2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » IT-ipar rovat

A keresőoptimalizálás alapjai

Hogyan optimalizáljuk weboldalunkat a több látogató elérése érdekében?

[ ÚJ TESZT ]

- A tartalom, az eddigi ismereteink kamatoztatása

Ha a fenti lépéseken átverekedhettük magunkat okkal hihetnénk, hogy kész is vagyunk és elég lesz csak várni. Tévedés. Hiszen nem szabad elfelejteni az egész folyamat lényegét, a valódi célt, ami nélkül az összes eddigi lépés hasztalanná válik. Ez pedig nem más, mint a tartalom. Hiába vannak nekünk kulcsszavaink, technikailag is megfelelő valid oldalunk, mindez nem segít semmit, ha ezekhez nem párosul egy hasznos, részletes és legfőképp releváns tartalom. A látogatók olyan oldalt keresnek, ahol az általuk keresett kulcsszóval kapcsolatban kielégítő és alapos információt kaphatnak. A keresők pedig úgy próbálnak rangsorolni, hogy feljebb kerüljenek azok a lapok, amik relevánsabbak. Tehát hiába adjuk mi meg a minket tökéletesen jellemző kulcsszavakat, ha mindezekből az oldalunk tartalmában nem fordul elő semmi. Fontos hogy úgy válasszuk ki őket kezdetekkor, hogy összhangban legyenek a tartalommal, de ne próbáljunk csalni és ügyködni. Azzal, hogy minden mondatban emlegetjük vagy épp elrejtjük őket, több kárt okozunk, mint hasznot. Azonban az is majdnem ennyire hasztalan, ha sehol nem fordulnak elő a megadott szavak oldalunk tartalmi részében.

Az általam eddig leírt lépések mind olyan dolgok, mint mikor egy autót készítünk fel egy nagyobb motor befogadására. Nélkülözhetetlenek, de önmagukban mit sem érnek. A mi esetünkben a tartalom az a bizonyos "motor", tehát az egész folyamat és optimalizálás sikeressége legfőképp azon múlik, hogy az általunk kihelyezett tartalom és a megadott kulcsszavak mennyire vannak fedésben egymással. Igyekezzünk olyan cikkeket kihelyezni, amik tartalmazzák ezen szavakat, kb. 5% arányban. Ha a CMS oldalunk adminisztrációs felületén keresztül helyezünk ki egy írást, akkor mindenképpen töltsük ki a "meta keywords" és "meta description" elemeket (amennyiben erre lehetőségünk van). A cikk címének olyan kifejezést vagy szókapcsolatot válasszunk, amiben szintén megtalálható a kulcsszó. A cikk szövegében félkövérrel vagy aláhúzással emeljük ki a kulcsszavakat. Nagyon lényeges lépés a H1, H2, H3 stb elemek helyes alkalmazása! A keresők a legnagyobb súllyal veszik figyelembe, hogy a H1, H2 és egyéb tagek között milyen kulcsszavak találhatók. Hasznos tanács lehet még, hogy amennyire csak lehet, próbáljuk meg kerülni a Flash és Javascript felesleges használatát, ezek a keresőknek értéktelen információk, valamint egy gyengébb géppel rendelkező látogatót könnyen elriaszthatnak, hiszen meglepő mértékben képes terhelni a gépet egy ezekkel teletűzdelt oldal. Manapság már ugyan a Flash tartalmat is képesek indexelni a keresők, de még mindig nem tökéletesen, tehát ha egy mód van rá, ne használjuk őket.

Amint ez a fentebb olvasható tippekből is látszik a legfontosabb az, hogy a kulcsszavakat úgy alkalmazzuk a lehető legtöbb helyen, hogy az a látogatók - és keresőrobotok - számára ne legyen zavaró és túlzó (ezért a körülbelüli 5%-os érték), de a megadott tartalomhoz tökéletesen passzoljon. Nyugodtan használjuk őket a cikkek címeiben, a meta leírásokban, a H1, H2 stb tagek közt (ez nagyon fontos!), valamint a cikkek tartalmában félkövéren kiemelve. Ha képeket szúrunk be, ne felejtsük el kitölteni a leírást, fájlnévnek pedig lehetőleg olyat adjunk meg, ami kapcsolatban is van a kép tartalmával. Hasznos lehet az is, ha a kép körül helyezzük el a rá és oldalunkra vonatkozó kulcsszavakat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.