Hirdetés

2024. június 19., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) D1Rect


D1Rect
félisten

"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."

(#2) Lauda


Lauda
félisten

Hozzuk vissza a lovakat.

(#3) sharp4 válasza Lauda (#2) üzenetére


sharp4
őstag

Ez nem lenne baj, ha gazdaság engedné. Sajnos az elkövetkező 15 évben nincs erre lehetőség.

Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5

(#4) 8th


8th
addikt

Elmebeteg...

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#5) #20655360


#20655360
törölt tag

4 év? Legyen inkább 40, ami Mo. esetében nem is annyira irreális.

(#6) Soybex


Soybex
őstag

Magyarországon majd egy száz év múlva SE :DD

Az információ nem egyenlő a tudással. A tudás egyedüli forrása a tapasztalás.

(#7) Dluinet


Dluinet
nagyúr

Trabantokat is kiakarták tiltani, de mire eljött a határidő, olyan kevés volt belőle, hogy hagyták a fenébe.
Nálunk 15 éve hol voltak még a turbo dízelek? Csak mutatóba egy-kettő, most meg tele van vele a város.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#8) ncc1701


ncc1701
veterán

Sajnos nincs meg a megfelelő technológia a leváltásukra. Bár a személyautóba való dízelt én is betiltanám, büdösek, még a vadi újak is.

(#9) #51736960


#51736960
törölt tag

Nem szakértőként írom, de a dízeleket én is rohadt büdösnek érzem, és a különböző cikkeket olvasgatva úgy tűnik, hogy egyáltalán nem környezetbarát motorok ezek, még a legújabbak sem. A komplett betiltást ennek ellenére (egyelőre) túlzásnak érzem.
Én inkább a lakossági dízelhasználatot próbálnám meg visszaszorítani (adóemeléssel pl.), vagy benzines autókra adott kedvezményekkel. A gond az, hogy akinek van pénze, mindenképp dízelt vesz, még akkor is, ha csak a gyerekeket viszi az oviba meg a kisboltba jár vásárolni. Mi egy kis utcában lakunk, és ha a szomszéd reggel beindítja a pár éves dízel Volvót, az egész háztömb előtt érzem a szagát...
Természetesen a hosszú távra utazók, furgonok, teherautók esetében továbbra is maradhatna a dízel, mert ilyen esetekben tényleg indokolt.

Persze ezt a gyakorlatban nagyob nehéz kivitelezni, ennél egyszerűbb kérdések is megakadnak a törvényhozás torkán, úgyhogy túl sok jóra nem számítok.

(#10) .DLL válasza #51736960 (#9) üzenetére


.DLL
veterán

"[...] hogy egyáltalán nem környezetbarát motorok ezek, még a legújabbak sem."

Persze, hogy nem, a dízelek is csak saját berkeiken belül lehetnek jobbak vagy rosszabbak, egyedül az alacsony fogyasztás / nagy nyomaték arány tette őket népszerűvé, de ha a benzinesekkel és gázüzeműekkel egy kalapban vizsgáljuk őket akkor a legszennyezőbb motorok. Nem véletlenül álltak át a modern buszokkal gázüzemre, tarthatatlan az a koromtömeg amit ekkora dízel motorok szétdobnak egy város belsejében.

Az ilyen gyors betiltás (4 éven belül?) viszont csak vicc...

[ Szerkesztve ]

(P.H.)

(#11) Ellia


Ellia
addikt

Kitiltani ebben a formában nem lehet. Elkezdeni visszaszorítani már inkább, bár ez is egy hosszú folyamat.

(#12) XtremLor


XtremLor
őstag

Ennyi erovel azt is felhozhattak volna hogy a gyarakat le kell allitani mert szennyezik a kornyezetet. :))
Modern dizelnek ugy is van annyi atka hogy ketszer meggondolnam hogy vegyek, eloszor jott a reszecskeszuro, euro 6-tol pedig szemelyautokba is lehet adblue rendszer.....karbantartasi koltsegek ha gond van az egekbe ugranak, uj autora a lakossag javaresze nem kolt, igy ezekkel is szamolni kell.

"Legen...Wait for it...Dary"

(#13) sharp4 válasza XtremLor (#12) üzenetére


sharp4
őstag

Számolni kell, de magánszemély nem nagyon tudja megfizetni itthon az új dízelt. A dízelek leginkább kintről érkeznek, és azokból is ugye a régebbiek, nem a legújabb konstrukciók!

Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5

(#14) 8th válasza #20655360 (#5) üzenetére


8th
addikt

Épelméjű felnőtt ember hogyan tud ilyen gigaf*szságot lenyilatkozni. Ez kb. olyan mint amikor Pataky Attis bemegy a tévébe és ország világ előtt közröhej tárgyává teszi magát az ufós történeteivel csak, hogy addig is róla beszéljenek. 15perc hírnév. Feleslegesen túl van parázva ez a dízeltéma. Idióta tiltások nélkül is egy-másfél évtized alatt maguktól el fognak tűnni a személygépkocsikból a dízelmotorok mert nem fogják tudni teljesíteni az aktuális környezetvédelmi előírásokat. Sokkal nagyobb problémának látom azt, hogy háztartások százezreiben lelkiismeret furdalás nélkül basznak bele a kályhába/kazánba a háztartási szeméttől kezdve mindent ami csak a kezük ügyébe kerül. Az egy "picit" mérgezőbb a környezetre.

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#15) XtremLor válasza sharp4 (#13) üzenetére


XtremLor
őstag

Igy gondolom en is, ezert is irtam, mert mire bejonnek par ev mulva ezek a dizel autok hasznaltan nemetbol, par szaz ezer kilometert futottak, minden kozbe johet.

"Legen...Wait for it...Dary"

(#16) #20655360 válasza 8th (#14) üzenetére


#20655360
törölt tag

Honnan veszed, h felnőtt vagyok, vagy hogy épelméjű? :U

Miért nem az 1-el lentebbi tagot veszed elő? Ő 100 évnél többre saccolja. Olyan igazságtalan vagy. :(( :DD

[ Szerkesztve ]

(#17) D1Rect válasza #20655360 (#16) üzenetére


D1Rect
félisten

Szerintem nem rólad van szó.

"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."

(#18) 8th válasza #20655360 (#16) üzenetére


8th
addikt

A politikus elvtársra értettem te kis, te.

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#19) #20655360 válasza 8th (#18) üzenetére


#20655360
törölt tag

Akkor ezt benéztem. Peace. :K

(#20) Fred23 válasza sharp4 (#3) üzenetére


Fred23
nagyúr

+1

Viszont lehetne azért tenni pár dolgot az elektromos autók terjedéséért kevés pénzből is!

(#21) fordfairlane


fordfairlane
veterán

Politikusok ha olcsó szenzációra vágynak, akkor ilyen és ehhez hasonló ökörségeket terjesztenek be. Azzal a nyugalommal, hogy biztos, hogy még tárgysorozatba sem veszik, nemhogy megszavaznák...

x gon' give it to ya

(#22) sharp4 válasza Fred23 (#20) üzenetére


sharp4
őstag

Lehetne, esetleg a használtakat, vagy használt hibrideket is támogatni.

Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5

(#23) Egon válasza fordfairlane (#21) üzenetére


Egon
nagyúr

+1.
Amúgy meg tipikus sötétzöld gondolkodás. A jelenlegi (városi) légszennyezés több mint kétharmada abból ered kis hazánkban, hogy a népek minden sz*rt eltüzelnek (többek között bútorlapot, ami sok műanyagot tartalmaz).
Adjanak inkább támogatást (vissza nem térítendő, esetleg kamatmentes hitel formájában) a vegyestüzelés kiváltására, összekötve egy szigorúbb szabályozással illetve ellenőrzéssel. Annak nagyságrendekkel több értelme lenne.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#24) fordfairlane válasza Egon (#23) üzenetére


fordfairlane
veterán

Autók terén ennek az úriembernek a véleményét osztom:

Veszélyes tévút a villanyautó

x gon' give it to ya

(#25) marositech


marositech
senior tag

Inkább szoruljanak ki a robbanóelvű motorok.
- Közel keleti embertelen olajlobbi megszűnéséhez vezetne -> nem lesz háború (lehet naiv voltam)
- Összeroppanna 'Murica, ami valljuk be, egyéni hatalomként viselkedik és ítélkezik.
- Környezet és természetromboló szivattyúzásnak vége -> nincs több olajkatasztrófa.

Ellenben új kapukat nyitna a villanyautózás/akkumulátor fejlesztése és nem tartanák vissza az olajlobbi miatt.
Gondolom vagyunk annyira fejlettek, hogy meglevő természeti energiánkat hasznosíthatjuk. pl. napkollektor, stb.

Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)

(#26) Egon válasza fordfairlane (#24) üzenetére


Egon
nagyúr

Hát azért ez a vélemény több sebből vérzik szvsz.
Én különválasztanám az általános (CO2) szennyezést, és a városi légszennyezést. Ha ezt is beleveszed a képletbe, egészen másképp fest a történet.
Az biztos, hogy a jelenlegi helyzeten javítani kell. Szerintem lassan el kellene kezdeni a dízelek korlátozását, mondjuk az újonnan forgalomba helyezett modellek tekintetében (pl. 5 év múlva már ne lehessen új dízelmotoros autót venni).
Az akksik fejlődésével van még potenciál az elektromos autókban, de ha csak átmeneti jelleggel terjednek el (amíg egy valóban tiszta energiaforrást fel nem fedeznek), akkor is sokat segíthetnek a városi légszennyezés mérséklésében.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#27) D1Rect válasza Egon (#26) üzenetére


D1Rect
félisten

Azzal sem számol, hogy a rengeteg megújuló energiaforrás többletet simán el lehet nyeletni a villanyautók aksijával és még szállítani sem kell az áramot.

"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."

(#28) fordfairlane válasza Egon (#26) üzenetére


fordfairlane
veterán

Az akksik fejlődésével van még potenciál az elektromos autókban, ...

De ha mégsem, akkor majd hozunk rá törvényt.

x gon' give it to ya

(#29) wapee


wapee
tag
LOGOUT blog (1)

Úgy olvastam a cikkben, hogy kitiltás lenne de addig is adóemelés. Magyarul megint adót akarnak emelni. Környezetbarát vagyok én, de az elektromos autók gyártása még nem tart ott, hogy zöld lenne, nem beszélve az akkumlátorokról. Azon kívül van még más alternatíva is. Nekem most van egy 24 éves autóm. A legjobb az lenne ha az autót nélkülözni lehetne. Legalább is aki teheti. Betiltást kicsit túlzásnak érzem inkább korlátozás kellene. Na meg megoldás a jelenlegi technikára.

Nyomatják ezt az elektromos autót de hát a lakosság hány százalékának van pénze rá? Használtra? Az sem olcsóbb de nem is nagyon van még. Nekem se közel se távoljövőbe nem lesz rá lóvé. Biztos megéri ingyen parkolni meg ingyen tölteni, amíg lehet. Aztán? Elektromos áram honnan lesz? Amit ingyen töltöttek azt is valaki ki fogja fizetni.(vagy fizeti).

[ Szerkesztve ]

(#30) sanzi89 válasza ncc1701 (#8) üzenetére


sanzi89
addikt

Ezt én is simán meglépném. Újonnan ne lehessen dízel személyautókat árulni és pont. Semmi értelme és sokkal környezetszennyezőbb, mint a benzin, esetleg gázüzemű járművek. Az elektromos, meg hasonló úri huncutságokat sajnos még hanyagoljuk...

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#31) mephi666 válasza wapee (#29) üzenetére


mephi666
nagyúr

...közlekedjen mindenki teleporttal... (egyénfüggően) kb csak fél liter 50fokos házipálinka kell hozzá és teljesen környezetbarát :DDD viszont sajnos ez gyakori alkalmazás mellett függőséghez, agy- és májkárosodáshoz vezethet

egyébként nekünk 25éves benzines kocsink van, marad is egyelőre, mert az igényeinket kiszolgálja, újra pedig nincs pénz... ha pedig lenne, akkor sem gondolkoznék dízelben, mert 90% városi használatban nem gazdaságos/kényes a dízel

ui: régebben olvastam valahol egy cikket, hogy a teherszállító hajók károsanyag-kibocsátása valami irgalmatlanul nagy... nagyságrendekkel több káros anyagot nyomnak a levegőbe, mint a föld összes személygépkocsija együttvéve

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#32) Dyno


Dyno
veterán

Milyen vicces hogy a VW dízel lufija óta lett igazán zavaró a dízelek korom kibocsátása, pedig azok előtte is kormoztak.... :N

Modern közvetlen befecskendezéses benzinesek is tudnak kormozni, főleg, ha 30 ezrenként cseréljük benne az olajat és csak városban használjuk és már a befecskendezési kép sem tökéletes....

Nem védem én a dízeleket, de a VW botrány óta vicc ami megy mindenütt.....

Villanyautóknál milesz a sok elhasznált akkuval?

(#7) Dluinet: 2002-ben 5 évesek voltak a legöregebb Commonrail dízelek, illetve pd tdi-k, korábbi egyszerűbb turbo dízelekről nem is beszélve, volt már akkor is bőven nálunk ilyen autó....

[ Szerkesztve ]

(#33) Lauda válasza Dyno (#32) üzenetére


Lauda
félisten

Mar 20 eve is tokig volt az orszag turbodizelekkel, de hiaba mondod. Raadasul itt a nyugati oldalon sokan jartak osztrak futoolajjal.

No es igen, az bennem is mindig kerdes, hogy az elektromos es hibrid autok akkumulatoraval mi tortenik? Mert azt is elo kell allitani (olom+sav+plasztik), majd 6-8 evente raadasul cserelni is kell oket. Masik amitol agybajt kapok, a start-stop-os motorok. Mikor leall a motor es 5 sec mulva mar inditja is. :W Egyreszt valoszinu a motornak sem tesz jot, masreszt az allo motor beinditasa is energiat emeszt fel, amit majd mibol is potolunk? Amit a benzinmotor eloallit energiat, abbol. Anno olvastam szamitast errol, hogy 30-50 masodpercen tuli uresjarat eseten, mar erdemes leallitani a motort, mert az ujboli beinditasa kevesebb energiat emeszt fel, mint ha alapjaraton ketyeregne. De nem 5-10-20 masodpercekre leloni oket. Agyrem. :W

[ Szerkesztve ]

(#34) FF23


FF23
senior tag

Nem tudom, de nekem a forgalomba hozatal betiltása, meg a használat betiltása az különböző fogalom. 4-8 év múlva nem lehet forgalomba helyezni, de attól még az addigiak használhatók.

Gondolom ez az lmp-is a szokásos bölcsészből lett zöldenergetikus.

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#35) Gdi


Gdi
senior tag

Ez kb azért csinálja, hogy úgy látszódjon, mintha dolgozna.
Ha nincs indítványa, vagy felszólalása, akkor bekerül abba a brancsba, akit megszólnak érte, hogy csak bejár a hivatalaiba aludni. Így nem érheti szó a ház elejét :)
Most már mindenki nyugodtan aludhat, nem kell magyarázkodni, miért kapja a sok pénzt.

Félig viccen kívül, én ezt gondolom :)

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#36) Atlantis


Atlantis
veterán

Nem tudom, az LMP-nél mit szívnak, de néha jó lenne, ha nekem is lenne belőle. Agyrém az egész...

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#37) fordfairlane válasza Atlantis (#36) üzenetére


fordfairlane
veterán

Nem tudom, az LMP-nél mit szívnak...

Zöldek, úgyhogy gondolom, kendert. :)

x gon' give it to ya

(#38) dabadab válasza Lauda (#33) üzenetére


dabadab
titán

"az bennem is mindig kerdes, hogy az elektromos es hibrid autok akkumulatoraval mi tortenik? Mert azt is elo kell allitani (olom+sav+plasztik)"

Li-ion aksiban mit keresne ólom meg sav?... Egyébként meg simán lehetne őket reciklálni, ez alapvetően egy okból nem történik meg jelenleg: túl drága. Nyilván máshogy néz ki most a dolog, amikor egy átlag háztartás produkál nagyjából évente egy pár Wh-s akkut hulladékként, ami ráadásul ki tudja, hogy pont milyen technológiával készült (az újrahasznosításnál az egyes li-ion altípusokat külön kell kezelni) meg máshogy akkor, amikor rendszeresen esnek ki az autókból a sok kWh-s, egyentechnológiával készült pakkok.

"Anno olvastam szamitast errol, hogy 30-50 masodpercen tuli uresjarat eseten, mar erdemes leallitani a motort, mert az ujboli beinditasa kevesebb energiat emeszt fel, mint ha alapjaraton ketyeregne."

Ez első blikkre rengetegnek látszik, amit így hirtelen találtam, ott nagyságrendi becslésnek 3 másodperc jött ki.

DRM is theft

(#39) dabadab válasza Gdi (#35) üzenetére


dabadab
titán

Sallai határozottan az aktívabb képviselők közé tartozik, enélkül az indítvány nélkül is.

DRM is theft

(#40) Gdi válasza dabadab (#39) üzenetére


Gdi
senior tag

Lehet egy kicsit túlpörgött.
Van olyan, hogy "túl radikális"? :)

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#41) dabadab válasza Gdi (#40) üzenetére


dabadab
titán

Ez a javaslat bevallottan a "túl radikális" kategória, ami tényleg csak azt a célt szolgálja, hogy beindítsa a társadalmi diskurzust. Azzal tisztában van, hogy ellenzékiként úgyis mindegy, mit ad be, úgyse szavazzák meg, meg azzal is, hogy ez így nem működne, ahogy ez ott van a cikkben is.

DRM is theft

(#42) Dilikutya válasza Dluinet (#7) üzenetére


Dilikutya
félisten

Nem a Trabantokat, hanem a régi kétütemű járműveket, és csak a katalizátor nélkülieket. Egyébként 2020-ig kaptak haladékot (ezt nem is tudtam, úgy eltűntek, mintha valóban tiltva lennének).

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#43) bambano


bambano
titán

ha ugyanazokra bízzuk ilyen téren a döntést, akik az előző döntéseket is hozták, amikről bebizonyosodott, hogy tévedés mind, akkor ez a döntés vajon mi lesz...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#44) bambano válasza marositech (#25) üzenetére


bambano
titán

ha a közelkeleti olajat nem veszi senki vagy elfogy, annak az lesz a következménye, hogy a tömegek még a mostani életszínvonalukhoz se fognak hozzájutni, tehát elindulnak európába.

a többi hsz-hez: én csak azt nem értem, miért nem terjednek a gázbefecskendezéses dízelmotorok.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#45) Lauda válasza bambano (#44) üzenetére


Lauda
félisten

Szerintem az eltarolhato uzemanyag mennyisege miatt.

(#46) bambano válasza Lauda (#45) üzenetére


bambano
titán

nem gázüzemre átalakított dízelmotort emlegettem, hanem gázbefecskendezéses motort. rendes gázolajos dízelmotorba a gázolaj permet mellé nyomnak egy kis gázt is. kamionon elfér a tartály személykocsihoz meg nem kell sok.
[link]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#47) Lauda válasza bambano (#46) üzenetére


Lauda
félisten

Erdekes cikk, koszi a linket! Egy motorgyartot azert szivesen meghallgatnek mit szol ehhez. Mondjuk azt nem tudom, hogy a cikkiro vagy a kifejlesztonek koszonhetoen, de van a cikkben egy mondat, hogy a turbo ele jobb bejuttatni az lpg-t. Hat a turbo ele ne akarjunk fokozottan tuz es robbanasveszelyes anyagot juttatni, ha csak nem szeretnenk egy ketyego bomban utazni. Beleer egyszer egy lapatkerek a hazba, kap egy szikrat es el is szallhat az egesz szivokor.

[ Szerkesztve ]

(#48) total90


total90
veterán

DE-be 2032-től csak elektromos/hibrid új autót lehet majd csak venni.

Én itt mindig arra gondolok, hogy az akkuhoz az energiát elő kell teremteni és az előteremtése nem-e jobban szennyez?

Belgiumban elvileg 2024-től nem lehet benzin/dízel autót venni. Baszott nagy Power Bankkel járkálnak majd az emberek :DDD

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#49) mephi666 válasza total90 (#48) üzenetére


mephi666
nagyúr

van pár teljesen zöld megoldás villamosáram előállítására: víz/szél/nap... de az atomerőművek se eregetnek káros anyagot a levegőbe, csak a radioaktív hulladékot kell biztonságosan elhelyezni...

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#50) XtremLor válasza total90 (#48) üzenetére


XtremLor
őstag

Jonnek majd az utanfutonak alcazott mobil toltoallomasok. :DDD Csak felcsatolod es mesz tovabb. ;]

Dr. Hanula Barnanak volt egy riportja amit regebben olvastam, o is az mondta szenyezobb az elektromos auto mint egy modern dizel.

"Legen...Wait for it...Dary"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.