2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

A WD-40 csodákra képes!

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A történet ott kezdődik, hogy az autóm egyik nap hibaüzenettel fogadott.
"check anti pollution system"
Mivel 150e Km van a kocsiba (dízel) gondoltam a részecskeszűrő dugult el.
Rákötöttem egy OBDII olvasót, kiolvastam vele a hibakódot és EGR szelep hibát ír...
EGR szelepet kiszedtem, megpucoltam... és a hiba megmaradt.
Irány a márkaszerviz. Ott megvizsgálták és közlik, hogy EGR szelep hiba, de nem az amit kipucoltam, hanem ami a kipufogó csövön van (kipufogó záró pillangószelep) javítani nem tudják csak cserélni.
Az ára 100eFt + munka.
Szerintem az sok...
Kocsi hazavisz, felemel, alánéz, és tényleg ott van a kipufogócsövön egy szelep.
Leszedem róla a motort (2 csavar) tényleg nem mozog és ha valami nem mozog, de mozogni kellene akkor jön a jó öreg:
WD-40
Fél óra alatt végeztem, azóta nincs hibakód.

Konklúzió:
Egy márkaszerviz nem javít, hanem cserél mindent. Abban van neki a pénz!

Hozzászólások

(#1) DonElvis


DonElvis
tag

Sajnos nem csak az autóknál van így. A mosógéptól, a televízión át a varrógépig, mindenhol így van.
Jobb esetben panelszinten cserélnek, roszabb esetben fődarab megy a kukába.
A járműveknél rájön még az a kényszerítő körülmény, hogy azt használni kell, senki sem alszik jól ha világít a hibát jelző lámpa. Ezzel élnek visza nagyon sokan.
Csak nekem tünt fel az, hogy a szervízekben minden számla a 10000 egész számú többszöröse?

Ami nem számít, az nem érdekel

(#2) Dhampir


Dhampir
félisten

Néha a zsebrádiót is azzal javítom meg. :D

(#3) creation válasza DonElvis (#1) üzenetére


creation
senior tag

Hagyd öreg, márc-ban megy a motor nagy átnézésre... Már olyannal fenyegettek, hogy szelep csere... (az 8db)...

Egész számú többszöröst nézve, olyan 25x10000 lesz a végösszeg...

- Vezérmű lánc csere 2db
- Szelep állítás (+csere) 8db
- Karbi pucolás 2db
- Karbi szinkron 2db
- Olaj csere 4l
- Olajszűrő csere
- Vízhűtő csere
- Első gumi csere
- Első kerékagy csapágy csere 2db
- Fékolaj csere (elöl - hátul)
- Fékbetét csere (elöl - hátul)
- Tank javítás és festés
- Ülés idom javítás és festés
- Váltókar csere
- Fékpedál csere
- Fékkar csere
- Kupplung kar csere

És akkor még nem is kérnek sokat azt hiszem.... :W :W :W :R

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#4) Lauda


Lauda
félisten

Nyugtaval dicserd a napot. Amugy a markaszervizek is tisztitanak egr szelepet peldaul, amelyiket erdemes. Bizonyos tipusokat felesleges, mert hosszu tavon nem lesz jo, igy kidobott penz az ablakon a szereles/tisztitas stb. Arrol nem is beszelve, hogy oket kotik a gyari eloirasok, nem takolhatnak mindent amit szet lehet szedni. En pl mikor rakerdeztem, hogy az egr szelep lekoteseben tudnak-e segiteni, mondtak hogy nem segitenek ilyesmiben. Megkerdeztem egy masik komolyabb szervizt is, ok sem. Az itt a gond, hogy ha kesobb karosodik a motor vagy barmi mas es kivered a balhet, oket is meghuzkodjak.

(#5) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag


Olyan nincs hogy a WD-40 nem jó. ;]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#6) velizare


velizare
nagyúr

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#7) Hieronymus válasza Lauda (#4) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Igen.
Amikor a szerviz alkatrészt cserél, nagyjából kalkulálható, hogy mikor kell majd cserélni a következőt.

A WD-40 csodákra képes. De azt is tudjuk, hogy minden csoda 3 napig tart.
Ha házi javításban tart három napig az nem gond, csak kellemetlen.
Ha a szakszerviz WD-40 csodát alkalmaz és egy hónap után vissza jön a hiba, akkor nagy a baj.
Egy halom munkadíj kifizetve, az autó meg vörösödik a hibajelzéstől. Ja nem az autó vörösödik, hanem a tulajdonosa a méregtől. Rosszabb esetben a szerelő, a veréstől.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#8) D1Rect


D1Rect
félisten

Tudjátok miért WD-40?

"A WD-40 egy rövidítés, mely az angol „Water Displacement, 40th formula”-ból ered és arra utal, hogy ez volt a 40. módosulat, amit a kémikus kipróbált mire sikerrel járt.[1] A terméket eredetileg arra tervezték, hogy taszítsa a vizet, és megelőzze a korróziót az Atlas hordozórakétán."[link]

(#9) Klaus Duran válasza D1Rect (#8) üzenetére


Klaus Duran
senior tag

Olvastam is korábban hogy némelyik kisebb műhelyben (ami nem magyarországi, mert itt drága) hűtőfolyadéknak is használják alumínium megmunkáláshoz, szép fényes marad utána.

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#10) Ceree


Ceree
senior tag

A wd40 csodakra kepes... annal mar csak a windex jobb! :-D

Másolat_eredetije

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.