk megadott 12 jegyű referencia szám kiséretében. Ez utóbbi úgy történik, hogy a ref számot ráírjuk egy papírra, mellé tesszük a cserére szánt hardvert, minden darabjával együtt, lefotózzuk.
Ezután újból felvesszük a kapcsolatot, megbeszéljük, hogy elfogadják-e a képeket, ha igen, akkor jön a brutális rész!!! Fogsz egy kalapácsot, és szétvered az egészet. De úgy, hogy látható fizikai elváltozások legyenek, amivel igazolod, hogy a régi cumót az életben senki nem fogja értékesíteni, vagy újra felhasználni.

Ez nálam így nézett ki akkor:

Ne gondolja senki, hogy olyan egyszerű szétverni egy Logitech bill-egér kombót. Meglehetősen jól tűrte az ütéseket, szinte sajnáltam a végén. Nagyjából az az érzés fogott el, mint a Casino c. filmben, mikor az ember temetésre került, de nem teljesen volt még meghalva...
Végülis feladta a harcot, győztem.

Elküldtem a Logitech-nek ezt a képet is, mikor beszéltünk telefonon, hallottam az ember hangjában az elismerést.
Sajnos nem tudtuk megboltolni, hogy kiküldjék Írbe, de mivel ezt már előtte megbeszéltük, mire a szétverés megtörtént, meg is vettem az utódot, egy MX5500 Revolution személyében.
Ez volt (és úgy tudom ma is ez) a Logi csúcs billentyű egér párosa, ráadásul bluetooth-os, abból is a 2,4GHz-es, igéretes.
A garanciába küldött 3200-as később itt a PH!-n eladásra került, tökéletesen működik azóta is. Legalábbis a vevő nem panaszkodott.

Igen ám, de ennek a cuccnak is van egy kis gondja!
Mégpedig az "Akár 9 méteres távolságból is megbízható, interferenciamentes kapcsolatot biztosít." igéret nem váltotta be a hozzá fűződő reményeket.
Nálam a nappaliban van a számítógép, a TV van rákötve, melette pihen a falon egy polcon a masina.
Az előző gépházam előlapi USB-je a gépház alján volt, onnan tökéletes volt a vétel, de ha hátra dugtam be, már igen erősen akadozott, ami FPS játékoknál elég vicces helyzeteket teremtett volna. Nem agyaltam a dolgon sokáig, betudtam annak, hogy a gépház egy fizikai akadályt képez , és ez gyengíti a jelet. Visszaraktam előlapiba az usb vevőt, és minden jó volt.
Csakhogy gépház csere lett, és ennek a jószágnak a tetején van az előlapi usb csatlakozás.
Ez annyit tesz, hogy az egész vevő kb fél méterrel messzebb került, a két (valójában 3) egység között tiszta rálátás van, nincs semmilyen akadály.
Ez a fél méter betette a kaput a kapcsolatnak, csak akkor él az egér vagy a billenytűzet, ha előre dőlök a kanapéban a kényelmes félig fekvő helyzetből a kényelmetlen dohányzó asztalig. (aminek csak a neve az, senki nem cigizik nálunk, halál járna érte, gyűlölöm)
Mint arról már volt szó, ez nálam nem megengedett, mivel ez a készülék még drágább volt mint a 3200-as.
Fogtam egy mérőszalagot az előbb, a kíváncsiság miatt, egészen pontosan az usb csatlakozó az egér helyzetéhez képest pontosan 2,5m-re van, ami ha számításba vesszük hogy az "akár" 9 méter egy harmadát sem éri el, elég gyalázatosnak mondható.
Nem volt mit tenni, újra a Logi supportot hívtam, akik a történet hallatán eléggé elszörnyülködtek, ilyet még nem hallottak, hogy a 9-ből 3 legyen (nekik 3m-t mondtam, mert annyira becsültem), azonnali csere.
A szokásos számla scan, és referencia számos fotó után felhívtak, és megnyugtattak, hogy most már eljutottak arra a szintre, hogy mehet a csomag bárhova, mivel a központi hollandiai raktárból küldik. És ugye az mindegy Nekik, hogy Hungary vagy Ireland. Nekem nem.

Igen ám, de kimaradt a szétverős lépés, képküldés, elfogadás.
A cserekészüléket még aznap feladták UPS-el, akik szerintem a legkomolyabb internetes valós idejű csomagkövetéssel rendelkeznek. Folyamatosan csekkoltam a neten, pénteken megjött volna, de elrontották a címet, kihagytak egy betűt a városnévből, így lefagyott a rendszerük. Felhívtak, megbeszéltük a problémát, és sikerült továbblépnie a gépezetnek. Közben nagyot lapítottam, hogy megvan a régi is, így nem kell nélkülöznöm a postázás idejére a technikát.

(a cikket innentől az új billentyűzettel folytatom, bár ez a külalakon nem fog látszani...)

Megkaptam az új kombót, és miután üzembe helyeztem, felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy akkor most mi legyen a régi termékkel? Szétverjem ezt is, és küldjem a képet, vagy csak dobjam ki, mehet a máltai szeretetszolgálatnak, egyéb?
Emberünk meglepődött a híváson, és megköszönte a korrekt hozzáállásom. Közölte, mivel a hiba már nem okoz problémát, a kézbesítés megvolt, teljesen rám bízzák, hogy mit teszek vele, nem szükséges a totális megsemmisítés.

A cikk elején még azt szerettem volna csattanónak, ha a régi billentyűzetet kettévágom dekopír fűrésszel, feltöltöm valahova a videót, és belinkelem.
Úgy döntöttem, ez a lépés kimarad, mivel a Logi nem tart igényt rá.
Megtartom vésztartaléknak, legvégső esetre. (megkérek mindenkit, ez ügyben ne privizzen, nem eladó!)

A történet tanulsága csak annyi, hogy aki hardvert vásárol, esetleg ne csak azt nézze, melyik a legolcsóbb, melyik a legcsillogóbb, hanem a vásárlás utáni támogatást is vegye számításba.
Nálam a Logitech másodjára is 5-ösre vizsgázott support ügyben.
Jelenleg ami lehet logitech nálam, de nem bántam meg. (webcam, joy, gamepad, 5.1, bill+egér)

Végezetül egy fotó a termékről

Köszi hogy elolvastátok, mindenki vonja le a következtetéseket a számára. Lehet mérlegelni.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.