IGP tesztek
Csak pár játékot teszteltem, de megpróbálok a szokásos átlagokhoz képest kicsit mélyebben belemenni az eredményekbe. Az Intel az Ivy-nél az IGP-t jobban felpiszkálta, mint a CPU-t, kérdés, hogy ez mire elég.
A Vantage eredmények alapján majdnem kétszeres a sebességelőnye a G1610-nek a régi Celeronnal szemben. Így alapállapotban már majdnem a felét hozza pontszámban, mint az A6 és CPU-ban magasan az első.
3DMark11-ben a G530 nem indul, mert nem DX11 kompatibilis. Az Ivy lemaradása itt több, mint kétszeres a Trinity mögött. Persze ez is csak egy szintetikus teszt, amit fenntartásokkal érdemes kezelni.
A Left 4 Dead 2 egyértelműen GPU limites. Sajnos az újabb IGP sem alkalmas full HD játékra, de alap beállítások mellett másfélszer gyorsabb, mint a G530 volt. A memóriasebességre elég érzékeny, de a tuningra kevésbé jól reagál, mint az előd. Azt hiszem, ez az utolsó alkalom az IGP tesztek között, ahol leírom, hogy az AMD APU mennyivel gyorsabb, mert evidens, hogy mindig nyerni fog ebben a számban.
A képek közötti késleltetési grafikonon nagyon jól lehet látni, hogy az Intel IGP-k mennyire ugráló teljesítményt nyújtanak. Az is jól leolvasható, hogy a G1610 (kék) és G530 (narancssárga) görbék között mekkora a különbség. Az előbbi egyértelműen az alacsonyabb, kisebb késleltetésű régióban található. Fontos, hogy a késleltetés ms-ban van megadva a grafikonon, amiből fps=1000/delay.
XCOMmal stratégiázva hasonló a helyzet. A legnagyobb különbség az, hogy a G1610 tuningolva szinte már játszható sebességgel futtatja a játékot. Alap órajelen kb. 50% előnye, ami csökken a túlhajtással, de a minimum fps sokkal többet számít, mint az átlag. A memória órajel itt is jó hatással van a G1610 grafikus teljesítményére. 1600x900-ban elfogadhatóan futtatja a G1610 a játékot, ami a G530-ról fenntartásokkal mondható el.
A késleltetést ábrázoló görbén is le lehet olvasni a különbséget. A rendszeres szaggatások zavaróak, de a felbontást csökkentve ezek is kisebbek lesznek. Az A6 is szaggat, de sokkal simább a görbéje, mint a két Intelnek.
A Far Cry 3 maradt az IGP tesztek végére, de az eredmény egybevág az előző két teszttel. Az új IGP teljesítménye sokat javult, bár még kevés a játszhatósághoz. A gyorsabb és dual channelben futó memóriát ki tudja használni.
A késleltetési görbe végre sokkal simább, mint az előző két tesztnél. A G1610 szépen behelyezkedik a sereghajtó G530 és az A6 közé.
Az IGP teszteknél a konklúzió teljesen eltér attól, amit a CPU-nál írtam. Az IGP teljesítménye nagyon sokat javult. Ez az átlagok átlagát nézve szinte pontosan 50%-ot jelent. Sajnos ez még mindig kevés ahhoz, hogy full HD-ban lehessen játszani vele, de 1366x768-ban ekkora különbség már nagyon sokat jelent. Érdekes, hogy egy már ilyen viszonylag kis teljesítményű IGP is mennyire meghálálja a nagyobb memória sávszélességet. Az AMD megoldásához képest nagy a lemaradás és sajnos nem csak sebességben, de a képminőség is gyengébb valamennyivel. Ez utóbbira még visszatérek az értékelésnél.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!