2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Fotózás rovat

Fényképezőgép javítási kísérlet

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Ma megpróbálták a méregdrága békát lenyomni a torkomon, de nem sikerült.

[ ÚJ TESZT ]

Az ajánlatok

Kaptam is ajánlatokat.
Olyanokat, hogy csak pislogtam.

Gondoltam valami tévedés lehet amikor az első 16900 Ft +ÁFA (21125 Ft) összegű ajánlatot megkaptam. De a következő viccesebb volt 22800 Ft + ÁFA (28500Ft).
Továbbra is csak a kb. 30 cm2 gumiról beszélünk, ami nem is túl szép és nem is extra minőség.

A béka:

A történelemben előfordult már, hogy egy-két fényképezőgép gyártó úgy ítélte meg, valami nem teljesen sikerült.
Megnevezem őket: Nikon, Canon, Fuji. Ők úgy gondolták, hogy bizonyos beszerelésre került alkatrészekkel valami probléma van. Ezért, ha valaki betévedt a márkaszervizükbe az érintett géptípussal, erőszakkal elvették tőle, hátraszaladtak a műhelybe és kicserélték az alkatrészt. Ingyen. Sokszor tényleg kérés nélkül.

Ekkor akadt az a gondolatom, hogy megkeresem az érintett márka ügyfélszolgálatát, és a következő e-mailt küldtem nekik:

Tisztelt Hölgyem / Uram!
Segítségét kérném, a következőkben ismertetett problémával kapcsolatosan: egy 2008 áprilisában vásárolt fényképezőgép gumi markolat- borítása megnyúlt, és a ragasztás kezd elválni.
Felvettem e-mailban a kapcsolatot az *** Kft-vel, és kaptam egy mellbevágó árajánlatot 16900 FT +ÁFA értékben. A több mint 21000 Ft-os árajánlatot eltúlzottnak tartom, én nem ingyen kívántam volna, de ez valószínűleg anyag probléma, és más típusoknál az ilyen hibás alkatrészeket garanciális időn túl ingyen cserélik.
Kérem segítségét, valamiféle kompromisszumos megoldáshoz.
Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel:Fiksz Ypszilon

Hátradőltem, rágyújtottam, elégedett voltam. Még aznap választ kaptam, aminek megörültem. Jól gondoltam, valahogy megoldják, hogy ne arany árba adják a gumit:

Tisztelt Fiksz Ypszilon,

Köszönjük levelét.

Kérését továbbítottam a megfelelő osztályra, amint válasz születik, értesítjük Önt.
Bármi más ügyben XOZY termékekkel kapcsolatosan a későbbiekben is állunk rendelkezésére.

Esete a következő kóddal lett nálunk regisztrálva: 26758173. Ha további információra lenne szüksége ez esettel kapcsolatosan, kérjük ne változtassa meg a címet a levélre való válaszoláskor, hogy ezáltal könnyebben kezelhessük azt.

Üdvözlettel,
XY

XOZY ügyfélszolgálat.....

Kaptam másnap reggel egy levelet a szerviztől, megnéztem a céginfóban, a tulajdonostól, ami egy kicsit gyanús volt:

Tisztelt Fiksz Ypszilon,

Készüléke vásárlása 3 éven túli így sajnos szavatosságban sem tudom javítani a fényképezőt.Az Ön gépén 3 db ragasztócsíkot és egy gumiborítást kell
cserélni és ez a legminimálisabb munkadíjjal (6100 Ft +ÁFA) kerül a megadott árajánlati összegbe.

Megértését köszönöm

M.G.

Na most akkor mi van? Nem is kaptam árajánlatot. Vagy csak a 6100+ÁFA a javítás ára?
Megint írtam az ügyfélszolgálatnak, pár udvarias levelet váltottunk. A szerviznek is írtam, ők is nagyon udvariasan leveleztek velem. Eltelt két nap.
A végén kiderült, hogy az ügyfélszolgálat közbenjárására kapott kedvező ár a következőket tartalmazza: 6100 Ft + ÁFA munkadíj és 10800 Ft + ÁFA anyagköltség. Ez az összeg forintra megegyezik a rendes vállalási árral, a 16900 Ft + ÁFA -val.

A majdnem végkifejlet:

Az ember legjobb barátja a Google. Találtam egy szervizeseknek készült leírást az adott géptípusról. Tele volt metszeti rajzokkal, szét és összeszerelési ábrákkal , leírásokkal, alkatrész listákkal és cikkszámokkal. Megtaláltam a gumi markolat borítást cikkszámát.

Rákerestem a cikkszámára a keresőben. Nem adott ki sok találatot, Európában egyet sem. Amerikában viszont találtam egy internetes boltot, ahol kapható. Az ára megdöbbentő.

Ezért írtam...

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.