2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

A Packard Bell féle korrektség

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Nemrég szervizben járt a laptopom, méghozzá Csehországban, a tapasztalataimat osztanám meg veletek.

[ ÚJ TESZT ]

A cikk a Logitech - korrektség mindenek felett című írás mintájára készült.

A történet 2010 május elején indul, amikor megvettem életem első laptopját, egy Packard Bell TM 86-ost. Kicsit vívódtam magamban, hogy a hasonló tudású de 40 ezer forinttal drágább Sony-t vegyem-e vagy ezt. Az érvek a PB ellen azok voltak, hogy anyagában gyengébbnek tűnt illetve hogy nincs hivatalos honi szervize. Végül rábeszélt a munkatárs, hogy jó az a PB és szerinte van hazai szerviz is...

Ahogy telit-múlt az idő észre vettem, hogy az akkumulátorommal valami nincs rendben, nem tölt fel, csak 20%-ig, akárhogy is próbálkozok. Egy gyors kérdést azért feltettem itt PH!-n hogy hátha van valami otthoni trükk a problémára, de ahogy sejtettem nem volt.
Akkor körülnéztem a gyártó hivatalos honlapján, van-e esetleg azóta itthoni képviselete. Egy telefonszámot találtam és egy időintervallumot, amikor hívhatom. Másnap reggel már indítottam is a telefont, s egy hadaró hang elmondta, mit készítsek elő, s bizony nem vállalnak felelősséget a merevlemezen maradó adataimért. Azzal a lendülettel le is tettem a kagylót, mert kellett a típusszám, a gyártási szám, a vásárlás helye, ideje és a vásárló cég adószáma. Beletelt egy kis időbe míg összeszedtem az adatokat, aztán újra csörögtem. Ekkor egy kicsit unott, de alapvetően segítőkész férfi vette fel, majd a problémám vázolása után bekérte az adataim, kaptam egy esetazonosítót és röviden tájékoztatott a folytatásról.

A menet a következő, kapni fogok egy emailt amiben minden részletesen le lesz írva és egy megerősítő sms-t. Így is történt. A lényeg hogy egyeztetett időpontban jönni fog egy futár, aki elviszi a gépem, így kerül ki Csehországba. Ott megjavítják majd azonos módon hazaérkezik. Az email részletesen tartalmazta hogy mi mindennek kell a csomagba lennie (számlamásolat, garancialevél, egy lista a tartozékokról). Illetve segítséget nyújt a becsomagolásban, lényegében az eredeti csomagolást javasolja, s segít a címzésben. Továbbá minden felmerülő adatveszés és szállítási sérülés alól kimenti magát, ha pedig nem jogos a javítási kérelem 7000 magyar forintot kell fizetni az oda vissza utaztatásért.

Kedden, 8-11 között vártam a futárt, aki 10:30 körül meg is érkezett, átadtam a gépet, ahogy írva volt, minden benne, eredeti pakkban, doboz leragasztva. Kérdeztem a formát mennyi idő alatt ér ki, mondta hogy 3 nap országúton. Hú, reagáltam, akkor 6 nap csak az út, hát mi lesz velem...
Másnap nagy meglepetésemre rezzen reggel a telefonom olyan 10 óra körül, hogy megérkezett a gép, átvették. Koppant is a nagy kő, gyorsul a történet. Délután 2 óra felé még egy SMS, befejeződött a javítás. Tíz perc sem telt el, jött a következő, elindult visszafelé, 1-2 nap az út, ha követni akarom, nézzek fel az UPS weblapjára az adott kóddal. Ez már valami!
Este amikor hazaértem, már nem volt erőm megnézni az adott oldalt, de másnap (csütörtök) reggel már Bécsben járt a noti. Végül is pénteken délelőtt megjött. Az akkumulátor tökéletes, sőt minden 100%-os az elvégzett szervizteszt alapján. Meghosszabbított garanciát nem kaptam, konkrét utalást sem találtam arra, hogy cserélték az akksit, de megjavult, nekem ez bőven elég. :)

Összegezve: mindenkinek ajánlom ezt a márkát, ha valaki eddig azért állt volna el a vásárlástól, mert nincs magyar szerviz. Van helyette egy gyors rendszer, egy jó telefonközpont. Kicsit olyan érzés volt amikor csomagolgattam, fénymásoltam a papírokat, mint ha én magam lennék a forgalmazó... Mindenkinek kívánom, hogy a hasonló ügyeik hasonlóan sikeresek legyenek!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.