2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Paddington -> Sárkányok földje

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Munka ügyben néztem meg Walest. Tündék, sárkányok, hegyek-völgyek, kisvasút életérzés és sok(!) zöld.

[ ÚJ TESZT ]

Lássuk a Paddington medvét!

Paddington Station jelenleg felújítás alatt áll. Egész pontosan a tetőszerkezetén munkálkodnak lázasan.
Belülről kifejezetten tetszetős a fémszerkezete. Tágas és galambürülék mentes, ahogy annak lennie kell.

A sok digitális kijelző és modern szék belepiszkít az időutazásba amire a fémszerkezet vinné a látogatót, utast. Ha ezek nem lennének, vagy jobban belesimulnának a környezetbe lehet haza se jövök.

Utazás előtt le lehet foglalni a jegyet (3 órával indulás előtt zárul a netes előfoglalás), de sok értelme nincs, mert így is sorba kell állni a pénztárnál, hely pedig bőven van a vonatokon. Ezt tapasztaltam személyesen, plussz a pénztáros is mondta, hogy fölösleges előre foglalni. A székek a váróban nagyon kényelmesnek bizonyultak. A déli pályaudvaros piros tartásjavításra tervezett székekhez képest pedig kész gyönyör ezekbe belehuppanni.

A 16 és 25 közöttieknek és a nappali hallgatói jogviszonnyal rendelkezőknek szerencséjük van. A Rail Cardot kiváltva sokat spórolhatnak. Egy oda vissza úttal Dinas (Rhodda)-ba már vissza is hozta a kártya az árát!

Érdekesség, hogy én ma lettem 26, de még tegnap kiváltottam a kártyát, így használhatom a lejártáig (1 év). Ez elég barátságos így.

Ha ezen az állomáson járunk mindenképpen látogassuk meg Paddington macit aki a pályaudvar jelképévé vált. Paddington medve Michael Bond ajándéka volt 1956-ban karácsonyra. Annyira megihlette azonban a medve az írót, hogy a legenda szerint mindössze egy hét alatt egy teljes könyvnyi történetet írt a mackórol. A pár közel lakott az állomáshoz, így született meg a medve aki azóta világhírűvé vált.
35 millió példányt adtak el a mesekönyvből és 40 nyelvre van lefordítva. Sorozat formájában 117 rész készült Paddigntonról. 2007-ben pedig a filmes jogokat megvette a Warner Brothers. Elkészülési dátumot nem adott meg a stúdió, de annyi már kiszivárgott, hogy valós színészek és környezet közé fogják beültetni a rajzolt mackót.
Az állomáson a mackó nózija "tisztán" van tartva. Én sem maradhattam hát ki a simogatásból.

A jegykezelő-kapukat 10-15 perccel a vonatok indulása előtt nyitják meg. Ekkor hirtelen mindenki el kezd szaladni a vonat felé. Tehát a kapu nyitás előtt 1-2 perccel már érdemes a székről felállni és a kapukhoz menni.
Bárhová ülhetünk ahol a székek fejtámlájában nincs egy kártya dugva. Azok a lefoglalt helyek.

Bár a vonat elég modern és kényelmes a szék hátradöntő mechanizmust ne is keressük. Az ugyanis lemaradt legnagyobb sajnálatomra. Konnektort az ülések alatt találunk.
Az otthonról unásig hallgatott tü-düm-dü-düm tü-düm-dü-düm itt csak simán trdííííííííííím. Tehát egy monoton hang amit egy idő után észre sem vesz már az ember füle. Kicsit hiányzott is a tü-düm-dü-düm...

Cardiffig repített a vonat. Egyre zöldebb lett a táj. A zöld hullámok végig kísérték a vonatot. Minél közelebb jutottam a Sárkányok földjéhez annál több bari, boci, paci volt és annál kevesebb volt a parlagon hagyott terület. Walesben pedig ha üres zöldet láttam az vagy legelő volt állatokkal vagy rugby pálya volt "állatokkal". :)

Newport nagyon tetszett. Bár fél percre állt meg a vonat azt már most tudom, hogy oda el kell majd egyszer mennem. A folyópart és a vasúti sínek által közrefogott kis pici romos vár szürreális látvány volt.
Fogalmam nincs, hogyan adhattak engedélyt pont ide sínt fektetni, de minden bizonnyal meg volt rá az okuk.

Cardifftól a megfelelő vonatok megtalálása már nem ment annyira egyértelműen mint Paddingtonon. A vonatok ugyanis egy két percenként jöttek és mentek a vágányokra, ráadásul félperonos megoldásban fogadják a vonatokat amit nagyon nem szeretek. Tehát a két ellentétes irányból egy vágányra rendszeresen két vonat is bejön. A kijelzők pedig az ismeretlen utazókat be is csaphatják (nyelvtudás hiányában).

A 30 perces várakozásom alatt 2 szer is megesett, hogy egy vonat nem a számára kiírt vágányra futott be. Ezt csak a hangosbemondó közölte a kijelzőkön található információ ezen változást nem követte le. Tehát akármilyen vonatra pattanunk fel érdemes megkérdezni a kalauzokat, hogy jóra szálunk-é fel.

A kijelzőkön a legalsó sorban találjuk az adott vágányra érkező vonatokat érkezésük sorrendjében. Cardiff városa Wales székhelye. Ehhez képest a pályaudvara erősen kisvárosias kinézetű és méretű, pedig nagy az átmenő forgalom rajta. Ha van egy kis időnk ajánlott kimenni a pályaudvar előtti térre. A sirályok rikoltozása kellemes élmény. Becsukot szemmel elhitették velem, hogy tengerparton vagyok. :) Hála érte.

Tehát néhány órás trdííííím után eljutottam Cardiffba. Egy olyan helyen vagyok amit több nyelvi behatás ért történelme során mint ahány lábujjam van. Minden kétnyelvű. Hol a Welsh van előbb, hol az angol. Kiejtve kísértetiesen hasonlít Tolkien tündéinek nyelvére a Welsh. Mivel Tolkien nagyon sok valós elemet kevert műveibe (kedvenc példám: Orc-Oxford Rugby Club), egy üveg finom valami és egy Welsh szótár könnyen lehetett hát a tündék nyelvének alapja. Sajnálatos, hogy biztos pusztulásra van ítélve a nyelvük. Wikipédián rákeresve látható, hogy rohamos iramban fogy a Welsh-et beszélőek száma. :(

Innen Dinasba (Rhodda) kb 40 perc alatt jutottam el úgy, hogy a hévre hasonlító vonat minden második bokornál megállt. A sebesség ezen már megengedte, hogy a tájban gyönyörködhessek. Imádni való kis pici faluk (falunként egy kocsmával és templommal), hullámzó horizont, traktorok árnyékában hűsölő négylábúak hada váltogatta egymást.

Magányosan öregedő kőszénbányákban sem szenved hiányt a táj. A legtisztább és legrikítóbb zöldet itt bizton megtaláljuk.

Idilli az egész, úgy ahogy van. Nyugodtabb és kedvesebb otthont keresve sem lehetne találni. A lakások bérleti ára nagyon kedvező! Helyiektől megtudtam, hogy 100 Font\hét ért ha ügyesek vagyunk már tágas otthont kapunk a kis faluk valamelyikében.

Megérkeztem Dinasba. Egy kézen elfér az utcák száma.

A dombok kopár tetején egymást kergető lovak fogadtak az állomásról szétnézve. Nem semmi első benyomás volt. A tábla a tündék nyelvén mondja, hogy ne hagyd felhajtva az ülőkét.

Lovak kergetik egymást. Akárhova nézek annyi fa, bokor és virág van mint ha sosem járt volna még csak a közelben sem villamos kasza...igazi falusi idill.

Itt minden meg van amire ember vágyhat..na jó biztos nincs wi-fi a wécén, de még most is a hely hatása alatt vagyok (3 nappal később).

A faluban csak egy jelentős munkaadó van (ami nem mezőgazdasághoz fűződik) és az a leendő munkaadóm egyik cége. Beérve a céghez a parkolóban elég jól megépített customizált autók voltak. Azt hittem, hogy a vezetőség jár velük. Le is esett az állam mikor a műszak végeztével láttam, hogy azokkal bizony a sima egyszerű fizikai melósok járnak!

Majd elfelejtettem. A kalauz a cammogós vonalon nem pecsételte a jegyet. Gyerekeknek szánt formára lukasztó kis szerkezettel kezelte le a jegyemet. Meg is mosolyogtam szeretetét a munkája iránt!

Hazafelé végig aludtam, szóval arról írni ha akarnék se tudnék mit írni.

Egy szó mint száz. Walest érdemes látnia mindenkinek aki szeret kimozdulni a zöldbe, mert itt kimozdulhat A zöldbe!

Helyesírási és egyéb hibákat a cikk forumjában off-ban lehet megadni. Amint időm engedi javítom.

hejesírásó

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.