Kezdjük visszafelé.
"ha elromlik a DPF (eltömődik) és nem cserélik ki, "
A régebbi DPF esetében fordult elő ez.
Például a Focus II szériában 60 ezer kilométerenként kell az égési hőmérséklet csökkentő folyadékot utánatölteni. 120 ezrenként kellene cserélni. Leginkább takarítják, mert az olcsóbb megoldás és kitisztítva a következő 120K kilométert kibírja. Utána cserélni kell.
Persze okosba benyomják az olcsóbb adaptív folyadékot. ami nem csökkenti le kellően a korom égési hőmérsékletét. Ezért hamar beindul a DPF tortúra.
A modernebb DPF kerámia szűrőire fémet gőzölnek. Ez katalizátorként indítja be a korom égését.
Gondozás mentes. Átlagos használat mellett 240K kilométerenként kellene cserélni. Addigra telítődik a motortérből érkező anyagokkal, például a hamuval.
A DPF kiiktatása nem egyszerű. Ráadásul kézi méréssel azonnal kiderülhet.
"Nem, a DPF nem elnyeli a részecskéket, hanem elégeti azokat, még finomabb szemcséket (<20 nm) kibocsátva."
Akkor a nemre kell nemet mondanom. ![:DD](//cdn.rios.hu/dl/s/d2.gif)
A történet első felében szűr, tehát gyűjt a PDF. A történet második felében éget a DPF, ehhez viszont össze kell gyűlni valamennyi koromnak.
Igen, az égéstermék valóban kisebb mint 20 nm. Az oxidálódó korom, széndioxidként távozik. nagyjából 116 pm a molekula méret.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!