Tegnap éjfél felé megvolt az első elektormos autó és közautó élményem. Futurisztikus, mégis mind az EV, mind a közautó rendszer sok kompromisszumot igényel.
Jelenleg Budapesten két szolgáltató közül lehet választani, azokból is az egyiknél bevezető akció van melynek a keretén beül féláron tudom kipróbálni és használni a szolgáltatást, és mivel már régóta piszkálja a fantáziámat, hogy milyen élmény lehet, ezért kapva kaptam az alkalmon.
Budáról akartam átmenni Pestre, viszont meglepetésemre, egy elég frekventált környéken este 11 magasságában alig sikerült szabad járművet találnom kevesebb mint 1 km-en belül. Jelenleg elég kevés kerületet foglal magában a rendszer, és este minden szabad jármű a kijelölt határvidék szélén állomásozott, ezért is kellett még az út tervezése alatt geocaching-elni, hogy közeli járművet találjak. Miután lefoglaltam a kiszemelt verdát, elkezdtem felkutatni, helyismeret nélkül. Sajnos a szolgáltató alkalmazásában a térkép eléggé fapados és még iránytű se volt benne, így nehéz volt betájolnom magam, az már csak hab volt a tortán, hogy a térkép rossz helyre mutatott, és nem volt semmi se a jelölt helyen, a céltól arrébb egy másik utcában leltem rá a lefoglalt járműr. Nem értettem, de mindegy is volt az öt perces keresésből 10 lett, nem baj, alapból 20 perc áll rendelkezésre rálelni a gépjárműre. Az alkalmazás bizonyos közelségben kinyitotta a zárakat, be is pattantam, és (kicsi slusszkulccsal való bénázás után) egyből el is indultam Pestre. Az ár szempontjából most még tűrhetőnek mondanám ezt a megoldást, 9 km volt az út és 625 forintot fizettem, később viszont ennek a dupláját kell majd fizetnem egy hasonló utazásért. Nem mondom, hogy jobb mint egy BKK bérlet, de egy taxizásnál jobban preferálom, színház, mozi és egyéb esti programok után, amikor kín haza "éjszakaizni", ez egy remek alternatíva számomra.