Várva várt tesztek
Ennyi bevezető után akkor jöjjenek a várva várt tesztek, melyek most is elsőként a 3Dmarkok különböző verzióival kezdődnek.
Ahogy a korábbi tesztjeimet, ezt is a 3Dmark2001-es tesztprogrammal nyitnám
Mivel ez a program még csak Directx8. 1-es, ezért nem tudja 100%-osan kihasználni egyik kártya adottságát sem, de úgy tűnik DX8-ban az Nvidia egykori gyöngyszeme volt a nyerő.
Következő tesztem a 3Dmark2003, mely már a Directx9-et is támogatja.
Itt már az ATI kártyának feküdt jobban a teszt, elég szépen meg is látszik a pontszámokon a különbség.
Utolsó szintetikus tesztem a 3Dmark2006, mely már képes akár a VGA kártyák Shader Model 3-as tulajdonságát is tesztelni.
Ebben a tesztben szintén az Nvidia szerepelt jobban, de azt ne felejtsük el, hogy az SM3-ra alapozó tesztrészek az ATI kártyán le sem futottak, hisz ahogy írtam az X800 XT azt még nem támogatja, így nem volt nehéz plusz előnyhöz jutnia az Nvidia kártyának.
A játékteszteket mindegyik esetben 1024X768-as felbontásban készítettem, viszont megnéztem két különböző részletesség mellett is. Higgyétek el, szükség volt rá... Le fog esni az állatok!
A teszt megírása után beszéltem Abu85 kollégával, s azt mondta, hogy a Crysis is használ még alacsony felbontásban is SM3-as textúrákat, amivel az ATI egyszerűen nem foglalkozik, ez végett lehetnek bizonyos teszteknél érdekes eredmények, így tehát a tesztbe raktam be képeket a játékokból ATI és Nvidia kártyák renderelt képeiről, elvileg az SM3-at támogató Nvidia kártyán jobb minőségűnek kell hogy legyen a képe… Majd ti eldöntitek
Első játékom a Far Cry volt, amit, ahogy fentebb írtam, megnéztem alacsony részletesség mellett is, és maximális részletesség mellett 2X-es élsimítás és 8X-os szűréssel is.
Nvidia képe alacsony részletességgel
ATI képe alacsony részletességgel
[Nvidia képe maximális részletességgel]
ATI képe maximális részletességgel
Mind a két felbontásban a kártyák ugyanúgy viszonyultak egymáshoz Az ATI, ha nem is sokkal, de sikeresen az Nvidia fölé tudott kerekedni alacsony részletesség mellett, viszont maximális részletességnél az Nvidia szépen felzárkózott. A két kártya közti különbség elhanyagolható.
Következő játékom a Need For Speed Carbon autós játék.
Most is alacsony részletesség és maximális részletesség mellett teszteltem:
Nvidia képe alacsony részletességgel
ATI kártya alacsony részletességgel
Nvidia képe maximális részletességgel
ATI képe maximális részletességgel
Alacsony részletességnél még nincs olyan nagy szakadék a két kártya között, bár időnként elég magas FPS-eket tudott produkálni az ATI.
Viszont amint felraktam a grafikát maximális részletességre, az Nvidia teljesítménye nagyon leesett, míg az ATI kártyán a játék sebessége érezhetően semmit nem csökkent.
Természetesen többször is lefuttattam a játékot mind a két kártyán, de az eredmény semmit sem változott.
Call Of Juarez erősen ATI párti mint tudjuk. Már a játék telepítésekor temettem kis kedvenc 6800-asom.
Ezt a játékot először most is alacsony felbontáson teszteltem, majd másodjára Shader Modell 2 mellett medium beállításokat használtam, élsimítás nem volt bekapcsolva.
Nvidia képe minimális részletességgel
ATI képe minimális részletességgel
Nvidia képe közepes részletességgel
ATI képe közepes részletességgel
Ahogy a nagy könyvben meg van írva, Nvidiának ebben a játékban nem sok esélye van, s ez most is beigazolódott.
Részletesség növelés hatására a két kártya teljesítménye ezúttal nem távolodott egymástól.
Ismét autós játékot próbáltam a kártyákon, a Test Drive Unlimited-et.
Ezt a játékot is alacsony részletességgel teszteltem először, majd maximális részletesség mellett 4X-es élsimítással is megnéztem a játékot
Nvidia képe alacsony részletességgel
ATI képe alacsony részletességgel
Nvidia képe maximális részletességgel
ATI kártya maximális részletességgel
Majd’ leesett az állam, mikor már alacsony részletesség mellett majd’ 2X annyit pumpált ki magából az ATI kártya.
Félve pakoltam fel a részletességet maximálisra, de érdekes módon drasztikusan egyik kártyán sem csökkent az FPS-ek száma, így a hatalmas különbség ezúttal is megmaradt.
Én nem tudom, hogy mi tetszik benne nektek, de azért leteszteltem a kártyákat a nagy sikerű Call Of Duty: Modern Warfare-vel is, elsőnek alacsony részletességgel, utána közepes részletesség mellett 4X-es élsimítással:
Nvidia képe alacsony részletességgel
ATI képe alacsony részletességgel
Nvidia képe normáls részletességgel
ATI képe normál részletességgel
Szakadék... Már megint hatalmas szakadék a két kártya közt, de miééééért????
Amint felraktam a részletességet és az élsimítást, el-el-kez-kez-dett-tt-tt akk-akk-akk-ado-zni az Nvidia kártyán a játék, míg az ATI kártya csak úgy szórta a pixeleket a 15 éves monitorom képernyőjére. A szakadék még tovább nőtt a két kártya közt. Pedig ezt a játékot, ha nem teszteltem le a kártyákon vagy 4X, akkor egyszer sem.
Utolsó játékom a Crysis, gondoltam majd itt fordul a kocka. Mivel a Crysisnak elég nagy a gépigénye, és még a mai kártyákat is megszorongatja, így csak alacsony részletesség mellett teszteltem a kártyákon:
Hiába fekszik az Nvidiának ez a játék jobban, itt is hatalmas fölénnyel nyert a jó öreg ATI kártya
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!