2016. június 25., szombat

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Új logót az M1-nek!

    Történt egyszer, hogy egy stúdiós újonc érdeklődött a halszem-effekt javítása iránt. Véletlenül pont egy vágógép előtt ültünk, szóval Premiere elő. Lusta voltam felvételt keresgélni, sávok is jók lesznek, ment rá a Lens Distortion. Ha már előttem van, érdekelt, milyen szélsőséges konfigurációban. Egy csatornalogóval összeegyeztethető valamit hozott ki, és a legjobb, hogy animálásra is alkalmasnak bizonyult.

    Innen már nem tudom, mi volt. Kábéra egy vacsora, elég piával.

    Mindenesetre tény, hogy feldobná az M1 minőségét úgy végtelen+1 százalékkal, FCKN RKLM és hasonló szövegekkel használva. Esetleg visszahozhatnánk a régi szép időkből a random arcokat, például mint BGLRK FCKN TTBNYRÓL, és pörögne az arca középen. Amúgy nagyon ellene vagyok az egész FCKN kultúrának, ami most éli csúcspontját, de ide kellett.

    VoidXs 3 hete 1

  • Minden koliszoba elengedhetetlen kelléke

    Ez. Miért, mire számítottál?

    Úgy tavaly október óta vagyok mozifüggő, hozzám képest Szirmai Gergely vagy freddyD csak alkalmi filmnéző. Persze van rá logikus magyarázatom, olyan ez, mint a pulcsis lányos történet, csak pulcsi helyett ilyen hülyeségekkel és poszterekkel, de nem ipari mennyiségben, annyira beteg nem vagyok. Poszterem mindenhez van, de az elfér. Egyszer hoztam egy két és fél méteres Deadpoolt, mert éppen szóba került egy kasszással való beszélgetés közben, hogy ezeket el lehet vinni, és pont van egy körbevágott fekvő Skullpoopl. Ezt szombaton vitték haza Nagykanizsára autóval. A másikat a mellékelt ábra mutatja. Erre már autó nem lesz elég, de szerencsére tudok szerezni furgont.

    Folytatás...

    VoidXs 1 hónapja 22

  • Hozzájárultam az internethez

    Hetekig zaklatott a szobatársam, hogy csináljam már meg ennek és ennek a keresztezését. Szóval, tyúk. Az egyéni rekordom egyébként picivel 1 óra fölött van.

    VoidXs 5 hónapja 32

  • Mi lehet ez?

    Aki együtt nőtt fel a videojáték-kultúrával, valószínűleg fel fogja ismerni, hogy melyik játékot hádésítettem meg az imént. Adok 6 screenshotot, találjátok ki, mi lehet. Egy kis segítség: körülbelül velem együtt született, 1996-ban, de csak azért ismerem, mert az iskolában 2011-ig, és még a saját gépeinken is 2008 körülig Windows 95/98-on nyüstöltünk DOS-os játékokat Kanizsaszerte, igazi közösségi élmény volt a retro kockulás anno. A tuning már az én hülyeségem, az eredetiben még nem volt fű se, fa se, valamint a látótáv is 20 méter alatt mozgott.





    Folytatás...

    VoidXs 11 hónapja 15

  • Bármi lehet hangszóró

    Láttam egy videót, amin a feltöltő különböző eszközöket kötött rá egy erősítőre. Amennyire őrült vagyok, az első gondolatom ez volt: a hangrendszerem bal első és bal felső hangszóróját erősítő egysége úgyis félig megdöglött, annak már nem lesz probléma, ha játszok vele egy picit.

    Széljegyzet: a móka nem tette tönkre, ráadásul utána meg is javítottam, de mivel a hangerőszabályzó része pusztult el az egyik csatornára, annyit tehettem, hogy ezt megkerültem. Szóval működik, csak vagy sehogy, vagy max hangerőn.

    Volt a videóban láthatóhoz hasonló motorom, csak éppen feleakkora, és hivatása egy párgrammos műanyag ventilátor pörgetése. Így néz ki egyébként:

    Fogtam, széttéptem, és mivel Mr. Photon (a videót feltöltő brit őrült) ellenállást ajánlott, sorba kapcsoltam az egyik hangszóróval. A hatása? A motor mocorog, de akármilyen hangot ad ki, a hangszóró elnyomja, szóval kiiktattam. Ha esetleg véletlenül szupravezetőt képzek, úgyse gyullad ki azonnal, meg ha túl nagy terhelés megy az erősítőre, levágja magát, de ahhoz már 1.3Ω alá kell menni (4Ω-ra van hitelesítve, de ennyit bír el valójában), annyi csak van egy USB-s ventilátorban. Ugye?

    Folytatás...

    VoidXs 11 hónapja 6

  • A saját zenelejátszóm


    VoidPlayer v1.6.3 - 2015. november 3.

    Gyorstalpaló

    Az elsődleges célom a lejátszó létrehozásával egy olyan szoftveralap biztosítása, amivel bármilyen körülmények között bármilyen hangot vizualizálni lehet, és új stílusokat a lehető legegyszerűbben hozzá lehet adni. Ezt úgy kell érteni, hogy a mellékelt kóddal annyira könnyű, hogy ma reggel munkába menet előtt (ébredés utáni röpke egy óra, amiben a reggeli is benne van) csináltam meg hozzá az utolsó két skint.

    A bármikor bármi vizualizálásának a jelentése pedig az, ahogy gondolod: mikrofont, a gépen elhangzó összes hangot, bármit elemez valós időben. Ez a DJ mód nevű funkció. Természetesen zenél is, ha már zenelejátszó. Bár a funkciói korlátozottak a konkurenciához képest, amit tudni kell, azt tudja: sorba állítás, lejátszási listák, ismétlés, keverés, egyszerű vezérlés gyorsbillentyűkkel is.

    A legelső, 1.0-s verzió 5 látványt tartalmaz:


    Space

    Folytatás...

    VoidXs 1 éve 9

  • ASUS K555LB-DM113D röpelemzés

    Négy nappal (ha számításba vesszük, hogy megint hajnalban írok, én idióta, akkor öt) korábban megérkezett az új notebookom, amit néhány egyéb mellett azzal avattam fel, hogy ezen készítettem el az erre is szánt zenelejátszómat. Nem fogok róla értelmetlen többoldalas bemutatót írni, minden evidens hülyeséget felvonultatni, csak azt mondom el, ami tényleg számít. Specifikációkat a Google sorol, nagyon gyorsan el is mondom, mire elég ez: 1366x768-on a játék tökéletesen lehetséges, Full HD-n a maiak vagy nem, vagy csak minimális beállítások alá konfigolva futják a 60 FPS-t, számomra csak ez számít játszhatónak.

    Ez a gép sorra hozott olyan meglepetéseket, amikre abszolút nem számítottam. Olyan tereken mutatott kiemelkedőt, ahol pont az ellentétét várná el az ember egy hordozható géptől. A merevlemeze például brutálisan gyors. Nem viccelek, szemmel láthatóan gyorsabb elérési időket mutat, mint a gépem. 10 másodperc alatt tökéletesen használhatóra bootol. Az asztali gépemen ez HDD esetén egy perc is lehetett, SSD vásárlásával kellett korrigálni, természetesen azt a lapos nem üti meg. Eddig bármilyen notebook került hozzám, a HDD-n buktak el. Másik ritkaság a használható billentyűzet.

    Folytatás...

    VoidXs 1 éve 12

  • M1 és a matematika

    Nagyon rájár a rúd az új köztévénkre: olyan alacsony minőséget produkálnak az indulás napja óta, hogy még a világsajtó is emlegette. Ha esetleg valaki még ezek után is arra vetemedne, hogy egyáltalán ránézzen, neadjisten éppen érettségiző sorstársam, és tőlük szeretné megtudni a matek érettségi megoldásait, annak rossz hírt kell közölnöm: ez sem sikerült nekik.

    Kezdjük a legalapvetőbb hibával, az elírással. Ez náluk mindennapos. Természetesen a mostani nem ér fel az Ádár János névtáblával, de azért tizedesvessző helyett szorzást írni sem gyenge, főleg, hogy a karaktertábláról kell kikeresni a jelet (és ott is a négyzetet találták el kör helyett), tehát az elütés vétsége kizárva, valaki tényleg ilyen hülye volt:


    X=10.5? Nem baj, most 50 lesz.

    Térjünk át a matektanár tehetségére. A feladat, amit megpróbált:

    "Két különböző színű szabályos dobókockával egyszerre dobunk.
    Adja meg annak a valószínűségét, hogy a dobott számok szorzata prímszám lesz!"

    Folytatás...

    VoidXs 1 éve 25

  • Tölts le több RAM-ot!

    Unod már, hogy a böngésző mellé egy zenelejátszót se tudsz nyitni? Problémát okoznak az új játékok 128 gigás memóriaigényei? Esetleg újítanád régi, 800 MHz-es DDR2-es DIMM-jeid? Gond egy szál se, tölts le magadnak több RAM-ot! Felejtsd el azt a hülyeséget, hogy a RAM a gépedben az a néhány 20 forintból eszkábált csík. A valóság nem ez, csak a pénzedet akarják lenyúlni. A Download More RAM oldala megoldja a problémád! Csak válaszd ki a neked tetsző csomagot, és tölts le magadnak annyi RAM-ot, amennyit csak szeretnél! Mint a varázslat!

    VoidXs 1 éve 36

  • Kész a mekiszimulátor... majdnem

    Kicsit több, mint egy hónapja kezdtem el dolgozni a Gyrosétterem-szimulátornak nevezett, a McDonald's-ra alapozott, de működését egyáltalán nem valósághűen ábrázoló játékon. Az utolsó frissítést március 20.-án csaptam hozzá, ebből már csak az animációk hiányoznak. És hiányozni is fognak. Én elkészítettem volna, de nem megy. Ismerősöknek se igazán. Mocap stúdiót nem bérlek, egyrészt nincs miből, másrészt nincs a környéken. Az interneten természetesen mindenféle animációt találni, a kutyasimogatástól az orrturkáláson át a gereblyézésig abszolút minden van, de ülés, evés, az nincs. Mintha olyan ritkán csinálnánk ezeket. Így hát maradtak azok, amiket gyári hozzávalókból meg lehetett oldani, a séta, és az egy helyben állás.


    A legújabb elrendezés.

    Folytatás...

    VoidXs 1 éve 5

  • Játékkészítés egy nap alatt

    Eddig is tudtam, tapasztaltam, hogy Unityvel mérhetetlenül gyorsabban és egyszerűbben lehet játékot csinálni, mint bármi mással. Most, hogy már elég (jórészt törölt) projekten vagyok túl vele, kipróbáltam egy nagyon régi ötletem megvalósításával, vajon mennyire is hatékony a dolog. Régi vágyam egy kéttengelyes SpeedX-változat elkészítése, ahol a balra-jobbra mozgolódás mellett fel-le is lehet haladni. Nem mintha nem lenne ezernyi hasonló játékkal tömve a Flash- és mobiljátékpiac, csak ez saját, valamint játékfejleszteni jó dolog. Tegnap este negyed 12-kor kezdtem el, és negyed óra után rájöttem, hogy akár fel is vehetném, milyen gyorsan ölt alakot. Itt is van az utána következő 40 perc, töredékére sűrítve:

    Egy röpke óra alatt kész volt a játék játszható része, szinte teljesen, csak keveset kellett rajt javítgatni utána. Aludtam egyet, majd nekiestem a menünek, hogy legyen az is. Ez is csak egy órába telt.

    Folytatás...

    VoidXs 1 éve 9

  • Gyorsétterem-szimulátor - a kezdetek

    Mekifanboyságom már megnyilvánult egy pulcsiban, de az igazi agymenés csak most jön: unatkozó programozótanoncként nekiálltam elkészíteni egy McDonald's játékot. Persze jogi okok miatt nem lehet meki, így a nagyon találó Gyorsétterem-szimulátor nevet viseli, de nemhivatalosan meki. Hogy mi is a Meki... izé, Gyorsétterem-szimulátor? A húszmillió netes főzőcskézős marhaság egyike, csak kicsit komplikáltabban. Vagy kevésbé. Ki tudja, nem játszom ilyenekkel.

    A játék indításával meglepő módon a főmenübe kerülünk. Itt éttermünk elnevezése és kiszínezése után kissé személyre lehet szabni a stábot név, nemiség, és hajszín tekintetében. Ez két okból hasznos: egyrészt, hogy a mai eszmerendszer logikája alapján megspórolhassunk 0.1 másodpercet életünkből a név elolvasása helyetti instant karakterfelismeréssel, valamint hogy jobb kedvünk legyen. Fellelhető továbbá egy ultraminimális kézikönyv, a nehézség kapcsolója, valamint a grafikáé is. Tapasztalt játékosok eddigi statisztikájukat is láthatják.


    Nem szórakozunk aloldalakkal, egy főmenü, egy oldal, ömlesztett hülyeség.
    És egy szép lány. Én csináltam. Nagyon szép.

    Folytatás...

    VoidXs 1 éve 14

  • Mondj nemet a VSyncre!

    A Vsync alapvetően egy nagyon jó találmány. A képtörés eliminálásának nemes indokával keletkezett. Ez szép és jó, ha például filmet nézünk (merthogy erőltetett kikapcsolásával a videóanyagok is megtörhetnek), vagy zenevizualizációnál, vagy bármi egyéb dolognál, amit csak nézünk. De ha már interakció van, például játszunk, akkor más a helyzet.

    A működési koncepció úgy néz ki, hogy ha egy képkocka leképzése kész, a gép szépen vár, amíg azt ki nem rajzolhatja, majd csak akkor áll neki a következőnek, ha a monitor már megkapta a kész képet. Ez energiát takarít meg, teljesen oké. Viszont: késni fog a bemenet, mivel azt a helyzetet rajzolja ki, ami a képgenerálás kezdetekor volt adott. Ez egy 60 Hz-es monitor és 60 FPS-en futó játék esetében pontosan a képkockaidő, vagyis 16.7 ms, de ha az FPS lejjebb csúszik, sokkal több is lehet, mint ez a már amúgy is magas érték.

    És most jön a legjobb: vannak olyan profi programozók, akiknek szoftverében VSync mellett a bemenet egy része teljesen elveszik. Azt nem tudom, hogy hogyan és miért, csak példákkal tudok szolgálni: Magickában egy 10 gombos makróból legjobb esetben 3-at érzékel, Crysisban pedig vonalzó mellett oda-vissza húzva az egeret, máshol köt ki a célkereszt, mint ahonnan indult.

    Folytatás...

    VoidXs 1 éve 14

  • Re: 60 FPS mizéria

    Véletlenszerű rövid időközönként mindig szárnyra kap egy kis bikakaki a "minek nekem 60 FPS?" jelzővel. Akkor tegyük szépen tisztába a dolgokat. Már az is elég, ha csak néhány ember érti meg eme írás után, miért is jó neki, ha hatvanefpées a monitortartalma, legalább ők is logikus érvekkel fogják felvenni a harcot a másik táborral.

    Először elméletesdi jön. Minden monitor rendelkezik egy úgynevezett képfrissítési rátával (vagy frekvenciájával, ahogy tetszik). Ez egy pozitív szám, általában nem egész, a 60 is inkább 59.9400599401, ha pontosak akarunk lenni. Azt jelenti, hogy másodpercenként hány képkockát képes kirajzolni. Mértékegysége a Hertz (röviden: Hz), azaz 1/s (1/szekundum, 1/másodperc). Ezek a képkockák egyenlő időközönként váltják egymást, ezt az időt hívjuk szabad fordításban képkockaidőnek (frame time), milliszekundumban (ms, a másodperc ezredrésze) szokás megadni, a képfrissítés reciproka (osztjuk az 1-et a képfrissítéssel). 60 Hz esetén a monitor körülbelül 16.7 milliszekundumonként rajzol új képkockát.

    Kijelzőkészülékünk sokféle frissítési értéket felvehet, régen az 50/60/75 Hz volt megszokott, ma már inkább a 60 és a 120 között lehet választani. Amíg a megjelenő tartalom másodpercenkénti képkockaszáma (na ez az FPS, vagyis frames per second) pontosan megegyezik ezzel, nincs semmi baj, minden képkocka más, az idő köztük egyenlő, folyamatos(nak tűnik) a mozgás.

    Folytatás...

    VoidXs 1 éve 23

  • Tracer Zonda bemutató

    Kölyköknek szánt, olcsó, ultraminimális kormány. De vajon mennyire kompetens ilyen áron?

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 1 éve 27

  • A pulcsi - segélykérés

    Az utóbbi időben brutálisan ráfüggtem a McDonald's-ra. De nem a kaja miatt. Azt is imádom, ezért meg is kövezhettek, de van valami, amit jobban szeretek az éttermeikben. Ez pedig a dolgozók egyenruhája a hidegebb időkre. Valamikor a télies jelenségek kezdetén, amikor először jöttek a mínuszok, történt az eset, hogy betántorogtam fagyiért (mert IQ volt bőven).

    Belépek egy üres kasszához, majd miután a dolgozók egymást kergették, hogy valaki a megfelelő kiszolgálói tudással szolgálja már ki ezt a szerencsétlent, elém küldték a stáb legszebb női tagját. Nagyon bájos lány, szép volt az arca, a haja, az alakja,... és a ruhája is. A többi dolgozón valami ócska kis gombos póló volt, de rajta egy csodás pulóver. Azonnal elképzeltem magam benne. A pulcsiban. Ha pedig bennem birtoklási vágy alakul ki, én a világ végére is elmegyek az adott tárgyért. Azóta egyre több munkatárson jelent meg a mennyei ruhadarab.

    Alapból vicces helyzet volt. 500 forintért akartam McFlurry-t venni (annyi volt nálam, és pár hónapja még bele is fért), de szomorúan hallottam, hogy nem-nem, az már 550-től indul, és a full extrás megüti a 650-es határt. Szóval vettem magamnak 10 perc szánalmaskodás után 4 szelet csirkét. Olyan csórón mentem be, hogy a ketchupot is visszautasítottam volna, ha nem mondják, hogy ingyen jár.

    Folytatás...

    VoidXs 1 éve 40

  • PlayIT helyszíni riport

    Egy először PlayIT-re látogató beszámolója a rendezvényről, és általános kritikája a játékvilágról az ott látottak alapján.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Helyszíni riport 2 éve 41

  • ShadowPlay 2.0

    A képernyőrögzítő teljesítménye már a megjelenésekor sárba döngölte a konkurenciát, de most még jobb lett.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 2 éve 46

  • CryEngine Free SDK: elgurult a gyógyszerem

    Ez a motor maga a megtestesült álom: messze a legszebb grafika (persze csak helyesen konfigurálva, különben poszt-reális hányinger), támogatja a leggyakoribb konzolokat teljes mértékben, ide értve a mozgásérzékelős kontrollereket és egyéb nyalánkságokat is, abszolút mindenre kiterjedő pályaszerkesztő, amiben még modellezni és animálni is lehet, mindenféle effekt (pl. egy tárgy megfagyása), és ez csak a szűk értelemben vett motor oldala.

    Tele van harmadik fél termékeivel, hogy még több lehetőséget adjon a fejlesztő kezébe, és más szoftvereket is ellát a saját importálóival, segít a szabványformátumok konvertálásával egy Resource Compiler nevű eszközzel, és még sorolhatnám. Kívülről úgy tűnik, hogy ez mindent tud.

    Mielőtt belekezdenék, megjegyzem, hogy már hoztam össze működő játékot más motorral (Unity és XNA), és még nyers DirectX-szel is. Az előző mondatomból már sejthető, hogy nem jutottam sokáig. A CryEngine ugyanis minden, csak felhasználóbarát nem. Mondhatnánk, hogy ez tapasztalt játékfejlesztőknek készült, de ha odaadnám egy profi Unreal-fejlesztőnek vagy Source-moddernek, kidobná a belsőségeit. Ugyanis totálisan ellehetetlenít.

    Folytatás...

    VoidXs 2 éve 2

  • Pixel Gun 3D

    Minecraft stílusú többjátékos FPS a zsebedben: bár nem forradalmi, de mégis viszonylag új ötlet.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 2 éve 22

  • Itt a legjobb képernyőrögzítő

    Felejtsétek el a Fraps-et, vagy az AVerMedia hardvereit, az NVIDIA ShadowPlay mindent visz!

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 2 éve 54

  • Roccat Kone[+] bemutató

    6000 DPI, 22 gomb és kombináció, TDCU, makrók, diszkófények. Ezen az egéren csak sörcsap nincs!

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 2 éve 32

  • HFR (High Frame Rate)

    James Cameron: "A 3D egy ablak a realitásba, a magasabb képfrissítés pedig kiveszi belőle az üveget"

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 2 éve 92

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.