2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Kultúra rovat

Óriáshajók V. rész - egy letűnt kor

Ebben a részben olyan hajókat nézünk meg, amik jelenleg parlagon hevernek vagy valamilyen baleset ......

[ ÚJ TESZT ]

United States

SS United States


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó:

A United States az amerikai United States Line vállalat luxushajója volt. A hajót 1952-ben építette a Newport News Shipbuilding and Drydock Company vállalat. Az építés összköltsége 78.000.000 dollár volt, a költségekbe beszállt a kormány is 50.000.000 dollárral, cserébe igény esetén csapatszállítóként üzemeltetheti. Hozzávetőleg 15.000 katona szállítására lett volna alkalmas.


Nagyításhoz kattints a képre!

Az építési munkálatok 1950-1952 között folytak, Virginiában. A hajót kinézetét a híres építész William Francis Gibbs, az amerikai haditengerészet, és a United States Line együttes erővel tervezték meg. Építésénél a haditengerészet kikötése volt, hogy a hajó merevítőket és külön motorteret kapjon egy esetleges támadás nagyobb eséllyel való túléléséhez.


Nagyításhoz kattints a képre!

Biztonsági okokból nem használtak fa díszítő elemeket a hajón, a tűzveszély minimalizálás érdekében. A bútorok fémből, üvegszálból és üvegből készültek. A hajón ahol csak tehették alumíniumot alkalmaztak, amivel nagy súlycsökkentést tudtak elérni.


Nagyításhoz kattints a képre!

Szélességét 32 méterben határoztak meg, hogy a Panama csatornán is tudjon közlekedni. Főmotorja a legerősebb, amit valaha kereskedelmi hajóba építettek, összteljesítménye 248.000 Le (185,000 kW)! Ennek következményeképp a hajó nagyon gyorsnak számított, maximális sebessége elérte a 38 csomót (70 km / h).


Nagyításhoz kattints a képre!

Az első út:

Első útjára 1952. július 4-én került sor, mikor is New Yorkból-Angliába tartott, meg is döntötte a Queen Mary korábbi rekordját, a United States 3 nap 10 óra és 40 perc alatt tette meg a távot, átlagsebessége 35,59 csomó (65,91 km / h) volt. A hajó 1990-ben vesztett el a Kék Szalagot, de ő tartotta legtovább ezt a rekordot.


Nagyításhoz kattints a képre!

Az 1960-as években a hajós utak ránt kereslet megcsappant, ennek következményeképp a Queen Mary1967-ben, a Queen Elizabeth pedig 1968-ban befejezte a szolgáltatást. 1969-ben a United States Lines is úgy döntött, hogy kivonják a hajót a forgalomból. Több évig horgonyzott a dokkban, később átszállították Virginiába.

1978-ban a hajót elárverezték, remélve, hogy sétahajóként üzemel tovább, de ez nem történt meg. Egyes források szerint a Norwegian Cruise Line is érdeklődött a hajó iránt, végül az SS France-t vásárolták meg. 1984-ben egy árverésen eladták a hajó bútorait, amelyek ma is megtekinthetők a Nags Head, Észak-Karolinában található Windmill Point étteremben.


Nagyításhoz kattints a képre!

Később propellereit is eltávolították, az egyik a SUNY tengerészeti főiskolába került, a másik az Egyesült Államok kereskedelmi tengerészeti akadémiát gazdagítja, mint taneszköz. 1992-ben elvontatták Törökországba, majd Ukrajnába, ahol eltávolították a hajótestből az azbesztet, a belső teret szinte teljesen lecsupaszították.

1996-ban visszavontatták a mai helyére, a "Pier 84" Dél- Philadelphiában levő kikötőbe. A hajó két nemrég megjelent filmben is látható, a 2012-ben és a Water Horse: Legend of the Deep-ben.


Nagyításhoz kattints a képre!

2003-ban megvásárolta a hajót a Norwegian Cruise Line, fel akarták újítani, ám ez soha nem történt meg. Tervben volt a hajó szétszerelése, ugyanis 800.000 dollárba kerül évente a tulajdonosnak, hogy a jelenlegi helyén dokkol a hajó. Végül 2010-ben megvásárolták a hajót 3.000.000 dollárért, az új tulajdonos az SS United States Conservancy lett.

Céljuk a hajó helyreállítása, ha minden igaz idén február 7-én kezdődtek meg a helyreállítási munkálatok, remélem sikerrel járnak kár lenne veszni hagyni egy ilyen hajót.


Nagyításhoz kattints a képre!

Videó:

Adatok:

Üzemeltető, tulajdonos United States Lines \ SS United States Conservancy
Építő: Newport News Shipbuilding and Drydock Company
Első út: 1952. július 4
Űrtartalom: 53,330 GT
Hossz: 300 m
Szélesség: 31 m
Merülés: 9,4 m
Sorsa 1996 óta Philadelphiában dokkol.
Sebesség: Maximum 38 csomó (70 km/h)
Befogadóképesség: 1,928 fő utas + 900 fő személyzet

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.