IGP - RAM órajel
A memória skálázódást azért vettem fel külön a repertoárra, mert sokan modult, vagy a meglévő régi 1333-as párt használnák. A kis A6-os APU-nál arra számítottam, hogy egy 1600-as párral már ki tudja futni magát az IGP. Lássuk, jól gondoltam-e.
Vantage esetében láthatóan jól jön a memóriasávszélesség növelése. Single channel-t használni vétek, 1866 és 1333 között is van még 10% különbség.
3DMark 11 alatt is ismétlődik az eredmény. Gyorsabb memória egyenlő magasabb pontszám. A különbség természetesen fokozatosan csökken, de mivel nem 3DMarkkal játszik az ember, így érdekesebb a játékok alatti teljesítmény.
A Left 4 Dead nagyon szépen meghálálja a jobb memóriát. Single channellel nem igazán játszható a játék, elég csúnyán be tud szaggatni. 1600-as memóriával már játszható, de az 1866 az igazi.
XCOM alá már elég az 1333 is, de jobb a gyorsabb memória. Egy csatornával már a játszhatóság határán egyensúlyoz a gép. 1866-on járatott párral majdnem duplázódik a grafikus teljesítmény.
Far Cry 3 alatt még ha nem is számít ennyit a memória, mégis fontos a gyors RAM. Tudom, hogy nem játszható a játék még így lebutítva sem, de egy nagyobb APU-t még jobban visszafog a lassú memória.
A memória tesztek tanulsága számomra az, hogy hiába gyenge az IGP, a memória sebessége nagyon sokat számít.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!