A 3DMark nem kell külön bemutatni mert ez a :THE GAMER'S BENCHMARK :DDD
Ha már ilyen állításokkal kell megbirkózni nem lesz könnyű cikk belőle pedig ez a cég olyan mint egy rossz tv reklám.
Akkor 3DMark kezdjük egy kis visszatekintővel kb a DirectX 11 kijövetel 2010 körül.
(Emlékszem, emlékszel? memo bogyó SouthPark).
Momóbogyó nem kell hozzá de én emlékszem hogy sehol nem volt még kész a 3dMark amikor kijött a dx11. (Meg az akkori játékok BFBC2, Metro2033 Mafia2 ..)
Elsőnek egy Unigine nevű cég fejlesztett ki egy "kis" tesztprogramot Heaven Benchmark néven.
Ami sokkal látványosabban de érthetőbbé is tette a benchmark-ot, hogy láthassuk valójában miről is van szó egy tesztelésnél mitől újabb és szebb egy másik generáció.
Példaként gondolok erre poligonok
(azok a kis háromszögek amik tesszelációnak köszönhetően felépítik a környezetet részletesebben minnél több van belőlük) megismertetése hogy épül fel egy 3d-s környezet..
Szabad kamera nézet ahol bebarangolhatunk mindent ilyesmi újítások amikkel soha nem rendelkezett előtte a 3DMark.
Mégis sokan anno(2010 Március) az akkori új kártyájukat (pl: HD5850 ) ezzel tesztelték érthetetlen okból.:D
Mivel nem tudták tesztelni a Direct3D 11, Shader Model 5.0, OpenGL 4-t mert nem volt még akkor kint a 3DMark 11 késtek vele kb 1évet pedig ez egy híres neves régi cég.
Minden esetre teszteltek sokan dx11 kártyát dx10 dx9 alapokon mindezt pontokért mint jutalom kekszet a jó kutyának. Persze sok értelme nem volt tesszelláció nélkül pedig ez volt az újítás akkor.
Pontrendszer
A pontrendszer elnagyolt és lényegtelen mert a játékokban nem a pontok vannak hanem képek amiket jó esetben, optimális minimumon: 0.041ms/képkockánként kellene folyamatosan megjeleníteni akkor ugyanis nincsenek mikkrolaggok se teljesen folyamatos a játék.
Legfontosabb olyan játék nincsen hogy 3DMark ezzel nem fogsz egy jót játszani legyen akármilyen pontod vele az irreleváns, lényegtelen ha egy játékra szeretnél választani pl:VGA-t.
Mert a ponttokkal nem fogsz pontos eredményt kapni.
Az érem másik oldala hogy a játékok között is nagy eltérések vannak mert a legfontosabb a programozás.
Jó példa a Mafia3 szemben a Battlefield1-el (2016) Látszik a különbség nem csak Fps hanem a látvány is hol dolgoztak jobban.
Bár ha neked a Mafia 3 a kiszemelt játékod akkor ahhoz mérten kell választanod mélyebben belenyúlva a pénztárcádba.
Fps "FPS, azaz a másodpercenként megjelenített állóképek száma"
Ez leginkább a minimum fps-re igaz bár ez a legalacsonyabbat mutatja de ez a leghasználhatóbb érték mind közül de ez is kevés.
Itt még csak kezdődik a bonyodalom mert a tesztekből az átlag fps nem tudja jól megmutatni milyen a játék menet főleg mikor valami guru körbefutkosott egy pályán fraps-al mérve az fps-t és azt se tudod mit csinált.
Ez minden csak nem biztos mérés kár szentírásnak venni. Biblia a saját szemed ami neked jó úgyis az lesz.
Szóval még a minimum fps se pontos mert:
-Ha te félmásodpercig 0.5s vagyis 5 tizedmásodpercig még pontosabban 500ms(0.500)millisecundum 0 képkockát kapsz és majd a másik félmásodpercben érkezik 60 (0.500+0.500=1.000s) akkor az átlag fps az 60 lesz mert 1 másodpercben átlagolva van. 1s/60 60fps és ez nem fogja kimutatni a mikrolaggokat hiába is várod és a szemed is érzékeli hogy 0 kép volt megjelenítve.
Szóval pontosan ms milliszekundumos pontosság kell hozzá 0.042ms/képkocka a minimum hogy szaggatás mentes játékélményed legyen.
Szóval a probléma hogy nem folytatólagos egységnyi képekről beszélünk mint egy mechanikus mozivetítőgépnél.
Hanem digitálisan a procin vga-n stb... keresztüli teljesítmény határozza meg milyen sebességgel jönnek a HD képek valamint a játékprogram is mikor menyire terheli le a Pc-t, Tiptopot. Minőségi beállítás,(Very High, Ultra) robbanások, textúrák, tereptárgyak stb...