2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Blokkolt SMTP port (25) a UPC-nél

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Úgy gondolom, ezúttal tényleg közérdekű a történetem. Először az információközlés: Októbertől fokozatosan...

[ ÚJ TESZT ]

Úgy gondolom, ezúttal tényleg közérdekű a történetem.
Először az információközlés: Októbertől fokozatosan az összes felhasználónak blokkolni fogja a UPC a 25-ös kimenő portot, amit tipikusan az SMTP szerverhez használnak a levelező programok. Magyarul nem tudsz külső (3rd party) szerveren át levelet küldeni. Nálam kb. pénteken aktiválhatták, szombaton vettem észre. Persze a fentiekről nem tudtam, mert az állítólagos értesítést, ami a szeptemberi számlával érkezett, a borítékkal együtt kukáztam... Tudom, nem szép dolog, de szinte mindig csak HBO és önfényező reklám van a számla mellett, és semmi nem utalt rá, hogy ezúttal másképp lenne, a szokásos 2 db A4-es lap háromrét hajtogatva. Az egyik a számlák közé, a másik borítékkal együtt a szemétbe.

Tehát nem ment a levélküldés, és első körben valami szoftveres akadásra gondoltam, amit megpróbáltam megtalálni és kiiktatni. Küzdöttem mint állat, új szoftver a routerre, tűzfal szénné konfigolása, az utóbbi időben feltett alkalmazások kilövése, stb. Bármit csináltam, egyetlen mail nem ment el az Outlookomból, viszont minden más, netet használó program hibátlanul működött. Aztán nekiálltam ésszel, szisztematikusan, és mivel a laptopomban van 3G net, kipróbáltam onnan is a mailküldést. Legnagyobb meglepetésemre azzal hibátlan volt ugyanaz a kiszolgáló. Sőt, a Chellóra aggatott routerrel is ment, ha VPN-en keresztül mentem ki! Ezután ugye maradt a router vagy a szolgáltató, az asztali gépen pedig valamivel nagyobb rend (hehe). A router beállításait alaposan átnéztem, minden szűrést töröltem, ideiglenesen még a MAC-et is kikapcsoltam. Semmi, UPC-n keresztül nincs SMTP, mintha a 25-ös portomat blokkolnák.

Felhívtam este az ügyfélszolgálatot, ahol felvilágosított egy hölgy, hogy túlléptem a 900 GB / 3 hónap limitet, ezért korlátozzák a kimenő mailjeimet. (WTF???) Mondtam neki, az lehetetlen, a saját mérőoldaluk szerint kb. 100 GB lehet a havi átlagom, a legsűrűbb időszakban se haladja meg a kérdéses korlát felét. Mondta, talán valami hiba van a mátrixban, kapcsol egy műszaki kollégát. 15 per zene után letettem, majd újra hívtam őket. Egy másik hölgy felvilágosított, hogy valóban, korábban már felvették a hibajelentésemet, de azért megnézi a forgalmam. Háát, tényleg nem magas, és nem is lát korlátozást, de kapcsolja a műszaki kollégát, és elsőbbségi ügyintézést kér nekem feléjük. És lőn, ezúttal már "csak" 4-5 perc zene után felvette egy úriember, aki végre megmondta a tutit. A 25-ös kimenő portot blokkolják, ahogy sejtettem. A korlátozás oka a sok, UPC rendszerből kiinduló spam, de... Meghagyták a lehetőséget, hogy ha ragaszkodok a külső SMTP szerver használatához, akkor vissza tudom állítani. Mondom hol? Mondja: A forgalmi tájékoztató oldalon van egy új, "Beállítások" nevű fül, ott kipipálom az SMTP-t, és elmentem. Hivatalosan 24 órán belül engedélyezésre kerül, de valószínűleg csak pár óra.
Végül 20 percen belül működött. Talán küldhettek volna egy mailt is a szerződéskor megadott címemre, ha már internet szolgáltatók, vagy mi a szösz... Sok, fölöslegesen elpocsékolt energiát megspóroltak volna nekem. Az üfsz. hozzáértését már nem is méltatnám, kritikán aluli, ahogy az a legtöbb hazai ISP-nek.
Talán valakinek megspórolok némi konfigolós időt a fentiekkel.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.