2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Egy régi gépsárkány újjászületése

Írta: | Kulcsszavak: kerékpár bicikli bringa átalakítás felújítás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Szeretek bringázni. Van egy UMF Hardy 1 típusú saját magam által összerakosgatott biciklim, extrémebb igénybevételekre.

Ezt vidéken használom. A hétköznapokat Pesten töltöm, itt sajnos nem volt lehetőségem nagyon tekerni, ezért elhatároztam: extrém sportolok. :)

Ez lenne ugye Budapesten a kerékpározás. A Hardy-t nem szerettem volna felhozni, nehogy valakinek nagyon megtetsszen, benne van jó néhány 1000esem....
Meg amúgy olyan ballonos gumikkal alapjában véve is örülök ha 4km-ert tudok vele tekerni.

Szóval tervbe vettem hogy építek egy bicót Pestre, alacsony költségvetésből.
Elmentem a bolhapiacra, jól szétnéztem és találtam egy Schwinn-Csepel Apolló Sztár-t. 17ért árulták, elhoztam 10ért. Soknak tűnik főleg a kinézete fényében, de középcsapágy, tengelyek, váltó, minden korrekt volt. Kapott egy új monoblokkot, mert a régit rossznak ítéltem végül.

Hazavittem, szétszedtem apró darabjaira.
Voltak csúnya dolgok, rozsda, festéklepattogzás, de hát az idő vasfoga... Párszor át is kenték már, csiszolás közben előkerültek a rétegek. :)

Közben jött egy másik biciklis ajánlat, ami meg is tetszett, így egyszerre két bringám lett. Ezt a problémát barátnőm hamar megoldotta, természetesen ő is szeretett volna egy szamarat Pestre. Megtervezte magának a színkombinációt, az alapján ment tovább a gyártás :)
Így innentől kezdve az ő biciklijét csináltam.

az "időközti" szerzemény és az UMF Hardy

Miután szétszedtem, elkezdtem lecsiszolni a festéket a vázról, villáról, természetesen kézzel, különböző fajta csiszolópapírokkal. Kicsit koszos voltam nap végére :)

Ez 2 napig tartott. Miután ezzel végeztem, a küllőket bevontam papírszalaggal, mert a felni festése is tervben volt. Nem akartam szétszedni, nyilván szebb, de jóval időigényesebb, így ennél a megoldásnál maradtam.

Elvittem egy autófényező ismerősömhöz, lévén hogy ő kb ugyanannyiból megcsinálja mint én, és mégiscsak szebben, jobban.
(A következő bringám már saját magam fújtam, végül csak az árban lett minimális különbség.)

A bringa fényezése nagy nehezen kész is lett. Az összerakás már hipp-hopp megvolt. :)

Első próbakörömön elmozdult a hátsó kerék, technikai problémába ütköztem, de tudtam hogy nem fog ez az egész olyan könnyen menni. :)

Végül áthidaltam a problémát és oda ajándékozhattam a kész művet barátnőmnek, aki addig a pillanatig nem is látott belőle semmit.
Nagy volt az öröm, és szerintem összességébe véve hatalmas változáson esett át a bicó. Ez a színkombináció valami fergeteges. Legalábbis szerény véleményem és a baráti köröm 99,99%-a szerint.

A végeredmény:

Szóval most ott tartunk hogy van Pesten nekem és barátnőmnek egy-egy városi bringánk.

Épp sok volt a szabadidőm, gondoltam építek még egyet otthonra,magamnak.
Egyik ismerősömnek volt egy régi városija, mondta hogy nézzem meg, ha tetszik elvihetem. Elmentem, a helyszínen megnéztem, felmértem a helyzetet, végül egy tálca Arany Ászokba megegyeztünk :)

Láttam hogy még több dolgom lesz vele, mint a másikkal, de még örültem is neki.
Ez egy Puch Clubman bicikli volt.

Első gondom konkrétan a gumik leszedésével adódott, mert rá volt aszalódva a felnire...
Többi rész könnyen ment már, rozsdaoldó, csiszolás, alapozás, fényezés, lakkozás, zsírozás....
Végül szerintem egy teljesen vállalható bringa jött össze.
Amire ennél költeni kellett, az: belső gumi, külső gumi, festékek, bovdenek, kormánybandázs.
Ezt is sikerült minimálból összehozni, és szerintem szép is lett. Én Törpjárgánynak neveztem el:

Mindkettőnél a lényeg a minimál költségvetésen volt, rakhattam volna csepel vagy valami drága cuccost, csinálhattam volna a manapság divatos fixire, ss-re, de itt az állagmegóvás és kicsit divatosabbá tétel volt a lényeg, a lehető legkevesebből. Természetesen nem spóroltam azokon, ami mindenképp alap(teljesen új bovdenházak, bovdenek, fékpofák, stb..), de szerencsére ezek mellett nemigen kellett rá költeni.

Összességében mondhatom, hogy az igények maradéktalanul teljesültek mindkettőnk számára. :)

Hozzászólások

(#1) D1Rect


D1Rect
félisten

Szép munka! :R

(#2) FatalEror


FatalEror
addikt

Nagyon faszántos lett mind2

HardCore is my LifeStyle

(#3) Zolinho1026


Zolinho1026
tag

Tetszenek :R

Van egy régi Heidemann bringám, szeretnék bele egy kis életet lehelni. Szerinted totál kezdőként hogyan kéne elkezdem?

Loxone and Loxberry superuser

(#4) vwpolopg


vwpolopg
őstag

Frankó lett mindkettő :) Melyik piacról van az első?:)

(#5) andrisms válasza Zolinho1026 (#3) üzenetére


andrisms
aktív tag

hát totál kezdőként nem tudom. Először is neten meg kell nézni hogy hogy épül fel a bringa( leginkább a csapágyakra gondolok, hogyha szeded szét akkor ne hulljon darabjaira és persze össze is tudd rakni. Kezdetben én is vihettem bringásboltba mert elbénáztam, meg kellett szokni, de még mindig kezdőnek mondanám magam :) Ha szétszetted a bicót, akkor rozsdaoldó, majd a festéket lecsiszolod ahonnan szeretnéd. így érdemes elkezdeni, váltóra érdemes odafigyelni, hogy jól legyen beállítva utána. Mindenképp új bovdeneket raknék a helyedbe, sajnos ilyen korban előszeretettel szakadnak el... Ha bármi kérdésed van privátban elérsz, segítek amiben tudok.

vwpolopg: nagykanizsai bolháról :)

(#6) Agostino


Agostino
addikt

a bringák nagyon klasszok lettek, de ezt a vak is látja : )) engem inkább az érdekelne, hogy mennyire necces pesten tekerni? : [ persze nem a legjobbkor kérdezem, hiszen mindjárt itt a tél, de úgy általában érdekelne a megítélésed.

[ Szerkesztve ]

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#7) andrisms válasza Agostino (#6) üzenetére


andrisms
aktív tag

Én kb 3hónapja tekerek (most alábbhagyott a lelkesedésem, de napi 1-2km így is megvan) ebben az időszakban nem ütöttek el egyszer sem. Sajnos volt egy rossz tapasztalatom. Főúton haladtam, kanyarodtam volna balra, kitettem kezem, kanyaradok és a mellékútról érkező kocsi kijött elém. Eső esett előtte, eldobtam a gépet. Megtanultam esni mert a Hardyval eleinte(még most is) rengeteget estem és már tudom hogy kell. :) Leginkább az zavart hogy az a kö..ög autós nem állt volna meg megkérdezni hogy élek-e még, hanem meglátta hogy estem, és lepadlózva továbbment. Ez az egy rossz élményem volt idáig. Suliba jártam vele, addig szerencsére 70%ban kiépített bringaút van. Meg nálunk nincs azért akkora forgalom, mint belvárosba. Az már más tészta, de sokan tekernek nagyon manapság, hátha betéved valaki aki megosztja a saját véleményét, tapasztalatát.. Nekem összegezve az, hogyha érzed a bicót, tudsz is rendesen, odafigyelsz, akkor elkerülhetőek a balesetek.

(#8) kovy79


kovy79
őstag

Jó kis cikk, nálam is aktuális lesz lassan. Asszonypajtásnak szereztem egy szép régi 26-os Puch bringát, de egy polírozás ráfér a króm cuccokra. No meg a fékeket kell beállítani, (agy)váltót bovdeneket bezsírozni, az új külső/belső gumikat felrakni, stb. :) Télen lesz rá időm.

''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006

(#9) Kőagy117


Kőagy117
csendes tag

jók letek nagyon jók :))

Válaszolj a privát üzenetemre!!!!Vagy nincs üzlet!!

(#10) global_ug


global_ug
újonc

Hello,

Nem tudod megmondani hogy a puch-ban milyen középcsapágy van? angol menetes? Te már átestél a leszedésén gondolom :) szeretném monoblokkra cserélni az enyémben.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.