| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [wapee:] Eltávozott a kis angyalom
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Olcsó USB WiFi AC adapter
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
(#2) Mr.Csizmás
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/mr_csizmas.gif)
Mr.Csizmás
félisten
zippSZAR-t akartál írni?
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/z0d1ak.gif)
z0d1AK
veterán
Szívesen írtam volna.
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/z0d1ak.gif)
z0d1AK
veterán
Nyers, és egyszerű véleményem visszaküldtem a feladónak, jött is a megnyugtató válasz:
"oké többet nem zaklatunk ne haragudj még egyszer."
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#40835072
törölt tag
majdnem tőlük vettem iphonét
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/z0d1ak.gif)
z0d1AK
veterán
Lehet jól tetted, hogy nem vettél.
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
(#7) Mr.Csizmás
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/mr_csizmas.gif)
Mr.Csizmás
félisten
67,9 a samu galaxy spicc.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/z0d1ak.gif)
z0d1AK
veterán
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/mr_csizmas.gif)
Mr.Csizmás
félisten
ez már sokkal jobb, 12 hó helyi garival
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/z0d1ak.gif)
z0d1AK
veterán
SAmsung garancia.
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/baghead.gif)
sirpalee
csendes tag
Vásárolt tőlük valaki? Nézegettem mobil témában, és az áraik egész korrektnek tűntek, de ezen a topicon kívül semmit sem találtam, egyetlen magyar fórumon se (sem negatív, sem pozitív).
raytraceisten és csodamedic
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/mr_csizmas.gif)
Mr.Csizmás
félisten
inkább mobilx, speedshop, xxlgsm.....
amúgy ma te vagy az ügyeletes régész
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/danih.png)
danih
addikt
Minden napra egy hullaásó
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/default.gif)
citrom69
újonc
Én náluk vásároltam ,kiküldték a terméket hamar ,viszont hibás volt,2 hét után elvitték a hibás terméket...az újat azóta se kaptam meg már kb 2 hónapja..szóval ugrott 30e huf és még telóm sincs..
szóval ha valakinek van valami ötlete mit lehetne tenni ilyen esetben ,az írjon légyszives
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/devil.gif)
Döme7117
újonc
Mr.Csizmás, danih
kíváncsivá tettetek.
Nekem is van a Zippzar Mobile (KonQrens Hungaria Kft.)-vel egy nagyon ronda ügyem...Jól jönne bármi info.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/speaker.gif)
zed juron
aktív tag
Érdekes, ezt csak most olvasom, úgy látszik nem csak nekem gyűlt meg a bajom ővelük. Messzire elkerülendők mindenkinek csak ennyit tudok ajánlani.
Rutinosan alázzák be az ügyfeleket, az egyikük a "beszéljük meg típus", a másikuk meg finoman szólva "meglehetősen agresszív".
Vigyázzon mindenki tehát a bőrére és hogy hol költi el a pénzét. Egymillió kis és nagyobb üzlet van akiknél inkább vennék mint náluk. Többé soha.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/speaker.gif)
zed juron
aktív tag
BBT/0038/2012 a ZippZar Mobil Szaküzlet KonQrens Hungária Kft. (1115 Budapest, Tétényi út – Bártfai u. sarok.) vállalkozással szemben
Budapesti Békéltető Testület
1016 Budapest, Krisztina krt.99.
Levelezési cím:1253 Budapest, Pf.10
Telefon:488-2131 Fax:488-2186
e-mail cím:bekelteto.testulet@bkik.hu
BBT/0038/2012
a ZippZar Mobil Szaküzlet KonQrens Hungária Kft. (1115 Budapest, Tétényi út – Bártfai u. sarok.) vállalkozással szembeni ügyben a fogyasztói jogvita rendezése érdekében az eljáró tanács alulírott napon a következő
A J Á N L Á S T
teszi:
A vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül a telefonkészüléket cserélje ki, amennyiben a csere nem lehetséges a vételárat fizesse vissza.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény (Fgytv.) 34. § (2) bekezdése szerint a tanács ajánlása ellen fellebbezésnek helye nincs.
INDOKOLÁS
A fogyasztó 2011. 10. 17-én vásárolt egy HTC Sensation típusú telefont bruttó 113.000.-Ft-ért. A telefont 2011. december 05-én visszavitte a vállalkozáshoz, mert a készülék egy nap alatt lemerült. A vállalkozás ekkor tájékoztatta arról, hogy a készülék hardware hibás. A javítási határidő 2012. január 04-én járt le. A fogyasztó kérte a javított készüléket vagy a vételár visszafizetését, de a vállalkozás elutasította a kérését.
A fogyasztó kérelemmel fordult a békéltető testülethez annak érdekében, hogy a testület kötelezze a vállalkozást a vételár visszafizetésére.
A békéltető testület elnöke szerint az ügy egyszerű megítélésű, ezért az eljárás lefolytatására Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 25 § (3) bekezdése alapján egyedül eljáró testületi tagot jelölt ki. A meghallgatás 2012. február 20-i időpontjáról feleket az Fgytv. 29. §-ban foglaltaknak megfelelően értesítette. Az értesítésben közölte a felekkel a kijelölt eljáró testületi tag személyét, és felhívta a felek figyelmét arra, hogy az Fgytv. 25. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nyolc napon belül kérhetik, hogy a testület háromtagú tanácsban járjon el.
Felek határidőben ezirányú kérelmet nem terjesztettek elő.
Az értesítésben a békéltető testület elnöke a vállalkozást felszólította, hogy az értesítés részére történt kézbesítésétől számított nyolc napon belül írásban nyilatkozzék (válaszirat) a fogyasztó igényének jogosságát és az ügy körülményeit, illetően, nyilatkozatában jelölje meg az állításait alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, illetve csatolja azokat az okiratokat (ezek másolatát), amelyek tartalmára bizonyítékként hivatkozik. Figyelmeztette a vállalkozást, hogy az ügy érdemére vonatkozó nyilatkozattételének elmaradása esetén a tanács a rendelkezésére álló adatok alapján határoz.
Az eljáró tanács megállapította, hogy a vállalkozás értesítése szabályos volt, az eljárásról és a meghallgatás időpontjáról szóló értesítést képviselője 2012. január 27-án átvette. A vállalkozás a jelen eljárásban a meghallgatás időpontjáig válasziratot nem küldött.
A vállalkozás előzetesen a jogvita tárgyára kiterjedő hatályú alávetési nyilatkozatot nem tett.
A fogyasztó a meghallgatáson megjelent. A meghallgatáson szabályszerű értesítés ellenére a vállalkozás nem jelent meg. A felek között így egyezség létrehozására nem volt lehetőség. Az eljáró tanács tagjával szemben a fogyasztó kifogást, kizárási indítványt nem terjesztett elő.
Az eljáró tanács megállapítja, hogy a vállalkozás magatartása nem tette lehetővé a békéltető testület ügyben eljáró tanácsa számára az egyezség létrehozásának megkísérlését. A Budapesti Békéltető Testület által az Fgytv. 29. § (8) bekezdése szerint kiküldött értesítés, továbbá az abban foglalt figyelmeztetés ellenére nem tett az ügyben semmiféle nyilatkozatot és a kitűzött meghallgatáson sem jelent meg.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény 36/B. §-a szerint “A békéltető testület közzéteheti annak a vállalkozásnak a nevét, székhelyét és az eljárással érintett tevékenysége megjelölését, amely a 29. § (8) bekezdése szerinti felszólítás ellenére nem tett az ügy érdemére vonatkozó ‑ a 29. § (8) bekezdésében foglaltaknak megfelelő tartalmú ‑ nyilatkozatot és a kitűzött meghallgatáson nem jelent meg, ilyen módon megakadályozva az egyezség létrehozását.”
A fogyasztó a meghallgatáson a kérelmében leírtakat változatlanul fenntartotta. Elmondta, hogy készüléket december 05-e előtt egy héttel vissza kellett vinnie a vállalkozáshoz, mert megnyomta a gyári beállítást és a menü nem magyarul jelent meg. A vállalkozás a magyar nyelvet visszaállította. A javítási határidő lejártakor a vállalkozást felkereste, de nem kapta vissza a készüléket.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet2. § (1) bekezdése szerint „a jótállás időtartama egy év”.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §(1) bekezdése szerint, „aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak a törvényből eredő jogait nem érinti.”
A Ptk. 305. §(1) bekezdése szerint olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.
A Ptk. 305/A.§ (1) bekezdés szerint, „ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett, a kötelezett mentesül a szavatossági felelősség alól. Mentesül a kötelezett a szavatossági felelősség alól akkor is, ha a hiba a jogosult által adott anyag hibájára vezethető vissza, feltéve, hogy az anyag alkalmatlanságára a jogosultat figyelmeztette.
(2) Fogyasztói szerződés esetében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A felek ettől eltérő megállapodása semmis.”
A Ptk. 306. §(1) bekezdés alapján hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.
(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.
A Ptk. 308. § (4) bekezdése szerint, „fogyasztói szerződés esetében a fogyasztó - az (1)-(2) bekezdéstől eltérően - a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét. Az ennél rövidebb elévülési határidőt megállapító kikötés semmis”.
A Ptk. 309. § (1) bekezdésében foglaltak szerint, „a szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket - a kötelezettet terhelik. Fogyasztói szerződés esetében a felek ettől eltérő megállapodása semmis.
(2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
A Ptk. 310. § szerint „aszavatossági jogainak érvényesítésén kívül a jogosult a hibás teljesítésből eredő kárának megtérítését is követelheti a kártérítés szabályai szerint”.
Az eljáró tanács a becsatolt dokumentumok alapján és a fogyasztó meghallgatását követően megállapította, hogy a fogyasztó igénye az ajánlásban foglaltak szerint megalapozott. A vállalkozás a készüléket az általa vállalt egy hónapos javítási határidő elteltéig nem javította ki és a vállalkozás nem bizonyította azt, hogy a telefon nem anyag-vagy gyártási hiba miatt hibásodott meg. A készülék rendeltetésére figyelemmel a kijavítást a vállalkozás által vállalt javítási határidőn belül el kellett volna végezni.
A békéltető testület a fogyasztó meghallgatása és a rendelkezésre álló dokumentumok alapján a Ptk. jótállásra és hibás teljesítésre vonatkozó szakaszainak megfelelően ajánlást fogalmazott meg, miszerint a vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül a telefonkészüléket cserélje ki, amennyiben a csere nem lehetséges a vételárat fizesse vissza.
A tanács ajánlása elleni fellebbezés lehetőségét az Fgytv. 34. § (2) bekezdése zárja ki. Azonban a fél az Fgytv 34. § (3) bekezdése alapjánaz ajánlás részére történt kézbesítésétől számított tizenöt napon belül keresettel annak hatályon kívül helyezését kérheti a Fővárosi Törvényszéktől (1055 Budapest, Markó u. 27. 1363 Bp. Pf. 16), amennyiben
a) a tanács összetétele vagy eljárása nem felelt meg e törvény rendelkezéseinek,
b) a békéltető testületnek az Fgytv. 18. § (1) bekezdése alapján nem volt hatásköre az eljárásra,
c) a kérelem meghallgatás nélküli elutasításának lett volna helye, az Fgytv. 29. § (4) bekezdésében meghatározott okból
Az Fgytv. 34. § (4) bekezdése szerint „a vállalkozás az ajánlás hatályon kívül helyezését az említetteken túl akkor is kérheti a békéltető testület székhelye szerint illetékes törvényszéktől, ha az ajánlás tartalma nem felel meg a jogszabályoknak.”
Az Fgytv. 34. § (5) bekezdése szerint a pert a Budapesti Békéltető Testülettel szemben kell megindítani.
Az Fgytv. 36. §-a (5) bekezdése szerint „a fogyasztó a határozattal jóváhagyott egyezség és a kötelezést tartalmazó határozat végrehajtásának, illetve az ajánlásban foglaltak követésének elmaradásáról köteles értesíteni a békéltető testületet.”
Az eljáró tanács figyelmezteti a vállalkozást, hogy az Fgytv. 36. § (1) bekezdése alapján, ha a tanács ajánlásának nem tesz eleget, a békéltető testület - a fogyasztó nevének megjelölése nélkül - jogosult a jogvita tartalmának rövid leírását és az eljárás eredményét - legkorábban az ajánlásnak a vállalkozás részére történt kézbesítésétől számított hatvan nap elteltével - nyilvánosságra hozni.
Budapest, 2012. február 20.
Pösztörné dr. Rácz Szilvia
eljáró tanács elnöke
Kapják:
1. Fogyasztó
2. Vállalkozás
3. Irattár
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c12.gif)
gt350
csendes tag
Eszetekbe se jusson ez a hely! Erősen kerülendő, még felhívni is őket!
bejegyzés ZiPpZaR Mobile@szánalom.com
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
ingyenes kategóriában
- DELOCK / HIGH SPEED HDMI SWITCH KAPCSOLÓ / 2 BEMENET 1 KIMENET / FEKETE / VADONATÚJ / BONTATLAN /
- GIGABYTE B650M GAMING X AX alaplap, garis, dobozos!
- iPHONE 12,13,14,15 összes típusához magsafe átlátszó szilikonon tok.
- 32 Gb DDR4 3200 Mhz HYNIX PC memória eladó, több db
- Lenovo L570 laptop eladó i5 7200U, SSD - magyar bill