2024. május 23., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Egy lefutott VGA meccs újrajátszása

Két öregedő, egykor prémium kategóriás VGA kártya újra összecsap, de a végeredmény megdöbbentő...

[ ÚJ TESZT ]

Várva várt tesztek

Ennyi bevezető után akkor jöjjenek a várva várt tesztek, melyek most is elsőként a 3Dmarkok különböző verzióival kezdődnek.
Ahogy a korábbi tesztjeimet, ezt is a 3Dmark2001-es tesztprogrammal nyitnám

Mivel ez a program még csak Directx8. 1-es, ezért nem tudja 100%-osan kihasználni egyik kártya adottságát sem, de úgy tűnik DX8-ban az Nvidia egykori gyöngyszeme volt a nyerő.

Következő tesztem a 3Dmark2003, mely már a Directx9-et is támogatja.

Itt már az ATI kártyának feküdt jobban a teszt, elég szépen meg is látszik a pontszámokon a különbség.

Utolsó szintetikus tesztem a 3Dmark2006, mely már képes akár a VGA kártyák Shader Model 3-as tulajdonságát is tesztelni.

Ebben a tesztben szintén az Nvidia szerepelt jobban, de azt ne felejtsük el, hogy az SM3-ra alapozó tesztrészek az ATI kártyán le sem futottak, hisz ahogy írtam az X800 XT azt még nem támogatja, így nem volt nehéz plusz előnyhöz jutnia az Nvidia kártyának.

A játékteszteket mindegyik esetben 1024X768-as felbontásban készítettem, viszont megnéztem két különböző részletesség mellett is. Higgyétek el, szükség volt rá... Le fog esni az állatok!

A teszt megírása után beszéltem Abu85 kollégával, s azt mondta, hogy a Crysis is használ még alacsony felbontásban is SM3-as textúrákat, amivel az ATI egyszerűen nem foglalkozik, ez végett lehetnek bizonyos teszteknél érdekes eredmények, így tehát a tesztbe raktam be képeket a játékokból ATI és Nvidia kártyák renderelt képeiről, elvileg az SM3-at támogató Nvidia kártyán jobb minőségűnek kell hogy legyen a képe… Majd ti eldöntitek

Első játékom a Far Cry volt, amit, ahogy fentebb írtam, megnéztem alacsony részletesség mellett is, és maximális részletesség mellett 2X-es élsimítás és 8X-os szűréssel is.

Nvidia képe alacsony részletességgel

ATI képe alacsony részletességgel

[Nvidia képe maximális részletességgel]

ATI képe maximális részletességgel

Mind a két felbontásban a kártyák ugyanúgy viszonyultak egymáshoz Az ATI, ha nem is sokkal, de sikeresen az Nvidia fölé tudott kerekedni alacsony részletesség mellett, viszont maximális részletességnél az Nvidia szépen felzárkózott. A két kártya közti különbség elhanyagolható.

Következő játékom a Need For Speed Carbon autós játék.
Most is alacsony részletesség és maximális részletesség mellett teszteltem:

Nvidia képe alacsony részletességgel

ATI kártya alacsony részletességgel

Nvidia képe maximális részletességgel

ATI képe maximális részletességgel

Alacsony részletességnél még nincs olyan nagy szakadék a két kártya között, bár időnként elég magas FPS-eket tudott produkálni az ATI.
Viszont amint felraktam a grafikát maximális részletességre, az Nvidia teljesítménye nagyon leesett, míg az ATI kártyán a játék sebessége érezhetően semmit nem csökkent.
Természetesen többször is lefuttattam a játékot mind a két kártyán, de az eredmény semmit sem változott.

Call Of Juarez erősen ATI párti mint tudjuk. Már a játék telepítésekor temettem kis kedvenc 6800-asom.
Ezt a játékot először most is alacsony felbontáson teszteltem, majd másodjára Shader Modell 2 mellett medium beállításokat használtam, élsimítás nem volt bekapcsolva.

Nvidia képe minimális részletességgel

ATI képe minimális részletességgel

Nvidia képe közepes részletességgel

ATI képe közepes részletességgel

Ahogy a nagy könyvben meg van írva, Nvidiának ebben a játékban nem sok esélye van, s ez most is beigazolódott.
Részletesség növelés hatására a két kártya teljesítménye ezúttal nem távolodott egymástól.

Ismét autós játékot próbáltam a kártyákon, a Test Drive Unlimited-et.
Ezt a játékot is alacsony részletességgel teszteltem először, majd maximális részletesség mellett 4X-es élsimítással is megnéztem a játékot

Nvidia képe alacsony részletességgel

ATI képe alacsony részletességgel

Nvidia képe maximális részletességgel

ATI kártya maximális részletességgel

Majd’ leesett az állam, mikor már alacsony részletesség mellett majd’ 2X annyit pumpált ki magából az ATI kártya.
Félve pakoltam fel a részletességet maximálisra, de érdekes módon drasztikusan egyik kártyán sem csökkent az FPS-ek száma, így a hatalmas különbség ezúttal is megmaradt.

Én nem tudom, hogy mi tetszik benne nektek, de azért leteszteltem a kártyákat a nagy sikerű Call Of Duty: Modern Warfare-vel is, elsőnek alacsony részletességgel, utána közepes részletesség mellett 4X-es élsimítással:

Nvidia képe alacsony részletességgel

ATI képe alacsony részletességgel

Nvidia képe normáls részletességgel

ATI képe normál részletességgel

Szakadék... Már megint hatalmas szakadék a két kártya közt, de miééééért????
Amint felraktam a részletességet és az élsimítást, el-el-kez-kez-dett-tt-tt akk-akk-akk-ado-zni az Nvidia kártyán a játék, míg az ATI kártya csak úgy szórta a pixeleket a 15 éves monitorom képernyőjére. A szakadék még tovább nőtt a két kártya közt. Pedig ezt a játékot, ha nem teszteltem le a kártyákon vagy 4X, akkor egyszer sem.

Utolsó játékom a Crysis, gondoltam majd itt fordul a kocka. Mivel a Crysisnak elég nagy a gépigénye, és még a mai kártyákat is megszorongatja, így csak alacsony részletesség mellett teszteltem a kártyákon:

Nvidia képe

ATI képe

Hiába fekszik az Nvidiának ez a játék jobban, itt is hatalmas fölénnyel nyert a jó öreg ATI kártya

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.