A mérést pusztán kíváncsiságból végeztem. Érdekel, hogy mekkora hatása a PCI-E 2.0 4x/8x/16x módoknak a videokártya sebességére nézve. A tesztből ezt próbáltam kideríteni.
Rendszer:
Alaplap: Asus P7P55D Deluxe
CPU: Core i3 530@3,9GHz(177x22)
RAM: 8GB DDR3 1420@CL9
VGA: Gainward GTX460 1GB GS@800/1000(GLH)
HDD Samsung F1 500GB
Táp: Chiefteck CTG500-80P
Driver: 275.33
Teszt:
DIRT 3
Beállítások:
1680x1050
2xMSAA
minden High
A mérést a játékban lévő bechmarkkal végeztem. A 4x módban nagy volt a teljesítmény vesztés, ehhez képest a 8x/16x eredmények nagyon közel vannak egymáshoz.
F1 2011
Beállítások:
1680x1050
DX11
2xMSAA
minden High
Ebben az esetben is a játékban lévő benchmarkot használtam
Itt cpu limit van a 8x/16x esetén. A vga kihasználtság közel sem volt 100%-os illetve további cpu tuning hatására tovább gyorsult a játék.
Metro2033
Beállítások
1280x1024
DX10
AAA
AF 16X
High
Elsőként itt is benchmarkkal próbáltam alkalmazni, de a minimum és a maximum fps-ek érdekesen változtak enyhén szólva is. Az átlagok viszont szépen kijöttek. Ezért inkább nekiugrottam még egyszer, de immár Frapssal mértem le egy pályaszakaszt bejárva.
Beállítások:
1680x1050
DX10
AAA
AF 16X
High
Itt is nagy volt a 4x lemaradása a 8x/16x szemben.
SHIFT2
Beállítások:
1680x1050
AA: Normal
minden High
Deus Ex Human Revolution
Utóbbi két játékban is Fraps-al mértem bench hiányában.
Összegzésképpen itt egy táblázat, ahol a pontos adatokat foglaltam össze:
Illetve százalékosan összehasonlítva a a módok:
Sajnos az eredménybe sok helyen beleszól a cpu limit, de azért az tisztán látszik, hogy egy tuningolt 460-nak a 8x 2.0 mód is elegendő, mivel nagyon kicsi a lemaradása a 16x-hoz viszonyítva. Magamat szerettem volna meggyőzni, hogy a későbbiekben 8x/8x kiosztásban kiépíthetek egy 6850CF esetleg 6870CF rendszert. Természetesen szükséges lesz a processzorcsere i5 vagy i7-re.
Köszönöm a figyelmet.