2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

About the World of Warcraft

Írta: | Kulcsszavak: wow . world . of . warcraft

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Egy régen megírt, hiteles és igaz történet arról, hogyan tud egy videojáték a függőség szintjére rántani szinte bárkit.

First of all: kezdésnek, szeretnék elnézést kérni előre is a lentebb említett, esetleg érthetetlen kifejezések miatt, de a történet és maga az egész együtt csak ezekkel a szavakkal tudja visszaadni mindazt, amiért anno megérte játszani; pénzt, időt és akaratot heccelni a fantázia világába.

Tudni kell, hogy ez az írás nem a mai WoW világot írja le, csupán annak töredékét amikor és ahonnan az egész történet indult.

"Ebben a reményeim szerint nem túl hosszú írásban a World of Warcraft
"múltját" szeretném bemutatni valaki olyannak a szemszögéből, aki
relatíve az első között kezdte a játékot, és másfél év után lépett be
utoljára Azeroth - akkorra már teljesen megváltozott - földjére.
Amikor elkezdtem a játékot, csupán 12 éves voltam: február vagy március
elseje volt, amikor is hatalmas szerencsével hozzájutottam egy félretett
példányhoz a nagy WoW-ínség idején. Igazából a példány tényleg nekem
volt félretéve, de elég kalandos volt az életútja, a lényeg, hogy pont
jókor érkezett a segítség influenzával vetekedő, akkor már 8 éve
Warcraft-rajongó lelkemnek-testemnek, így hát egyből hozzá is láttam a
telepítéshez és körülbelül egy órán belül Teldrassil-on csodáltam a
gyönyörű kék eget és zöld mezőket Sylvain of Bloodscalp-pal, a Night Elf
Rogue-gal.
Mondanom sem kell, hiába játszottam előtte egyéb, nem fizetős
MMORPG-kkel, haláli béna voltam. Már a pókos küldetéseknél is többször
kellett corpserunol-nom (akkor mondjuk még nem ismertük ezt a
kifejezést), ami azért mai szemmel nézve nem kis teljesítmény. Azt
hiszem ez azért talán elnézhető egy első karakternél, és végül is a
stealth használatára is bőven idő előtt jöttem rá, ha ez mentesítő
tényezőnek számít. A lényegre térve, másnap hetes szinten jelentkeztem a
Heroes of Crying Moon klánba, ahova Uruwi-el - aki ma elég ismert emberke a
Bloodscalp-on - segítségével percek alatt bekerültem. Itt, ebben a
pillanatban megváltozott a játék, megtaláltam a magyarokat, így hát
örültem mint, hm, végül is mondhatjuk, mint majom a farkának, és egyből
kedvem támadt kipróbálni azt az instance dolgot, amiről már annyit
olvastam és amiről mindenki mesélt.
Azt hiszem, azon kevesek egyike vagyok, akik lvl8-on, teljesen komoly
szándékkal elmentek Blackfathom Deeps-be. Meghaltunk (és mégsem
panaszkodtak a 20+-os klántársak!).

Sylvain, azonos nevű utódjához és barátaihoz képest eléggé lassan, de
fejlődgetett. Idő közben megismertem Fiarroth-ot, akiről kiderült, hogy
hozzám hasonlóan kispesti, sőt, az érdekeltségi köreink is fedik
egymást, így hát egy Library runon megbeszélt találkán bebizonyosodott,
hogy már csak egy új barát szerzéséért is érdemes volt elkezdenem játszani.
Közben megérkezett ez a várva várt égi csoda, a honor rendszer, amit
mindenki megváltóként várt, hogy majd emiatt végre nem lesznek ők
legankelve csúnyán. (Mert a hordások mind ilyenek! Akit látnak,
gankelnek! Vagy legalábbis az allis magyarok ezért sírnak, a hordások az
ellenkezőjéért.) Megérkezett, és hetekig senki nem tudta, hogy honnan jön
a dishonorable kill, ezért aki addig sírt, az attól fogva még jobban
sírt, aki pedig addig nem sírt, az talált valami okot arra, hogy így
tegyen (aki pedig egyik csoportba sem tartozott, az heteken belül
warlord set-ben rohangált). Minden rosszat félretéve, semmi nem adhatja
vissza az első hillsbradi raid-ek hangulatát, ahol néhány szétszórt
alliance-essel próbáltunk benyomulni Tarren Mill-re, ahol pedig egy
ici-picit nagyobb volt az összetartás, és egyszercsak végeláthatatlan
hordasorok jelentek meg... máig is megvan a screenshot róla (meg minden
másról), ahogy fél percen át özönlik a horda át a tetememen, megállás
nélkül, tömött sorokban. Ezért megérte az elsők között meghalni.

A rogue cseperedett-cseperedett, majd egy-két hónap kihagyás után az
utolsó tizesben lenyomott egy hajrát, és - ha jól emlékszem - alig több,
mint egy hét alatt 50-esről 60-asra sikerült valahogy eljutnia.
Megjelent az utolsó fénykör, és borzalmasan jó érzés volt sok-sok hónap
munkáját egyetlen mozdulatban összefoglalni. Ha ma megnézem az akkor
készült videót, könnybe lábad a szemem, és elmosolyodok. Akkorra már
persze osztálytársaim is játszottak, bár ők jóval alacsonyabb szintűek
voltak, így volt kinek eldicsekedni érdememmel, akik persze már úgy
fogadtak az iskolában reggel, hogy sikerült-e végre meglépni a hatvanat.
Büszke voltam... nem kicsit, nagyon :)
Ám nem volt az öröm hosszú életű, rövid távon felfedeztem, hogy itt
bizony a játéknak közel sem tartok még csak a felénél, de még a
negyedénél sem. Ráadásul rogue-ból senkinek és sehova nem kellett, így
örültem, amikor bekerültem az Inkvizícióba, akikkel 2006 első napján
először mentem ZG-be. Iszonytatóan idegesítő lehettem a kérdéseimmel, és
hogy egyfolytában valamit másképp csináltam, mint kellett volna, de nem
volt szívük megmondani, ráadásul egyszer még repair helyett is
RaidAssist-ot telepítettem, de nem baj, Venoxis és Jeklik megfeküdt
aznap. Sajnos Fiarroth-tal ez volt az első és utolsó közös raid-ünk, ő
ezután abbahagyta a játékot.

Ekkor viszont már elkezdődtek a problémák. Egyre jobban kezdett
idegesíteni a többi magyar, az, hogy egyfolytában sírtak valamiért, hogy
a béna lootrendszerüket rákényszerítették a szerverre, az, hogy mindig
mindenki fölényesebbnek érezte magát a másiknál. Mivel már csak
osztálytársaimhoz és Roadin barátomhoz kötődtem igazán a szerveren,
rövid távon eldőlt, hogy migrálunk. Magunk mögött hagytuk a magyarokat,
és nagyon is jól tettük: két napon belül a Trollbane szerveren kezdtük
meg nem túl hosszú, és kellően eredménytelen pályafutásunkat.

Ezen a szerveren olyan két hónapot játszhattunk, miután egy elég béna
klánnal nagy nehezen ZG-ben és MC-ben is felmutattunk valami ici-pici
haladásfélét, a guild leader fogta magát, lenyúlta az összes cuccot a
guild bankból, és feloszlatta a guild-et. Minket ez persze kicsit sem
zavart, lélekben mi már az új, hordás karaktereinkkel játszottunk. Jó,
ez most nagyon költői volt, igazából pont aznap kezdtük az új
karaktereket a Mazrigos szerveren, ahol reméltük, hogy se hollandokkal
nem kell drog-ügyleteket lebonyolítanunk, sem pedig magyarokkal nem kell
a lootrendszeren veszekednünk. Hát, előbbi nem jött be, második viszont
nagyon is. A Mazrigos szerveren találtuk a legértelmesebb és
legösszetartóbb, kicsi, de annál kedvesebb magyar közösséget (köszönet
ezért elsődlegesen Hearth-nek és Elalamon-nak). Az új karakterekkel végre
igazán együtt játszhattunk, és csak magunkra számíthattunk, szinte sosem
mentünk másokkal instance-be. Seain volt az überdps hunterünk, Mordin az
überhealer priestünk (ezt egyszer egy groupinvitáláshoz sütötte el neki
valaki, hogy bevágódjon :), Roadin - amíg játszott - az überskill
warlockunk, és jómagam voltam a tank-dps-healer tökéletes kombinációja
(nem vicc, kb lvl35-ig minden run-on vezettem a dps listát, és aggrot is
tudtam tartani). Mellesleg szerény is voltam, de ez történetünk
szempontjából mindegy, a lényeg, hogy nem lehet visszaadni azt az
érzést, amit a barátaiddal legyőzött feladatok jelentenek. Amikor
először toltuk végig nagy nehezen Library-t, amikor órákat beszélgettünk
Orgrimmar-ban (jó, ez talán nem akkora feladat), amikor elkezdett nőni a
klánunk (Unbreakable Brothers, ami a mi kis összetartó társaságunkat és
néhány külsőst foglalt magába)... nagyon szép emlékek, és még egy
paintballmeccs sem adhatja vissza.

A játék viszont a lvl60 meglépése után ismét lassan kezdte elveszíteni
varázsát. Persze, tök jó volt, amikor megint a kis csapatunkkal mentünk
valahova, de másra kellett számítanunk, és raidelni is jártunk. Ráadásul
ismét egy drogbáró volt a klánvezér (najó nem, de 24/7 lógott a szájából
a fű), és túlságosan tolta a klánt. Persze, jól is haladtunk, első
MC-nken két boss feküdt meg, másodikon még kettő, de mindenki szeme előtt
már az epicek voltak... biztos vagyok benne, hogy mindenkinél volt egy
ilyen fordulópont, amikor a játék elvesztette a "szociális" oldalát.
Ráadásul ekkorra már igazán elrohadt a játék - belülről. Sajnálom, hogy
ilyen kifejezést kell alkalmaznom arra a játékra, ami másfél éven át
vigaszt és kikapcsolódást jelentett, mellesleg nagyon sok barátommal még
jobban összehozott, de mást nem tudok rá mondani. A játék lassan,
belülről kezdett el széttöredezni - lehet, hogy ez csak nekem tűnt így,
legalábbis nekem tűnt akkor így, de én egyszerűen nem bírtam tovább.
Utálom a netszlenget, és utálom azokat, akiknek nincs életük a WoW
mellett. Persze, én úgysem ismerem "ezeket" személyesen, de amikor a
klánvezérem azzal dicsekedett, hogy semmit nem csinál a játékon kívűl,
elszorította a szánalom a szívemet. Ez parancsolgat nekem? Milyen ember
az ilyen? Körülnéztem, és nyár lévén mindenhol iszonyatos kockák és
no-life gamerek vettek körül. Az érzés annyira megütött, hogy abban a
pillanatban eldöntöttem, hogy abbahagyom a játékot. Ráadásul szeretett
klánvezérünk, Celeste, kirúgta Mordin barátomat a Gnomerz klánból, ezért
- bár én már inaktív voltam - fél percen belül beloggoltam, elmondtam
nekik a véleményemet arról, hogy emberileg mekkora szarok, és kiléptem.
Hát így ért véget másfél gyönyörű év. Visszatértem az életbe.

Mi minden változott meg azalatt, mialatt én játszottam? Nem ilyenekre
gondolok hogy átdolgozták Silithus-t, mert ez - bár a csőlátásúak számára
nagyon nagy változásnak tűnik, persze csak ha játszottak már akkor -
semmiség. Amikor elkezdtem játszani, volt egy varázsa a játéknak, ami a
második karakterem kezdésénél még jobban felerősödött, de magának a
világnak a varázsa már múlni kezdett. Mindenhol epicek repkednek,
illetve mostmár epic sárkányok és egyéb érdekes dolgok. Ráadásul ma már
mindenki játszik - egy csomó olyan wow-os van a suliban, akiket nem
ismerek. És mostmár soha nem is fogok megismerni, mert ők is csak
epicek-ről és high-end-ről beszélnek. Gondoljátok át! Van még varázsa a
játéknak? Hisz mindenki mindent tud róla, csak elérni akar dolgokat.
Régen nem volt ilyen... régen megjelent az első legendary nyaklánc, és
mindenki arról beszélt, azzal törődött. Ma már fel sem tudnám sorolni az összes legendary itemet.
Összesítve: megérte játszani? Megérte. És vajon megérte abbahagyni?
Csupán az időzítés számít. Nekem megérte.

Írásom végén hatalmas köszönetet küldenék a következő játékosoknak ennek
a másfél évnek - főleg az utolsó félnek - a megédesítéséért: Seain,
Mordin, Nyeka, Roadin, Fiarroth, Elalamo és Hearth. Nem írhattam le
persze mindenkinek a nevét, de ők voltak azok, akiknek a legtöbbet
köszönhetem.
Köszönöm, hogy végigolvastad ezt a (talán nem is olyan) rövidke írást,
és remélem, hogy adhattam vele valamit, vagy legalább egy
gondolatmenetet megindíthattam vele a fejetekben. Ezúton is üdvözlök
minden veteránt, akik még emlékeznek azokra az időkre, amikről most írtam.

Soraimat a wow-os énem aláírásával zárnám:
Sylvain of Mazrigos

Üdvözlet magyar scene! :) "

Hozzászólások

(#1) Imafett


Imafett
aktív tag

igen, gratulálok mondjuk én még most is wowozok ujra már egy éve ezelött 4évvel hagytam abba de igazad van még egyszer grat nagyon jó írás

(#2) Imafett


Imafett
aktív tag

leszoktam !!!köszönöm neked

(#3) DroneZ válasza Imafett (#2) üzenetére


DroneZ
aktív tag

örülök hogy tetszett, intő példa. sokaknak jó lenne ha az eszébe jutna, hogy van élet a WoW-on kívül is.

(#4) szablya


szablya
tag

Sose voltam jó MMORPG-kbe :DDD

Talán ha az új Old Republic tényleg ingyenes lenne, megpróbálnám :O

Madarat tolláról, embert desktopjáról. | Inni és inni adni. | Ellopták az alisok a tankot. | Az igazi tuningos Prescott kávét iszik. - all by szablya | "Igazat az igazaknak, zárják be a hazugokat!" \m/

(#5) Móci


Móci
addikt

Maga a játék nem rossz, az biztos. Mi is játszottunk haverral, persze munka után, esténként. Jó volt egy kicsit kikapcsolódni. Sokáig nem tartott a varázs, ugyanis pár hónap alatt beleuntunk. Bár sok időt nem vett el az életünkből.

"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.