2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Serious Sam 3: BFE

Klasszikus játék mai köntösben. Hordákban támad az ellen. Az eredmény romok és testrészek mindenütt.

[ ÚJ TESZT ]

Benchmark - multi, értékelés

Szokásos hiba, hogy a különböző benchmarkoknál nem mérik a multi játék GPU-CPU terhelését. Ennek többek között az az oka, hogy nem lehet automatizálni, nehéz reprodukálni a méréseket, ráadásul a hálózat ingadozásai is beleszámítanak a mérésbe. Kis eltéréseket nem lehet így kimutatni, de hosszabb lélegzetvételű méréssel egész jó képet lehet kapni.

Multi player

A grafikonon összevethetitek a single és a multi értékeket. A minimum értékek jobbak multiban jobbak, ami annak köszönhető, hogy kompletten betölti az egész pályát az elején. Multi módnál a CPU sokkal jobban számít. A HT kikapcsolása érezhetően lassabb, amit a számok is megerősítenek, de igazán csak a 3.5GHz-es beállításra állítom az, hogy simán játszható.

Mélyebben belenézve a számokba még jobban látható a CPU függőség. A görbe sokkal beszédesebb, mint a csak minimumot és átlagot tartalmazó előző grafikon. A HT bekapcsolása is sokat számít, de a 20%-os tuning még többet.

A CPU terhelést megvizsgálva jól látható, hogy HT nélkül a processzor határon fut. A hyper threading-et aktiválva már kicsit jobb a helyzet, de az igazi egy négymagos processzor lenne.


CPU tehelés no HT


CPU terhelés i3-530 2.93GHz

Értékelés

Ha a játékot kell értékelnem, akkor azt mondhatom, hogy elég jól sikerült. A sötét részek arányát leszámítva nekem nincs gondom vele. A grafikája sem rossz, már medium beállítással is elég jó. A hosszú egy játékos történet nem túl kifinomult, de a lényeg úgyis azon van, hogy eltegyük láb alól a rohamozó légiókat. A multi módok közül a coop tetszik, ahol még erősebb az ellen. A játék kissé morbid humorral van megáldva. Összességében a gőz leengedésére tökéletes és megérte az árát. Határozottan állítom, hogy Sam simán lenyomja Duke-ot.

A játék gépigényét és annak mérését már nehezebb értékelni. A minimum gép elég alacsony, akár egy gyengébb kártyán is elindul, igaz a grafika nem éppen szép. Medium beállítások mellett viszont szép elfogadható képet produkál, amihez 1680-as felbontásig egy GTS450 vagy HD5750 is elég. HD felbontáshoz és magasabb részletességhez már egy GTX460 vagy HD5850 kell. CPU-ból single-ben elég egy gyors kétmagos is, de ha több emberrel akarunk együtt játszani, akkor egy gyorsabb i3, vagy 4 magos Phenom a minimum.

Eddig is tudtam, hogy a különböző benchmarkok becsapósak. Általában single módban mérnek, sok esetben csak egy sima útvonal bejárás az egész, ami GPU mérésre tökéletesen megfelel. Sokan ezért hiszik, hogy nagy felbontásnál a GPU limit a domináns. Nem veszik figyelembe, hogy ahol tiszta GPU limitbe ütköznek, ott már lehet, hogy már képregénybe megy át a játék. 30 fps fölötti sebességnél multiban viszont könnyedén sikerült vegyes limitet összehozni. CPU mérésnél nem elég a felbontást levenni adott játéknál, hanem érdemes multiban is lemérni a teljesítményt. Persze nem egyszerű, mert nem automatizálható a mérés.

Azóta történt

  • XCOM: Enemy Unknown

    Egy hónapja jelent meg az XCOM legújabb része; a játékmenet a ma már ritka körökre osztott stratégia.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.