Képek
Ezek pedig már a mentés közben készült képek:
Az üzemanyag kiszivattyúzása, ill. előkészületei.
A csörlők dokkjainak telepítése:
Az első darab kiemelése:
Szétvágott motor:
Az első kiemelt darab ismét szárazon..
Megérkezett a kikötőbe az első "szelet":
Sóhaj..
Egy másik darab:
És még további darabok:
Illetve a legutolsó:
A végén a tengerfenékről is felszedegették a szétszóródott autó- ill. egyéb roncsokat.
A képek EXIF tartalmából további információk találhatók az egyes darabok pontos kiemelési idejére vonatkozóan.
Több képet nem töltöttem fel, de az alábbi linkeken, galériákon további közeli képek is fellelhetők.
A későbbiek folyamán egy vizsgálóbizottság a Tricolor testvérhajójának bevonásával megpróbálta kivizsgálni, hogy a vízzáró falak ellenére hogy tudott mégis elsüllyedni a Tricolor.
A kiemelt részek vízzáró ajtajainak vizsgálata közben az egyik elmozdulását tapasztalták.
A legénység állítása szerint azokat zárva, és reteszelve tartották az előírásoknak megfelelően.
A bizottság kétféle magyarázatot talált:
Az első az, hogy a süllyedés, (illetve tengerfenéknek ütközés), esetleg a kiemelés közben mozdultak el az ajtók.
A másik verzió szerint viszont csak lezárták az ajtókat, de nem reteszelték, így amikor a hajó az ütközés következtében megbillent, a csapszegek kiengedték az ajtót a helyéről.
Egy jelentésben összefoglalták tapasztalataikat:
http://www.beamer-france.org/BanqueDocument/pdf_129.pdf
Felelősségre vonás nem történt, de változtattak az előírásokon.
Animációs videók:
http://www.guardian.co.uk/flash/0,5860,1005068,00.html
http://www.scaldis-smc.com/tricolor.html
Források:
http://autostat.hu/magazin/1010-55-000-tonnat-legyen-szives-szeletelve
http://meselek.blogter.hu/ a_seafalcon_mesél/veszhelyzet_a_tengeren_-_5_resz
A szöveg nagy része ezen linkekről származik, ami nem azt különféle angol oldalakból merítettem.
Képgalériák:
http://jalopnik.com/5584870/mv-tricolor-salvage-operation/gallery/1
http://jalopnik.com/5584863/mv-tricolor-salvage-prep-work/gallery/1
http://www.blognewsnetwork.com/members/tricolorAutos/tricolorAutos.html