2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Ez most a balkán?

Írta: | Kulcsszavak: Szerviz . HTC . Vodafone

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Tisztelt olvasó! Megpróbálom röviden, de azért részletesen leírni a sztorit.
Az egész ott kezdődött, hogy szerettem volna egy új okos telefont(korábban voltak már). Több okom van rá, pl. mobilnet, hordozhatóság, viszonylag magas használati faktor. Nézegettem a laposokat, az új netbookokat, de ami megfelelt volna(asztali gép helyett is), az mind 150 ezer, és e fölött volt(A netbook, mint alternatíva, végül nem jött be. Különböző műszaki okok miatt). A rendszerek között nem sok alternatíva volt számomra, Androidra esett a választásom(A Windows Mobile nem játszik. Egyrészt kifutó rendszer, másrészt volt már tapasztalatom vele, nem kell még egyszer!). Mivel én hosszabb időre szerettem volna telefont, ezért valami megbízható márkát akartam, így esett a választásom a HTC-re. Ez a márka a mobil piacon a minőség védjegye(számomra). Talán te, kedves olvasó, ismered a márkát, talán jobban is mint én! Mivel a keretem szűkös volt, ezért maximum 100.000 Ft körül néztem telefont, és mivel a márka és a rendszer megvolt már, így a típus kiválasztása következett. Végül, egy HTC Legend-re esett a választásom.
Függetlenül drágább lett volna, az előfizetéseimen volt még hűség – sok -, gondoltam a Vodafone kártyás ára, ami 96.990 Ft volt akkor(2010. 07. 11.), megfelel. Igaz, mintha a fogamat húzták volna, de akinek ilyen kell, az fizessen is.
A vásárlás után boldog tulaj voltam pár napig, amíg a fóliát el nem távolítottam a kamera „díszgyűrűről”. Akkor vettem észre, hogy rezgéskor valami zörög. Pontosabban vékony, ciripelő hangot adott, ami valami fém alkatrészre utalt. Nem zavartattam magam, ennyi belefér. Használtam tovább. De ez nem maradt így sokáig, következő probléma a billentyűzetnél jött elő. Azt tudni kell, hogy az rendszer nagyon friss, a kor igényeihez igazítva egy érintő képernyős telefonnál a (meg)lévő gombok általában szerves részét képezik a rendszer kezelésének. Balról-jobbra haladva, a HOME, MENU, RETURN, SEARCH gombok vannak. A kereső gomb rosszalkodott, szorult, recsegett. A menü gomb bal fele megsüllyedt, alig lehetett nyomni. Ráadásul az aksi is gyenge volt(mihez képest! nagy elvárások, kontra valóság). Nagyon jó, irány a szerviz, megjavíttatjuk. Gondoltam én!
A Vodafone-nál, semmi gond nem volt, csodálkoztak picit, hogy gondom van a készülékkel. Mivel szerintük, a HTC márkával nem szokott gond lenni. Adni akartak egy egyszerű Motorola-át. Mondom nekik, kell a 3g, otthon használom a gépen, na meg rendes e-mail kezelés is kell, stb. Végül kaptam egy Samsung Omnia-át. WinMo, Te drága! Kész katasztrófa volt, hogy mennyivel körülményesebb kezelni, használni, - pedig "geek-nek" tartom magam - elmondani is nehéz. Szóval így telt el valamivel több, mint két hét, az Omnia társaságában. Mikor végre vissza ért, rohantam egyből - ugye a jót könnyű megszokni, a rosszat nehéz elfogadni. Amikor átvettem, a gombokkal tuti csináltak valamit, mert könnyebb volt őket nyomkodni, és nem recsegtek! A kamerát körbe ölelő „díszgyűrű” le volt fóliázva, gondoltam azt is megcsinálták. Én naiv! Három nap múlva eltávolítottam a fóliát, hát mit tesz isten, azonnal mozogni kezdett. A töltő, és az akkumulátor szerintük jó - valamit javult a teljesítménye(vagy csak bebeszéltem magamnak?). Kb. egy hét múlva a gombsor nekiállt újra recsegni. A home, menu, a return gomb, és hogy teljes legyen az örömöm, a bekapcsoló gomb is, aminek eddig semmi baja nem volt, itt vittem is vissza azonnal a készüléket, megint bevették gond nélkül. 
Ehhez még hozzájött a hangszóró, mert sajnos az is recsegett. Kicserélték a hangszórót, illetve kaptam egy bájos választ, idézem:"A kamera hangját az autofocus okozza, ez minden HTC készüléken így működik.". Ok, ti vagytok a szakik(az nem zavarta őket, hogy nem egyről beszélünk). De a billentyűzetet nem cserélték, az biztos, de megigazították, mert jobb lett. Amikor haza értem, végig próbáltam mindent. A bekapcsoló gomb ugyan úgy recsegett, és két- három nap múlva a kezelő gombok megint rákezdtek. Ráadásul észre vettem, hogy kb. 1 mm mozognak, emiatt akadnak is a gombok. Na itt már dühös lettem, mondván nem igaz, hogy nem képes a szerviz megjavítani. A szervizzel újra megpróbáltam felvenni a kapcsolatot, de nem sikerült. Ahhoz képest, hogy működtetnek ügyfélszolgálatot, telefonost is, a 13 db hívásomból hétszer foglalt volt, a maradék hat alkalommal kicsengett, de nem vették fel. Ez három nap termése volt. Azt még nem mondtam, hogy amikor második alkalommal adtam szervizbe, telefonon megkerestem a szakszervizt. Gondoltam, így könnyebb lesz a dolgokat intézni. Egy kedves hölggyel mindent megbeszéltünk, e-mail nekik az IMEI számmal, hiba leírással, és a vodán keresztül bejuttatni. Már akkor is, egy nap alatt négyszer próbálkoztam, mire eltudtam érni őket. 
Most már szegény ügyintézők sajnáltak, egyből az Omnia-át ajánlották fel, de egy Blackberry-t kértem csere telefonnak(élesen éltek bennem az újkori WinMo élmények), így, gondoltam az e-maileket könnyebben kezelem, mint WinMo telefonon(a rezisztív kijelző volt a bajom, mielőtt valaki kötözködne).
Amikor vissza jött a készülék(ezek különben minimum két hetes periódusok, amíg a szervizben volt), nem végeztek semmi javítást, így a készüléket nem vettem át, egyből vissza, cserét kérve. Sajnos muszáj voltam, kissé elegem lett belőlük, mert a Vodafone csak akkor cserél készüléket, ha a szakszerviz erre igazolást ad. Tehát hiába van nekem minőségi gondom vele, hiába hibásan működik, akkor is működik! Nem igaz, hogy az ügyfél addig ügyfél, amíg kifizeti a pénzt, utána le van sz@rv@(bocsánat a kifejezésekért).
Gondolom ez csak itt, magyarisztánban megy a cégek részéről. Tisztelet a kivételnek, mert volt már pozitív tapasztalatom is!
A ötödik alkalommal sem végeztek semmi javítást, csere természetesen nem történt meg. Szóval ott vagyok, hogy eladni nem tudom, hiába kb. három hónapot használtam csak(a többi időt szervizben töltötte a telefon, november elején vettem át) mert a garancia levél tele van pecséttel. Ki az, aki megveszi tőlem így? Akár nyomott áron is? Mindeniknek egyből az jut az eszébe, hogy hibás a telefon, valami baja van, ezért akarok megszabadulni tőle. Tehát az eladás szóba sem jöhetett. Maradt a fogyasztó védelem, illetve a javaslatukra a békéltető testület.
Megvolt ez is, sok minden nem történt. A Vodafone tiszteletét nem tette, kijelentette, hogy bármilyen döntés születik, kötelező  érvényűnek nem tekinti magára, de folytassuk le az eljárást nyugodtan. A Békéltető testületnél volt némi gond, vagy hiba a Vodafone részéről. Először is, ők nem tekintik az igényemet megalapozottnak, mert kétszer!sic volt szervizben szerintük a készülék, és megjavították. A poén az, hogy a saját levelükben, amit november 22.-én írtak(ugye emlékszel, kedves olvasó, hogy november elején vettem fel, pontosan Nov. 3.-án a készüléket)két eset volt leírva, a felsorolásban már három eset, és én jeleztem az elnöknek, hogy az öt alkalom volt. A papírokkal igazoltam, hogy ötször, volt szervizben a Vodafone-on  keresztül. Nem nevetséges? Én november elején vettem fel a készüléket az ötödik szerviz után, erre ők, november 22.-én írt levelükben két alkalmat említenek, de hármat sorolnak fel, én meg öt alkalmat tudok igazolni? 
Na mindegy. Arra jutottunk az elnökkel, hogy meglesz a határozat, és fáradjak be a Vodafone képviseletre, kérjem független szerv(íz) kivizsgálását.
A készülék érdekesen viselkedik, a jelzett hibákat, bekapcsoló gomb recsegése, a home gomb, hangszóró, továbbra is csinálja a dolgait, de néha. Az őrületbe kerget vele, hogy van amikor nem recseg, van amikor meg fél napig is csinálja. Sőt, az ötödik szerviz után más probléma is lett, a rezgőmotor nem jó, vagy valami magában a készüléken belül, mert mikor írok, a visszajelzéskor(rezeg) recseg. A „díszgyűrű” továbbra is zörög, a múltkor a telefon kis speaker-je is nekiállt torzítani, alig értettem valamit a beszélgetésből, az érintő képernyő érzéketlenné válik ha nem fogom a készüléket, és számomra ami nagyon durva, azaz, hogy bele írattam a jegyzőkönyvbe, hogy karc mentesen adtam le, mivel tokban hordom, ők tettek bele karcot a hátlapon, valamint a képernyő mellet, a jobb oldalon a fém kereten. Azt gyorsan hozzáteszem, hogy ma(2010. 12. 01.), a hangerő állító gombok, amiknek eddig semmi baja nem volt, elkezdetek mozogni, zörögni. Hát nem édes az élet?!
Mérgemben felvettem a kapcsolatot a HTC Europe-val. Mikor elküldtem őket a szervizükkel, készülékükkel a pokolba, felvették velem a kapcsolatot. Újra felcsillant a remény, mikor a pontos címemet kérték. De sajnos, Dec. 24.-én azt a választ kaptam, hogy nem tartják jogosnak a követelésem, mert két alkalommal hibátlannak találta a szerviz. Szép karácsonyi ajándék volt, mondhatom.
Januárban megint megkerestek, telefonon, de gyorsan leráztam őket, mondván majd e-mailben konzultálunk. Érdeklődtek a készülék felől, mert mint utólag kiderült, elfogadhatatlannak tartották a szerviz és a Voda hozzá állását, cserélték is volna(sőt, az is játszott volna, hogy kiküldöm nekik bevizsgálásra), de nem volt már mit, a készülék addigra elkelt. A személyes véleményem az, hogy akarnak, de nulla így a HTC szupport. Még az sem jutott elsőre eszükbe, első alkalommal, hogy a bevizsgálást erőltessék, a második alkalommal kellett rá jönniük, hogy ez így nem korrekt?
Mivel megígértem nekik, december 24.-én, hogy eladom, ez be is következett.
Egy barátom, akit nevezzünk „Attilának”, segített a készüléktől megválni, elfogadható áron. Sőt, egy hölgy ismerősét is megkereste, bemutatott neki, és ő elintézte, hogy legyen egy Motorola Defy készülékem. Nagyon jó áron, korrektül, gyorsan, kedvesen, segítőkészen. Nem tudok mást mondani, csak megköszönni nekik, itt, így, remélve, hogy csak egy picit is érzik ezen sorokat olvasva, mennyire értékelem azt, hogy segítettek.
Azóta boldog Defy tulaj vagyok, és egy darabig(soha?) nem fogok HTC terméket venni, az biztos.
Köszönöm, hogy elolvastad, olvasó, remélem eléggé árnyalt képet kaptál a magyar(nem reprezentatív, és remélem nem általános) HTC szupport/szervizről, és közben jól szórakoztál!?
(Hol, az MA ígért cikke ezen témában?)

Megjegyzések:

Sajnos, a HTC-vel váltott „üzeneteket” nem hozhatom nyilvánosságra, ezért ilyen rövid a vége.
A készülék jó kezekbe került, nem lett átvágva senki, a problémáról fel lett világosítva az illető.
A helyesírási hibákat kérem privátban jelezni, köszönöm!

Hozzászólások

(#1) mexicanraven


mexicanraven
aktív tag

Ez mehetett volna címlapra simán, hogy többen is okuljanak belőle.
Szánalmas. Erre mást nem lehet mondani. Erről pedig a hazai márkaképviseletek tehetnek, senki más. Az itteniek kontárok, hanyagok... (tisztelet a kivételnek)
A fő gond még emellett, hogy ez nem csak egyedi probléma, egyre több márkával, eszközzel és személlyel történik ilyen "visszaélés". :(

when the sun shines, we'll shine together

(#2) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
félisten

balkánt nem szidni, jártam már ott, nagyon segítőkészek az emberek.

ez magyarország, magyar hozzáállással.

nem hozhatom nyilvánosságra, - HTC-s fekete autó meglátogatott?

[ Szerkesztve ]

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#3) Drenadar


Drenadar
veterán

Kár az iilyen magatartásért.
Nekem nem Legendem van, hanem egy másik készülék de ezzel szerencsére nem kellett a supporthoz fordulni.
de a HTC-nél maga a driver suppert, vagy mittomén minek hívják sem egy jó dolog.
Hero-ra is meddig kellett várni mire sziveskedtek adni valami újabbat mint az android 1,5?
a Desire kicsit öregebb mint fél éves, és nem lesz már rá támogatás?

Nekem a HTC minősége és komolysága nagyon bejön (szerintem sokkal jobb mint egy samsung) de a köv készüléknél elgondolkozom hogy mi lesz... (tuti nem alma)

(#4) Thome válasza Drenadar (#3) üzenetére


Thome
addikt

Nem akarok hitvitát nyitni, de ha már tuti nem alma, azért azt megemlítem, hogy minden generációs alma készülékre a rákövetkezendő 3 évig biztos van support. :K

HTC, Vodafone meg monnyon le.

(#5) Drenadar válasza Thome (#4) üzenetére


Drenadar
veterán

Alma amit képvisel az nem gyere be.

És nekem pénzem sincs rá. (ha másnak van, annak örülök, de mindenki a saját zsebéből él) És nem érdekel hogy filléres összegért odaadják, ha 10+ ezres előfizut váltok ki, és az sem, hogy mi minden van ebben az előfizuban.
Ez nem hitvita, hanem igények és pénztárca kérdése.
Jelenlegi előfizum havonta ennek a töredéke, és bőven elég.

és a 3 éves alma supporttal sem nagyon tudsz mit kezdeni, mert gondolom most már "ciki" egy alma3gével mászkálni, pedig még tán van rá support. De mindenki nyomja a cseréld le gyorsan az újra.

(#6) Thome válasza Drenadar (#5) üzenetére


Thome
addikt

Szóval látom, sikerült felvenni.

Most mondjam azt, hogy én 2g-vel rohangáltam?
Nem ciki a 3g és a 2g sem, ez most butaság volt, amit írtál.

És nem akartalak se megtéríteni, meg különbenis a kutya se szarja le, hogy fillérekért megveheted, és sokezer a havi számla ebbe kapsz valamit is, csak túlkombinálod.

Őszintén, nem érdekel, hogy mire nincs pénzed, vagy a pénzhiány miatt, vagy csak szimplán szidod, én csak annyit írtam, hogy 3 évig megkapod a teljes supportot, amit a hátécé és társai 3-4 hónap után dobnak a levesbe. Kész, pont, nem kell túlragozni.

[ Szerkesztve ]

(#7) Drenadar válasza Thome (#6) üzenetére


Drenadar
veterán

nem akartam túlragozni, elismerem, hogy az alma valamit nagyon tud, hisz sikeres, de amit képviselnek az egy kupac...

A "ciki"-t arra írtam, hogy mindig megy a kampányolás mennyivel jobb az új verzió, cseréld le gyorsan. És nem az irigység szól belőlem de a környezetemben elég sok a legújabb.

Az a vicces, hogy mindig megmondják mi az ami kell neked, és mi az ami teljességgel haszontalan és szükségtelen neked. És lehet a következő verzióba már érdekes módon belefér :).

Nem sajnáltatni akartam magam, csak egy sarkított példa, ha nekem bőven elég az utakon a 60-as sebesség, nem kell sportkocsi 300 lóerővel amit amúgy sem tudok kihasználni.

(#8) mexicanraven válasza Thome (#6) üzenetére


mexicanraven
aktív tag

Egyetértek, az én gondom csak anyni, hogy tudtommal a garancia 1 év. Én ezt furcsálltam is amikor megvettem!
Bár annyi a javára szól a dolognak, hogy iPhone-t nem javítanak, hanem cserélnek.
Ellene meg, hogy vigyázni kell a töltő és a fülhallgató csatlakozókra, hogy elkerülje őket minden nedvesség.

when the sun shines, we'll shine together

(#9) Mr.Csizmás válasza mexicanraven (#8) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

sw support 3 év

[ Szerkesztve ]

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#10) mexicanraven válasza Mr.Csizmás (#9) üzenetére


mexicanraven
aktív tag

Áhhám, ez tényleg így van! :))

when the sun shines, we'll shine together

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.