2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

IGP 2016 - az Intel HD530 tesztje

2013-ban csináltam egy tesztet az akkori közel legjobb APU-val, az A10-5800K-val, de vajon hol áll most az Intel?

[ ÚJ TESZT ]

Casual játékok

Bastion

A Supergiant Games meglepetés-sikere elsősorban fantasztikus atmoszférájával tarolt, aminek jelentős eleme a nem túl bonyolult, de gyönyörűen megkomponált grafika. Aki nem ismeri, mindenképpen próbálja ki - a demo is elég jó betekintést ad abba, milyen élményre lehet számítani a Bastiontől.
A játékot a HD-s tesztben 1366x768-ban kellett mérni, mert az 1280x720-as felbontást nem ismeri.

Elég vicces ez a grafikon, mert az új Intel 4-6x gyorsabb a réginél, és erre még rátesz 80%-ot a 7660D. A rengeteg extra FPS ellenére ez nem jelent valódi AMD-fölényt, mert a Bastionben nagyon kell a vsync, úgy pedig mindkét APU stabil 60 FPS-t hoz.

fullHD felbontásban nem változik a különbség a HD530 és a 7660D között, viszont a jelentősége nagyobb - az AMD megoldása maximális beállítások mellett is hozza a fix 60 FPS-t, míg az Intelé sűrűn benéz 60 alá. Vagy az élsimítás kikapcsolása, vagy a felbontás lejjebb vétele szükséges ahhoz, hogy a HD530 is tudja a fix 60-at.

DeathSpank

DeathSpank nem más, mint Ron Gilbert és a Hothead Games idiotikus igazságosztó hőse. A főszereplésével készült játék egy mászkálós akció, sok humorral, és egyszerű, de kellemes grafikával.

Death Spankelni már a HD2500-zal is elfogadhatóan lehetett, ill. itt a processzornak komoly szerepe van, ezért nem meglepő, hogy az Intel APU-k közötti különbség alig kétszeres, és a HD530 20%-kal gyorsabb még a 7660D-nél is. A gyakorlatban ennek nincs jelentősége, mert ehhez a játékhoz is kell a vsync, úgy pedig mindkét megoldás 60 FPS-t mutat.

A mérések alapján azt gondolná az ember, hogy bekapcsolt vsync mellett mindkét megoldás hozza a fix 60 FPS-t - a gyakorlatban viszont az a helyzet, hogy mindkettő be-beesik 30-ra. Talán el lehet valami szúrva a vsync-implementációban - mondjuk nem vészes a dolog, simán játszható a játék így is.

Giana Sisters Twisted Dreams

A végére maradt a legérdekesebb teszt - a Giana Sisters Twisted Dreams nálam minden idők egyik legszebb kivitelezésű játéka, amely iszonyú erőforrásokat nem igényel (egy HD7770 bőven elég neki mindenre Full HD-ben), de azért azt láttuk a 7660D tesztben, hogy egy IGP számára nem triviális a futtatása. Nézzük, mit csinál ezzel a HD530.

Hmmmm... Itt valami nagyon, de nagyon nincs rendben. Már a G2020-as tesztben is feltűnt, hogy időnként fagy a játék, de szegény HD530 produkciója még az ott szerzett igen alacsony elvárásokat is alulmúlja. Kihívás volt háromszor végigfuttatni a tesztet, az eredmény pedig a grafikonon látható. A DX10/DX11 renderer nem is működik, a DX9-es pedig egyes pályákon 30-40 FPS-t hoz, ami aztán leesik 10-re, másokon meg eleve 10 alatt indít. A beállításokkal hiába vettem le akár minimumra is, az eredmény minden esetben ilyen siralmas lett.
Sajnos nem is sikerült megoldást találni a problémára, ezért ez a produkció értékelhetetlen - míg a 7660D-n szépen hasít a játék.

Full HD-ben annyi volt a különbség, hogy egyetlen tesztet sem bírtam végigcsinálni, mindig leakadt a játék a mérés vége előtt. Mivel a FRAPS hasonló számokat mutatott, mint a HD esetben, ide is beírtam azokat az értékeket - sok jelentősége persze nincs, a játék játszhatatlan. Valami komoly szoftveres probléma lehet a háttérben.

Összegzés

Pontozásban a Bastion 0.5 pontot ér a 7660D-nek, a DeathSpank döntetlen, a GSTD pedig nyilván egyértelmű AMD-győzelem, ezért a casual játékokban 1.5:0-ra nyert az A10-5800K. Mégis, ebben a csomagban a leggyengébb a HD530 támogatása - a Bastionben óriási a lemaradás, puszta szerencse, hogy a produkált FPS-ek elegendőek, a Giana Sisters-ben látottak pedig minden kritikán aluliak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.