Nvidia 3D VISION

Áttekintés

Történeti áttekintés

A technológia egy brit kutató, név szerint William Freese-Greene nevéhez fűződik, aki már 1893-ban feltalálta a mai 3d-zés elődjét. Az elmélet ugyan az volt, mint a mai, azaz „átverni” az agyat. Ezt úgy érte el, hogy megfelelő szögben elhelyezett két kamerát, majd egy alkalmas eszköz (sztereoszkóp) segítségével a néző fejében összeállt a térhatású kép.
Szintén meglepő, hogy a világ legelső filmjét is leforgatták 3D-ben 1903-ban (A vonat érkezése - Auguste Lumiere).

Maga a film

Megfigyelhető, hogy a 3D láz körülbelül 30 évenként üti fel a fejét és minden eddigi próbálkozás kudarcot vallott, egészen mostanáig.

A technológiai fejlődésnek köszönhetően mára két technológia úgy néz ki, hogy annyira kiforrotta magát, hogy szélesebb körben is el lehet adni. Mint tudjuk az egyik az aktív shutteres, a másik a polár szűrős.
Mind két fejlesztésnek megvannak az előnyei és a velejáró hátrányai is.

Ebben a cikkemben az aktív 3D-ről fogok beszámolni.

Technikai áttekintés

Az aktív shutter lényege, hogy a vga egyszerre két képet alkot és a monitor hol az egyiket hol a másikat jeleníti meg. Itt jön be a szemüveg létfontossága, ugyanis az egyik szembe csak az egyik képet a másikba pedig a másikat engedi. Ezt képzeljük el úgy, hogy van egy "A" és egy "B" képünk. Abban a pillanatban amikor az "A" kép van a monitoron, a szemüveg bal lencséje sötétül el, amikor pedig a "B" van megjelenítés alatt, akkor pedig a bal, így biztosítva az, hogy egyszerre csak az egyik szemünk az egyik képet lássa. Ezért van szükség a 120Hz-re, mert ez ilyenkor feleződik és így az egyik szemünkre 60Hz jut.

A képre katt!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

3 pénzügyi döntés, amit minden kisvállalkozónak érdemes átgondolnia az év végéig

PR Ahogy az év vége közeledik, itt az ideje, hogy egy pillanatra megálljunk és áttekintsük vállalkozásunk pénzügyi helyzetét. Ne hagyjuk, hogy az év utolsó hónapjai elússzanak a sürgető feladatok és elfeledett határidők között!

Azóta történt