2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

7900GS

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Mivel közeledik az UE 3.0/Unreal Engine 3.0-ás korszak,szállingóznak a nagyobb címek(PL...

[ ÚJ TESZT ]

Mivel közeledik az UE 3.0/Unreal Engine 3.0-ás korszak,szállingóznak a nagyobb címek(PL Rainbow Six:Vegas,Splinter Cell: Double Agent)a jó öreg ATI Radeon X600prom felett eljárt az idő,gondolkoztam is sokáig a cserén,mivel a keret 50 ezer magyar pénz volt,jól meg kellett gondolnom mit is választok.
Aztán megláttam valamelyik nap a 7900GS-t,egyből tudtam hogy ez kell nekem,a nagytestvérektől örökölt GPU biztosan jól tuningolható gondoltam,Nem is alaptalanul.


--------------------------------------------------Technikai adatok--------------------------------------------
(összehasonlítás kedvéért 7900GT-vel)
Kártya neve-------------------7900GS--------7900GT---------------------
GPU órajel--------------------450mhz------450mhz-----------------------
Memória effektív órajele-1320mhz-----1320mhz---------------------
Memória mérete------------256mb-------- 256mb-----------------------
Pixel shader egységek-----20-----------------24------------------------
Pixel futószalagok-----------20-----------------24-------------------------
Textúrázó egységek--------20-----------------24--------------------------
Vertex shader egységek---7-------------------8--------------------------
ROP egységek---------------16------------------16-------------------------
Memória interfész---------256bit-------------256bit---------------------

Mint látható,a 7900GS-t bizony megcsonkították,mivel lézerrel vágták el az 1 pixel quad-ot,nincs esély a helyreállításukra.
Viszont jó hír,hogy a memóriához nem nyúltak.

Tesztrendszer:
alaplap:Asus PTGD1-LA(915P chipset)
CPU:540 prescot lga 775(3,2 ghz 1 mb L2)
RAM:2*512mb DDR2 400mhz
HDD:250 gb Hitachi 7200RPM 8 mb cache
monitor: Xa7 17i (17” 8 ms)
táp:400W Chieftec

93.71-es drivert használtam a tesztek alatt.
Mindenen a gyári hűtés van.








------------------------------------------------Tesztek------------------------------------------------------

------------------------------------Szintetikus tesztek-3Dmarkok----------------------------------------
Én magam a 3Dmarkokat nem tartom úgy mint lényeges döntő tényező egy VGA kiválasztásánál,de egy vázlatos képet azért képes adni egy rendszer teljesítményéről.
A 3Dmark 05 nevetségesen alacsony pontszámot adott valamiért (580/1560-on 6999 pont!)De olyan 8000 pont körül szoktat elérni alapon.

---------------------Alap(450/1320)---Tuning(580/1600)--------------
3Dmark 03---------------15 024--------------18 036--------------------
3Dmark 06-----------------3724---------------4463-----------------------


A 3Dmark 03-06 alapján kijelenthetjük hogy így 580/1600-on valamivel jobb mint egy 7900GT.


----------------------------„Valódi” körülmények-játékok-----------------------------------------------


Mivel ugyebár nem 3Dmarkal hanem játékokkal játszunk(legalábbis a többség)Ezért a játéktesztekre valamivel nagyobb hangsúlyt fektetek mint a szintetikus tesztekre

Először is egy kis Call of Duty 2-ővel próbáltam ki a kártyát.
Felbontás:1280*1024;Textúra szűrő:Anisotropic;anti aliasing:4;
árnyékok:igen;Dinamikus fények száma:Minőségi;részletes köd:Minden.

A Toujane pályán egy előre begyakorolt útvonalat jártam be.


----------------------Alap(450/1320)------Tuning(580/1600)-----------------------
Credits(Készitők)---37.372 FPS-----------44.680 FPS------------------------
Retaking Toujane---36.040 FPS-----------41.637 FPS------------------------



A Splinter Cell: Double Agent igaz hogy csak az UE 2.5-öt használja,de olyan mértékben javították föl a derék Kínai készítők,hogy az UE 3.0-át használó Rainbow Six:Vegas sem szebb nála(Mondjuk a Rainbow Six:Vegas az UE 3.0-a elégé lebutított verzióját használja)

Akárcsak a CoD2 Toujane-s tesztjében,egy begyakorolt útvonalat jártam be.
1280*1024;HDR: ON;High quality soft shadows: off;Anisotropic Filtering:16*;Shadow Resolution:High;Trilinear filtering: off;High Quality textures: ON;Hardware Shadow mapping: ON;Enviroment Detail:High;High deatail shader: ON;AA; off(HDR miatt)

--------------------------Alap(450/1320)------Tuning(580/1600)-------------------------
Börtön szökés-------28,169FPS-------------36,481 FPS------------------------------

Mivel ez a játék 20FPS felett már játszható,ezért akár tuning nélkül és el lehet vele lenni.




A Rainbow Six:Vegas az első UE 3.0-ás játék,igaz alaposan lebutították szerintem,hisz se AA se AF(mondjuk AA-t úgyse tudok bekapcsolni a HDR miatt),továbbá a textúrák mintha egy picit torzak lennének itt-ott(de legalább a gépigény nem olyan nagyon vészes)

1280*960;Hardware skinning: off;HDR: ON;Shadow Quality:Very low;
Motion blur;Blur quality:Very low;eye Adaptation effekt: off

A tesztpálya a nyílt terű,Downtown Vegason található Fremont lett.

------------------Alap(450/1320)--------Tuning(540/1600)---------------------
Fremont--------------24,460-------------------------33.517---------------------------

Alapon is játszható maradt,de hogy igazán folyamatosan menjen,még tuninggal sem sikerült elérni.





Végezetül a még ki sem jött CellFactor-ral próbálkoztam,ez elvileg nem megy PPU nélkül,de egy kis 1 perces átírás segítségével ez simán megoldható.
Ebből csak az Alpha verzió elérhető,szóval ezek az eredmények egyáltalán nem tükrözik majd a végleges játék gépigényét.
Mivel a játék hajlamos volt csak úgy belassulni 1-2 FPS-re azért mert ”rossz” irányba néztem,a mérések nem tükrözik a valóságot,ezért inkább csak tapasztalatokat írok.
A játékot 1280*1024-es felbontásban,HDR-el és közepes minőségű textúrákkal valamint magas részletességű árnyékokkal játszottam.
normálisan,tehát mikor csak sétáltam,30-35 FPS körül volt,amikor elkezdtem hordókat,betoncsöveket dobálni,robbantani,olyan 25FPS körülire lassult.
Vannak a játékban úgynevezett psi power upok,ha egy ilyen injekciót beadsz magadnak,képes leszel a repülésre,és dobálhatod az előzőleg szinte megmozdíthatatlan konténereket,járműveket,ilyenkor a játék 17-23 FPS körülire lassul.




VÉGSZÓ

Ez a kártya a maga 45-50 ezres árával jó választásnak minősül,a mai játékkal elboldogul,ugyanakkor ott van a konkurencia X1950pro-ja,az alapon valamivel jobb mint a 7900GS,viszont a GPU-ja rosszul tuningolható.Szóval a végeredmény:9/10

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.