2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Vulkan támogatást kap a Serious Engine 4

Írta: | Kulcsszavak: vulkan . talos . serious sam . croteam

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A horvát Croteam 4 nappal ezelőtt bejelentette, hogy a Serious Engine 4-be Vulkan támogatást építenek be. Azt eddig is lehetett már tudni, hogy a híres csapat tervez low-level támogatást, de egész idáig nem volt egyértelmű, hogy mely technológia mellett teszik le a voksukat. A döntés teljes mértékben logikus, hiszen a különböző Serious motorok mindig tartalmaztak a DirectX mellett egy OpenGL leképzőt is, ráadásul a legutóbbi két címük, a Talos Principle és a Serious Sam 3 Linux és Mac platformokra is megjelent. Mivel a DirectX12 Windows 10 exkluzív technológia, így teljesen érthető a horvát csapat döntése, miszerint a Vulkan API-t választják, hiszen így minden platformon tudnak javítani a Serious Engine képességein, valamint teljes kontroll alatt tudják tartani.

A Serious Engine 4 amúgy 2014. decemberében debütált a Talos Principle nevű játékban, amely egy FPP (first person puzzler). Az új motort az alapoktól építették újra DirectX11 alapokon, így a Vulkan támogatáshoz strukturális változásokra lesz szükség, de Alen Ladavac a Croteam egyik programozója azt is megerősítette, hogy a jelenlegi leképzők is mind megmaradnak. A Vulkan támogatás a Talos Principle nevű játékban érkezik először egy patch keretében, amely majd a Vulkan hivatalos megjelenésekor fog megérkezni.

Alen még egy apró technikai részletet is elárult még a készülőben lévő Serious Sam 4-ről: e szerint Komoly Samu negyedik felvonása nem ugyanazt a motort fogja használni, ami a Talos Principle alatt van, hanem egy sokkal fejlettebb változatot, vagyis minden bizonnyal a Serious Sam 4 is kap majd Vulkan támogatást. Minden esetre az alap Serious Engine 4 (Talos Principle) is kiválóan sikerült, hiszen DirectX11 alatt nagyon gyors és nagyon szép látványt nyújt, többek között a fotogrammetriának. A horvát csapat attól sem zárkózik el, hogy a Vulkan támogatást visszaportolják a Serious Sam 3-ba (Serious Engine 3.5). A csapat támogatása példaértékű és útmutató, hiszen a SS3 már bő 4 éve jelent meg és a mai napig aktív hozzá a támogatás. Erre a játékra kifejezetten jól jönne egy low-level API, hiszen a játék szívét képező Serious Engine 3.5 még a régóta nyugdíjba vonult DirectX9-re épült, így itt brutálisan nagy a CPU többletterhelés. Később ugyan jött egy kísérleti DX11 leképző a motorhoz, de ez nagyon kezdetleges volt, nem hozott számottevő gyorsulás a DX9-hez képest és kevésbé volt stabil.

Ez a bejelentés nagyon jó hír a játékpiac számára, hiszen a mai napig nem jelent meg egyetlen natív low-level API-s játék PC-re, annak ellenére sem, hogy a DX12 már bő fél éve elérhető mindenki számára. Kíváncsian várjuk, hogy vajon a híres horvát csapat mekkora előnyt tud kovácsolnia a Khronos Group új API-jával.

Frissítés (2016.02.03):
DEAN SEKULIĆ, a Croteam egyik motorprogramozója egy előadást fog tartani a Reboot Develop 2016 nevű rendezvényen, ahol bemutatja a Serious Engine Vulkan implementációját. A rendezvény április 28-30. között kerül megrendezésre Horvátországban.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.