Sziasztok!
A következőkben az általam készített (még készül) Casemod-ot szeretném bemutatni.
Az alap egy CoolerMaster Elite 335 ház, ezt sérültként vettem, karcos volt így egyben olcsó is, nekem így pont megfelelt, hiszen úgyis egyedi fényezést kapott.
A koncepció alapja az volt, hogy egy olyan házat készítsünk, ami mellett bárki elsétál egy roncstelepen, talán még bele is rúg egyet : )
Kis csiszolás után első lépésként belülről lett kifújva matt feketével, majd következett az érdemi munka, amit a képeken láthattok, melyet ezúton is szeretnék megköszönni Sallai Márk barátomnak! Ha szeretnétek hasonló munkát készíttetni keressetek engem és tudok elérhetőséget adni (és ez volt itt a reklám helye).
Az elülső maszk részt meghagytuk gyári feketére, csupán a CoolerMaster embléma lett rozsdásítva és a gyári kék színű ledek narancssárgára cserélve:
Az előlapi panel feletti slotban két potméter kapott helyet, az egyik a vízpumpa (Laing D5) sebességét, a másik a tervezett ledvilágítás fényerejét hivatott szabályozni (utóbbi potiban egy beépített kapcsoló segítségével kapcsolható a világítás és ez után állítható az intenzitás).
Tervezem továbbá, hogy a dvd írót egy gyári rácsos slottakaró mögé rejtem, és egy érintéskapcsoló áramkör révén a takarólemezt megérintve lesz nyitható a dvd író. Ezután az oldallap következett, első verzióként egy fémhálót készítettem, melyet Márk színre fújt:
Időközben egy új ihlet révén készíttettem egy sötétített barnás színű plexi oldallapot, melyre a tervek szerint pisztolygolyó lövés nyomok kerülnek majd:
A ház belsejében a táp kábelei méretre lettek vágva valamint harisnyázva lettek a külső dizájnnak megfelelően fekete-sárga harisnyával:
Itt megjegyezném, hogy képes voltam a táp gyári vezetékeit a nyáklapból kiforrasztani és újakat beforrasztani csupán azért, mert így kontrasztosabbak lettek a sárgával harisnyázott vezetékek (narancsszínű vezetékekkel pótoltam a gyárikat). Moduláris tápról lévén szó rendelkezik csatlakozókkal, melyek számomra érthetetlen módon fekete helyett kékek és zöldek voltak, szintén kicseréltem őket feketékre:
Moduláris táphoz külön kábeleket kellett készítenem, kapott 3 sata kábelt: odd, hdd, ssd (méretre vágva, harisnyázva):
Készülőben van még a videokártya vezetékezése (szintén harisnya+méretre vágás). A házban eredetileg volt pár 3.5 colos slot is a hdd-k részére, ám azt a két konzolt kiszedtem, így elfért a vízpumpa. A hdd-t és az ssd-t felül az 5.25 colos helyeken szereltem be. A csavarmentes szerelésű rögzítő füleket a gyári lila színről sárgára fújtuk:
Az előlapi panel alaplapra csatlakozó vezetékei szintén harisnyákat kaptak:
Készült továbbá 3 ventilátor a vízhűtés mellé, ezek Coolink Swif típusú ventilátorok, élénk neonzöldes színűk a szürkés kerettel nehezen összeegyeztethető a ház új stílusával, így Márk aprólékosan átfényezte őket a rozsdás retro stílusnak megfelelően, a vezetékek szintén méretre lettek (lesznek) szabva és harisnyát kaptak (fognak kapni):
Most következik a kedvencem: a vízhűtő rendszer!
Amikor megálmodtam ezt a rozsdásított kopottas stílust egyből tudtam, hogy mivel lehetne még inkább feldobni. Ilyet még sehol sem láttam (és ennek nagyon örülök) szerintem igen autentikus és nehéz kivitelezni, talán éppen ezért mindenképp meg akartam csinálni. Az ötlet pedig nem más, mint 12 mm átmérőjű vörösréz csövekből egyedileg kiépíteni a vízvezeték hálózatot. Egész Budapestet bejártam, mire ilyen átmérőjű csövet és főleg az idomokat megtaláltam. Ugye gumicsővel és a gyorscsatlakozós megoldásokkal ellentétben itt keményforrasztásra van szükség és az egyes részelemek hollandikkal csatlakoznak a blokkokhoz.
Ez után merült fel a kérdés, hogy milyen radiátort használjak, szép-szép egy Mora de elég borsos az ára. Ezt egy újabb őrült ötlettel oldottam meg, kézenfekvő megoldásnak tűnt egy autó hűtője. Hosszas keresgélés után a leginkább passzoló típusra, egy VW Golf 3 hűtőre esett a választásom.
Igaz kicsit hosszabb a háznál, de egy oldalon vannak a csonkjai és felfogató lehetőségek is vannak rajta. Hirtelen három problémába is beleütköztem. Először is az autókban szükség van a hűtőben vízhőfok érzékelőre, ez egy autóban igen hasznos, de nekem egy szimpla probléma: van egy indokolatlan lyuk a hűtőmön. Természetesen ez egy spéci VW menet, köze nincs az angolszász colos csőmenetekhez. Szerencsére egy bontós ismerőstől sikerült szerezni egy gyári dugót (ezt a gyártól való szállítás során használják):
A második problémát a két hatalmas csonk és az én ¼ colos hollandim összeházasítása okozta. Szerencsére sikerült találnom átalakítót, ami ¼-esből ¾-es menetet csinál. Eddig rendben is volt a dolog viszont a két csonkba menetet kellett vágni és hosszas kutatás után sikerült csak levadásznom egy ¾ colos menetfúrót hajtóvassal együtt, amiket ha meg kéne venni használtan is 15-20000 Ft volna, valljuk be két furatért nem nevezhető rentábilis boltnak. Szerencsére egy idősebb úriembertől (akit akkor ismertem meg, mikor felhívtam a hirdetés miatt) sikerült kölcsönkapnom pár napra, csupán némi számítógépes ismeretterjesztésért és hibamegoldásért cserébe, ezúton is köszönöm neki!
A harmadik problémám még nyitott, kell készítenem két furatot a hűtőre, egyet felülre, egyet alulra: feltöltő és leeresztő csavarok lesznek (előbbi kap egy furatot is, így nyomásmentesítem a rendszert és mivel ez egyben a rendszer legmagasabb pontja is, ezért a víz nem, de a nyomás távozni tud a rendszerből). Ezek után a többi már szinte gyerekjáték: kis méricskélés és méretre vágás után jöhet a forrasztás (ez még szintén várat magára illetve folyamatban van):
Utolsó lépésként magát a hűtőradiátort kell felerősítenem a ház oldalára, Márknak színre fújni valamint két lyukat fúrni az oldallapba, amiken keresztül a csövek csatlakozni tudnak a hűtőhöz. A rendszer eredetileg két kártyára lett tervezve, de időközben egy tönkrement, így most egy kártya és a processzor kap vízhűtést. A prociblokk egy EK Supreme, a videokártya blokkja Aquacomputer Aquagrafx full cover rézblokk, melynek takarólemeze és a hátlap matt feketére lett fújva. Készült egy a ventilátorokhoz hasonló grafikájú sli híd is, mely sajnos úgy néz ki a kártya okán szintén kimarad a gépből:
A vízpumpa egy Laing D5 EK tetővel, a radiátor pedig a már említett golf hűtő.
Az összeszerelés során igyekeztem minden apró részletre odafigyelni, csak fekete csavarokat használtam, sőt egyes helyekre külön rendeltem mutatósabb darabokat, a pumpa és a ventilátorok rezgésmentesítő gumibakokkal lettek beépítve, ide sorolnám a már említett harisnyázás bonyodalmait is.
Befejezésként (bár nem szabad, hogy ez bárkit is befolyásoljon egy modding versenyen) megemlítem a gép paramétereit:
Ház: CoolerMaster Elite 335
Táp: CoolerMaster Real Power M850 (moduláris)
Lap: Asrock Z77 Extreme4
CPU: I7 3770K
VGA: XFX GTX 580
Ram: 4x4GB G.Skill Sniper 1866MHz
HDD: WD Caviar Black 1TB
SSD: Kingston Hyperx 3K 120GB
Köszönöm, hogy elolvastad a cikket!
Reményeim szerint a masina személyesen is megtekinthető lesz a Veletech moddingverseny keretein belül 2014 áprilisában.
Gyertek el minél többen, a rám szavazók között kisorsolok egy kézfogást! ; )