Bevezető-Előzmények
Üdv mindenki!
Volt olyan szerencsém, hogy kipróbálhattam a Wii U-t. Egy barátomnak hála, röpke pár óra alatt meg is lett az elő benyomás, ami vegyesre sikeredett, de vágjunk is bele!
( Azóta sikerrel elkölcsönöztem egy hétvége erejéig, így részletesebb a konzolról alkotott benyomás)
Előre vetíteném magamról azt az információt, hogy nagy Nintendo fan vagyok, és annak ellenére, hogy nem tudtam 1983-tól nyüstölni a különféle Nintendo ős csodákat, azért az elmúlt 7-10 évben évben ezt bepótoltam. Beszereztem az évek alatt 4 régi kézi és még 4 asztali konzolt, no meg jó pár retro játékot.
Úgy tűnhet, hogy elfogult vagyok, azonban megígérem, elég objektívan fogom megpróbálni elemezni az új Nintendo-t.
Előzmények
Nintendo
A Nintendo már 1977 óta gyárt konzolokat, vagyis saját megfogalmazásuk szerint inkább játék rendszereket nem konzolt. Color Tv Game, NES, SNES , N64, Gamecube és még igazi 3D "virtuális szemüveg" konzolt is Virtual Boy néven még 1995-ből, szörnyen kevés példányszámban... Melyek gyerekek és felnőttek millióinak okoztak örömöt és szegezték őket a tévék elé.
Egy kis reklám
Azért voltak a Nintendo-nak konkurensei is: Sega, Sony és Microsoft, a kínai másoló gyártósorokról már nem is beszélve.
A Nintendo a legtöbb konzoljával a konkurenciával azonos szintű hardver és szoftver élményt tudott nyújtani. Ami részben köszönhető volt annak, hogy sok konzoljukat 1-2 évvel később hozták ki a konkurensekhez képest. Sajnos ez azonban nem mindig sikerült, főleg az online tartalmak és multiplayer támogatást tekintve.
Wii
Így volt ez az előző generációs Wii-vel is online tartalmak terén. PS3 és Xbox 360-hoz képest 1 hónapos különbséggel kihozta a Wii-t. Azonban a Wii-t legfőképp úgy lehetne jellemezni hogy: kicsi, gyenge a bors, de mégis elsöprő.
A Wii-vel bemutatott innovációja, motion controll néven végigsöpört a világon. Eladási rekordokat döntött és alázta a hardverben és szolgáltatásokban sokkal erősebb konkurenseket. A mozgásérzékelős játék-vezérelt, kreatív játékok tömkelege hódította meg a fiatalok millióit és hozta vissza még az öreg motorosokat is a TV-k elé.
Motion Controll
Csak két elég nagy hibája volt a Wii-nek. Az online szolgáltatások hiánya és a hardver elég gyengére sikeredett, legalábbis a konkurensekhez képest. Ennek köszönhetően sok név csak a konkurenseknél jelent meg, így szipkázva el a hardcore gamereket és még játékosok milliót, akik olyan kelekótya dolgot akartak volna művelni mint az Online Multiplayer.
Egy kis hardcore
Panaszkodásra ok nem volt, a Wii új távlatokat nyitott, és új célközönséget hozott létre. Kialakult az igazi Casual gamer-réteg, akikre a Nintendo eddig is nagy számban építkezett, de a Wii-vel új távlatokat nyitott 5-99 éves korig.
Most viszont nézzük a Wii U-t!
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!