2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

BattleForge: Az EA új fejőstehene

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Miután 2008-ban beigazolódott, hogy jelenleg a bolygónk még nem képes ”kitermelni” egynél több tízmilliós...

[ ÚJ TESZT ]

Miután 2008-ban beigazolódott, hogy jelenleg a bolygónk még nem képes ”kitermelni” egynél több tízmilliós MMO-t, az örök elsőségre törő Electronic Arts – a kerítést megkerülve – más, eddig mainstream vonalon feltérképezetlen területeken tör előre. Ez a részben új terület a stratégiai elemekkel tarkított ”csatateres”, TBS/RTS elemekkel bővített Online TCG (Trading Card Game). Ezt a modellt eddig (anyagilag/minőségileg) egyedül a PoxNora című garázsfejlesztés prezentálta sikeresen, amely profi marketing és terjesztés hiányában is masszív számokat tudott évekig felmutatni (még így, lassan négy év után is nagyjából 1500 aktív vásárlójuk van a srácoknak).

Pont a PoxNora viszonylag szűk síkon történő terjesztésnek köszönhetően tudta az EA szép csendben, nagyobb balhé nélkül szinte teljesen lekoppintani a játékot. A BattleForge nevezetű végtermékről az első komolyabb híreket/képeket csak pár hónappal ezelőtt, a játék closed béta fázisában reptetett ki az Electronic Arts a hálóra. Nem volt véletlen a hallgatás, hiszen a játék nem más, mint egy Warcraft 3 szintű grafikus motorra átültett, real-time elemekkel bővített PoxNora. Ezt eddig még soha senki nem rótta fel az EA-nek, ellenben az Online TCG nagyágyú Sony Online a BattleForge bejelentését követő napon megvette a PoxNora játék jogait és fejlesztői csapatát, akiket röptében egy "meg nem nevezett Online RTS-TCG projekt mögé állítottak....". Cseles, nemde?

A BattleForge az ”elődhöz” hasonlóan felülnézetes, kártyák segítségével megidézett egységekkel történő multiplayer csaták sorozata. A nem elhanyagolható különbség azonban, hogy míg a PoxNora esetében az alapjátékot a kezdő paklikkal együtt ingyenesen letölthetjük, addig a BattleForge teljes árú játékként érkezik a boltok polcaira. Valószínűleg az EA gondoskodott róla, hogy a PoxNora-hoz hasonlóan az élmény az alap kártyacsomaggal ne legyen teljes, és a (hazánkban) 11999 Ft kiperkálása után egy-egy erősebb egységeket tartalmazó booster-csomag megvásárlására legyünk kényszerítve – elindulva ezzel magunkat a függőség lejtőjén.

A booster-pack vásárlási modell anyagilag tuti nyerő lesz a kiadónak, hiszen az egy főre jutó játékos oldali beruházás ilyen játékok esetében (a PoxNora, és az MTGO alapján) jóval magasabb, mint a 14.99$-es havidíjjal operáló MMO-k esetében. Ez azt jelenti nagyjából, hogy ha a BattleForge meg tud tartani 100.000 aktívan vásárló játékost, akkor a program bevételei súrolhatják a 300.000 előfizetőt maga mögött tudó Warhammer Online-t, vagy a hasonló méretű – szintén EA tulajdonban lévő – Lord of The Rings Online-t.

Van esély arra, hogy befut a játék, hiszen a prezentálás elsőrangú, és a grafikai szint is pont a célnak megfelelő (a célközönség 99%-a képes elfuttatni a programot). Ennek ellenére a béta-élmény alapján úgy éreztem a BattleForge játékmenete igencsak bárgyú. A PoxNora-hoz képest a stratégiai lehetőségek nagyon beszűkültek, és még inkább számít a pakli minősége (tehát a beruházott összeg mennyisége), mint a játéktudás. Ez persze valószínűleg csak a keményvonalas játékosokat fogja zavarni, és a játék a közepes kritikák ellenére is jól fog teljesíteni a boltokban.

Változnak az idők. Míg az eddigi fejősteheneknél (WoW, WAR, LoTRO, etc.) nagyrészt a ráfordított idő mennyisége határozta meg a játékos teljesítményét, addig a BattleForge ezt egy szinttel még tovább kurvítja - a ráfordított pénz összegét emelve a játékélményt leginkább befolyásoló pozícióba. A hazai játékos-trendeket ismerve nem valószínű, hogy nálunk el fog terjedni a BattleForge, de a nyugati pistikék apukáinak zsebeiből biztosan meg fogja szedni magát rendesen az EA...

És mit fog a BattleForge ellen kihozni a Sony Online? :) PoxNora 2? A történetnek valószínűleg folytatása következik...

Az írás eredetileg a szerző blogján, a www.chromeshelter.com-on olvasható.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.