2024. május 13., hétfő

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

• 160 km a Fertő-tó körül (Balf - Nagycenk - Fertőd - Purbach - Eisenstadt - Balf)

Ha egy szóval kéne jellemeznem, az a szó a fantasztikus lenne, apróbb negatívumok ellenére is, de ezekről a későbbiekben írok majd.
    Tavaly barátnőmmel, Annával már körbetekertük kettecskén a Fertő-tavat, és elhatároztuk, hogy idén egy nagyobb társasággal eljövünk ide. Elég sok rokonnak, ismerősnek támadt kedve az úthoz, így végül 21-en gyűltünk össze. Korosztályt tekintve megoszlik a társaság, mert a legfiatalabb 1 éves, a legidősebb pedig 50 éven felüli. Tavaly egy sima kört mentünk csak, arról az útról a leírás itt található.
    Amikor elkezdtük szervezni az utat, arra gondoltunk, hogy a korábbihoz képest azért egy kis pluszt is vihetnénk bele, elvégre három napra megyünk, simán belefér egy-két kitérő is. Nagycenk és Eisenstadt került a fix programba, ezen kívül még fakultatív lehetőségként felvetettem Sarród és Fertőújlak felé vezető utat.

1. nap: Balf – Fertőd + kitérő Sarród és Fertő-Hanság Nemzeti Parkba (43,8 km)

Folytatás...

fidig 14 éve 8

• Fertő-tó körút (Fertőrákos-Jois-Hegykő-Fertőrákos) 3 nap alatt

Fertő-tó körtúra

A napokban Annával (barátnőmmel) körbetekertük a Fertő tavat, gondoltam megosztom veletek élményeinket. Örömmel fogadok minden hozzászólást, mások élményeit is.

1. nap: Érkezés Fertőrákosra

213 hosszadalmas km és 3 óra elteltével 20:15-re megérkeztünk Fertőrákosra. Egy családias hangulatú, szép, megfelelően tisztán tartott panzióban szálltunk meg. 7900 Ft volt a szállás kettőnknek, amely ár tartalmazta az idegenforgalmi adót és a másnapi reggelit. Érkezés után átvettük a szobát, egy teljesen egyszerű franciaágyas, fürdőszobás szoba volt. Bicikliknek külön fedett tároló volt, aminek az ajtaja nem volt kulcsra zárható, mégis teljesen biztonságban éreztem kerékpárjainkat, igaz ez a tároló egy zárt udvaron volt. Gyorsan eltelt az este hátralévő része, úgyhogy nyugovóra tértünk. Már gyülekeztek az esőfelhők.

2. nap: Fertőrákos – Jois (50,46 km)

Második nap reggelén 07:45-kor ébredtünk, s tapasztaltuk, hogy szemerkél az eső. Gyorsan elfogyasztottuk reggelinket, ami rendkívül bőséges volt. Tea, felvágott kétféle, sajt, lekvár, mindehhez adtak kb. vagy 6 zsemlét, de mi csak 3-at fogyasztottunk el. Reggeli után összepakoltunk, az eső is már inkább nem esett, mint esett, szóval úgy döntöttünk, hogy útra kelünk…
    Mörbisch felé vettük utunkat. Fertőrákos határából láttuk a Fertő tavat, hát mit mondjak, elég messze volt.