2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

PS3 - megéri?

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Mivel éppen most vettünk egy LCD TV-t, gondoltam kihagyom a mostani gépbővítést, és inkább egy konzolt veszek.

[ ÚJ TESZT ]

A PC-s játékipar haldoklóban van és hasonló mondatokat hallunk nap mint nap. Ez nem igaz, a PC-s játékipar ugyan nem olyan virágzó mint pár éve, de azért szépen megy, inkább azt mondanám, hogy a játékok max grafikán való élvezéséhez ~1 évente kell gépet újítani komolyabb összegekből… Mivel éppen most vettünk egy LCD TV-t, egy Sony KDL-40U2000-et ( 102cm/40” 720p/1366*680 ), gondoltam kihagyom a mostani gépbővítést, és inkább egy konzolt veszek. Ez elvileg egy alsókategóriás LCD, de azonos árkategóriába csak 82cm-eseket kapom meg. Meg a jobb képjavító technológiák igazán csak TV-zéskor mutatkoznak meg, meg amikor kisebb felbontást kell kijavítani, így ha játszok, nincs sok különbség (és azért valljuk be, jobb 102 centin nyomni mint 82-n ).
Miért nem X360? Hangzik a legtöbb kérdés, röviden akkor megindokolnám a választásom:

- Az X360 olcsóbb, miért nem azt vetted?
- A Sony véleményem szerint megbízhatóbb márka mint az MS, valamint annyival nem olcsóbb az X360. Aztán a PS3-ba van Blu-Ray lejátszó, ami ugye boltban kapásból még 150-200k minimum…Meg nem is olyan hangos mint az X360.

- De az X360-ra ingyen vannak a játékok! 5 perc és lehet rajta futtatni tört gamekat!
- Ez az én esetemben nem igaz, én ugyanis szeretek multizni, így ha akarnék multizni X360-on, ugyan úgy kéne vennem játékokat…A garancia meg a másik dolog, szeretem ha valamire van garancia.

A PS3 meglehetősen erős HW-vel bír, csak az a gond hogy elégé nehéz kihasználni, és japán agy kell hozzá :-D Specifikációk:

CPU: Cell Processor PowerPC-base Core @3.2GHz
-1 VMX vector unit per core
-512KB L2 cache
-7 x SPE @3.2GHz
-7 x 128b 128 SIMD GPRs
-7 x 256KB SRAM for SPE
-*1 of 8 SPEs reserved for redundancy
-Total floating point performance: 218 gigaflops

Grafikai egység: RSX @ 550MHz
-1.8 TFLOPS floating point Performance
-Full HD
-Multi-way programmable parallel Floating point shader pipelines

Hang:
-Dolby Digital 5.1 ch, DTS 5.1 ch, LPCM 7.1 ch, AAC

Memória:
XDR Main RAM @3.2GHz
256MB GDDR3 VRAM @700MHz
System Bandwidth Main RAM-- 25.6GB/s

Mint látható meglehetősen erős HW-ileg, de mint előbb is írtam, a CPU-t elvileg nagyon nehéz programozni. A géphez nem adnak kábelt, a HDMI-HDMI kábelt tehát külön meg kell vásárolni. Ezek 2 és 7 ezer között mozognak, a 2 ezres típusokat inkább hanyagoltam, ki is néztem magamnak egy kereken 5139ft-ös <nem reklámozunk!> márkájú darabot.

Most végre rátérhetünk magára A konzolra. A gép egy szokásos dobozban érkezett, ugyan nem volt szét hungarocellozva, de biztonságosan volt becsomagolva. Az első dolog amin megakadt a szemem az saját magam volt, ugyanis a konzol felülete annyira agyon polírozott, hogy minden tükröződik rajta. Az anyaga műanyag, de mégis sokkal minőségibbnek hat mint az X360 vagy akár a Wii. Ugyan nem számítottam akkora zajra bekapcsoláskor mint az X360 esetében, de mégis meglepett, szinte teljesen hangtalan. A következő dolog a menü, az is nagyon jóra sikeredett és a elégé testre szabható. Mielőtt elkezdtem volna játszani megnéztem a beépített böngészőt, gondoltam nem nagy szám, legfeljebb baromkodásra jó, de tévedtem, a weboldalak akárhogyan nagyíthatóak, skálázhatóak, max annyi a baj hogy a hosszú ő,ű-t nem jelenítette meg (a ú,ó stb rendben van) de ez szerintem megbocsátható. A youtube-n a videókat is lejátszotta, bár a gametrailers nem működött. Egy szóval, amíg nem kell gépelni inkább netezek a PS3@40” LCD-n mint a PC@17” LCD kombón. A gép 3-4 órás használat után sem kezd el lángolni. A gamepad első látásra nem sokat változott, de amint kézbe kerül, az ember észreveszi hogy nagyon könnyű, a választ persze tudjuk: a rezgő funkciót kivették belőle. Engem ez nem zavar, nem szeretem ha rezeg a gamepad, de sokan vannak akiket zavar, de szerencsére érkezik a rezgős verzió is. A hátsó L2, illetve R2 ravaszokat is áttervezték egy kicsit, „áramvonalasak” lettek, ami sajnos azzal jár hogy az ember újja könnyen lecsúszik róla. Persze így is jobb mint a bumerángos prototípus…

Videó a böngészőről:

A "szentély"

Nézzük mit tud a híres Cell! Teljes játékból sajnos csak a CoD4 és a Burnout Paradise ált a rendelkezésemre, de szerencsére le tudtam tölteni pár DEMO-t. A játékok listája:
- Call of Duty 4
- Motorstorm DEMO
- NFS: pro Steet DEMO
- Burnout: Paradise
- Ninja Gaiden DEMO

Először a CoD4-et próbáltam ki, mivel PC-n már kivittem a játékot, ezért a single részbe csak pár percre kukkantottam be. A grafika hasonló a PC-hez, de PS3-on egyszer sem akadozott, míg PC-n azért a nagyobb robbanásoknál be-be akadt.
Szervert találni könnyű, a gép maga választ ki nekünk egyet amit megfelelőnek tart.
Az irányítás sem borzalmas, persze nehezebb így célozni mint egér+bill kombóval, de azért bőven el lehet találni az ellenfelet. Én a manuális szerverkeresőt hiányolom. A fizika is rendben van, járművek és medicek szokás szerint nincsenek (nem is baj!) A pályák ugyan elégé kis méretűek, de 12 embernek pont ideális, akiknek nagyobb létszámú multi kell, az inkább menjen BF2142-zni, itt kis csapatok küzdenek egymással.

A Motorstorm demo verzja nagyon hamar lejött köszönhetően a kevesebb mint 500mb-os tömegének. A demo 1 pályát, valamint 2 motort és 2 dzsipet tartalmaz. A játék szokásos terep-marhulásos. A törésmodell jó, bár jócskán lemarad az etalon Burnount Paradise mellett. Érdekes lehet még az hogy ez a játék kihasználja a mozgásérzékelőt, így elméletben „igazi” kormányként használhatjuk, ez sajnos gyakorlatban nem így van, a vezetési élményt ahhoz hasonlítanám amikor éjjel felkeltenek, majd bedobnak egy zuhanó, égő motoros utasszállítóba (gyengébbek kedvéért: nagyon nehéz irányítani, szinte lehetetlen)
Azért összességben elégé jó játék.

NFS: Pro Street: hát nem is tudom mit írhatnék róla, a menü szép, a töltőképernyők is szépek, zenei aláfestés ok. Az irányítás rendben van, viszont a játék dög unalmas…A PC-s verzióhoz hasonló grafika, framerate is elégé magas.

Burnout Paradise: Talán ez az egyetlen autóverseny amitől hátast dobtam az NFS: U2 óta. A törésmodell már-már 100%-os pontossággal tükrözi a valóságot. Játékmódokból is van jó pár, van ahol az a lényeg hogy minél több autót lökjünk ki X idő alatt, van ahol menekülnünk kell a gonosz fekete autók elől, akik minden áron meg akarnak semmisíteni. Persze vannak szokásos versenyek. A városba természetesen szabadon közlekedünk, ami egy idő után unalmassá válik, ugyanis nincsenek rendőrök. A közlekedő „mezei” autóknak is jó a törésmodelljük. A grafika nagyon jó, csak az árnyékok lehetnének egy kicsit részletesebbek. Multis móka is van, ilyenkor online mérhetjük össze a tudásunkat másokkal, vagy egyszerűen csak széttörhetjük az autójukat. Összességben az évtized autós játéka.

Ninja Gaiden: Elmondható, hogy én elégé amatőr vagyok ilyen jellegű játékokban, de azért nem vagyok reménytelen. A grafika kellemes, nem egy 3Dmark 08, de azért szép. Az irányítás meglepően jóra sikeredett. A pályák szinte 100%-og linerálisak, de mit is vártam egy ilyen jellegű játéktól, a harcos kellemesek, az ugrabugrálós, amolyan ügyességi részek meg idegesítőek.

Tehát elmondható, hogy mind a konzol, mind a játékok megfelelőek rá. Már csak azt kell eldönteni, hogy kell-e nekünk a warez? Ha a válasz nem, vagy legalábbis elboldogulunk nélküle, akkor szerintem PS3. Tény, van pár hibája, de azok elhanyagolhatóak.

96%

A teszt megtekinthető még itt: Gamer's Pad

Azóta történt

  • Killzone 2 demo rívjú

    Killzone2, talán egy név, ami mostanában több vita forrása, mint az iphone :) Ennek a vitaforrásnak...

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.