AMD Zacate E-350 teszt

Játékok

Három pár éves játékkal teszteltem, hogy az IGP-k mire képesek. Mivel kíváncsi voltam a CPU limitre, ezért alacsony felbontásban is lefuttattam újra a teszteket az IGP-vel azonos beállításokkal GTS450-el is. Kivételt csak az Athlon 64 3000+ jelentett, mert túl rövid ideig tartózkodott nálam. Megpróbáltam valami értelmes grafikonon ábrázolni az eredményeket, de végül maradtam a táblázatoknál. Így lehet, hogy első pillantásra nem derül ki a sorrend, de legalább átláthatóbb az eredmény.

A Call of Duty 4. része 2007-ben jelent meg. Úgy gondoltam, hogy ha az Nvidia IGP-n nem is, de az új APU-n játszható lesz 1024x768-ban. Sajnos tévedtem. Az tény, hogy az E350-be integrált GPU sokkal erősebb, mint az Nvidia 8100, de még mindig kevés az üdvösséghez. GT450-re váltva a hangsúly a CPU-ra kerül alacsony felbontáson. Az E350 képtelen kihajtani ezt a ma már nem túlságosan erős kártyát, még a Sempron is 50%-al gyorsabb nála.

Nagy részletességnél sincs sok változás, szimplán gyenge az E350 a GTS-hez. Az is látszik, hogy a Sempron és az 1.6GHz-es Athlon II sem képes kihajtani a kártyát, még ha sokkal gyorsabbak is a Zacate-nél.

A Far Cry 2 több, mint két éves és nagyon jó benchmarkkal rendelkezik. Alacsony részletesség mellett elvileg elég kellene, hogy legyen az E350. Ha a felbontást tovább csökkentettem volna, akkor talán elfogadható lenne. Hiába a többiekénél sokkal erősebb Zacateba integrált GPU, az X2 eredménye a gyengébb IGP-vel arra utal, hogy a Bobcat magok ereje kevés a játékhoz. A GTS-es eredmények ugyanezt erősítik meg, az X2 mind a két órajel beállításban elhúz, de még Sempron-ná lebutítva is játszható eredményt ad, míg az E350 csak szenved.

Magas felbontáson csak az X2 játszható 2.8GHz-en, igaz minimális akadás ott is akad. Az E350 ismét nagyon lemaradt, de ez már nem lepett meg. A Sempron és az 1.6GHz-en futó Athlon II eredményei ismét elég hasonlóak, de az X2 kicsit erősebb. Kicsit egyszerűsítve 2x1.6GHz erősebb 1x2.8GHz-nél.

A hosszú nevű Supreme Commander Forged Alliance is 3.5 éves, szóval nem egy mai darab. A SupCom grafikailag nagyon jól skálázható, CPU éhes stratégia. A hadjárat első pályáján egy tömeges letámadást használtam tesztelésre. A több száz egység mozgatása miatt a minimális fps elég jól árulkodik a CPU erejéről. A leggyengébb A64 3000+ eredményeit ki is hagytam, ugyanis annyira lassú volt, hogy képernyő scroll-nál gyorsabban rajzoltam volna kézzel újra, mint ahogy frissített. Alacsony felbontáson az átlagnál látható, hogy a többihez képest elég erős az E350 IGP-je. Sajnos a CPU ereje miatt néha teljesen megállt a játék, például az ellenséges Commander felrobbanása is inkább képregényre, mint PC-s játékra emlékeztetett. A GTS450 bevetésével az E350 CPU része bizonyított, hogy nem csak utolsó tud lenni.

1600x900-as felbontás esetén is sikerült a két Bobcat magnak annyi erőt kipréselni magából, hogy ha hajszállal, de megelőzzék a Sempron-t. Ez azt bizonyítja, hogy ehhez a játékhoz minimum a két magos CPU. Az Athlon X2 két beállítása viszont minden esetben stabilan elhúz, akár 3x is gyorsabb lehet, mint a rendszer szinten ugyanannyiba kerülő Zacate.

Minden esetben figyeltem a CPU terhelését. A több tucat grafikonból csak négyet mutatok be nektek, mint a leginkább jellemzőket. Az első három megmutatja, hogy Supreme Commander alatt szép CPU limit volt és még feltekert grafika mellett is. A következő képen láthatjátok, hogy az E350 folyamatosan maximumon futott. Ennél jobban nem is lehetett volna jobban kiterhelni a CPU-t, talán csak a winFF 100%-os görbéje volt szebb.

CPU terhelés: E350, GTS450, magas részletesség

Az 1.6GHz-en futó Athlon II a kép alapján nem látszik sokkal erősebbnek. Minden görbe csak pár százalékkal mutat csak kisebb terhelést. A valóságban ez a kis javulás sokat jelent, az átlag fps több, mint duplájára ugrott.

CPU terhelés: X2 240 1.6GHz, GTS450, magas részletesség

Az alap órajelen futó Athlon 240 további javulást tud felmutatni. Ha a minimum frame rate nem is sokat javult, de az átlag igen. Az első mag terhelése még mindig magas, de a második már kicsit lazíthat. Az átlag fps kb. háromszoros a Zacatéhoz viszonyítva. Szerintem még mindig nincs teljesen kihajtva a GTS450, de már játszható a SupCom.

CPU terhelés: X2 240 2.8GHz, GTS450, magas részletesség

A COD Modern Warfare terhelte legkevésbé a processzorokat. Az utolsó képen az AMD APU terhelése látható egy kis lövöldözés alatt. Véleményem szerinte ez egy kicsit még mindig kicsit magas és felveti azt a kérdést, hogy mennyi memória sávszélességet fogyaszt el az IGP elől az így megterhelt CPU. Ne felejtsétek el, hogy 1333MHz-en futott a memória, erre még visszatérek. Az "erős" IGP így is garantálta a dobogó felső fokát, még ha a játszhatóság nem is jött össze neki.

COD4 CPU terhelés: E350, IGP, alacsony részletesség

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények