2016. június 25., szombat

Gyorskeresés

CTEK akkumulátor töltő és másolatai

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Összefoglaló, topiknyitó, update

Ez egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most is.
Amolyan "Milyen töltőt vegyek?" topik lett. Ezért is próbálom egy picit összefoglalni.
Lényeges, hogy megértsétek az itt következő leírás egy átlag. Jól megindokolt észérvek mellett
bárki véleménye megjelenhet itt ebben a nyitó részben. Persze fenttarom a vétó jogát :).
Akkor nézzük ár szerint csökkenő sorrendbe az ajánlottakat. Ezek mind automata/smart töltők.

OptiMate 6
CTEK sorozat
Carstel T01.80.088
Extol BC8A
Akkukraft (zöld)
Carstel T01.80.048
Extol BC4A
Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 (Lidl)

Ezek bevált, népszerű, és/vagy valamilyen tulajdonsága a többiek fölé emeli.
Amennyiben rendelkezel kellő elektromos ismerettel akkor neked jó a hagyományos/szabályozatlan töltő is.
Zárszóként megemlíteném a "svájci bicska" igényű változat még nyitott. Bár már van elképzelésem.
Ez a motorakksit is, meg a traktorakksit is töltsön, és még ne kiabáljon, hogy 4,5V a 12V-os akksi.
Nincs mese, el kell ismernem ez a Ruszki igény, és valakinek már volt ilyen kivánsága.

Az eredeti, változatlan írás

Talán mindenki hallott már róluk, de ha nem akkor elégedjen meg azzal, hogy nagyon jókat gyártanak.
Sok díjat nyertek, és a Mercedes, Porsche, Aston Martin, Bentley , Ferrari beszállítói. Szóval nagyon zsír töltők.
Nézzük meg közelebbről két típust.
Ezek a XS3600,XS4003. Az áruk olyan 20 000Ft körül landolnak. Ezt is persze Kinában gyártják, és így okos kinai le is másolja. Ez nekünk azért jó, mert kevesebb pénzért meg tudjuk venni.
Nyilván van köztük különbség, de sokszor elektromosan semmi. A legolcsóbb másolatok olyan 5000Ft-os sávban vannak. A nevük ismeretlen, így az Aldi/Lidl páros szokta forgalmazni. Ha látjátok dobjatok ide egy üzit.

Némelyik clone még a desulfator résszel is rendelkezik. 5k zséért általába egy gagyi szabályozatlan töltőt kapsz. A másolat pedig egy kapcsolóüzemű mikroprocis darab 3-5 lépcsős töltő programmal.
A másolatok műanyag dobozosak, a félvezetők hűtője Al (eredeti Cu).
Az eredeti kemény fémdobozos. Át lehet rajta hajtani a kocsival, és semmi baja se lesz. Ezek kis különbségek számomra.
A csatolt képen jól látszik a különbség.

Néhány márkanevet azért felsorolok ami a magyar kereskedelemben fellelhető: Benton BX-1, Ring RESC4, Güde GAB 5...
Természetesen mivel magyarok vagyunk nekünk az ALDI/LIDL a nyerő. :)
Ultimate speed a Lidl darab neve, de volt Tronic névvel is. A leírás megtalálható magyarul is.Hamarosan kibővítem a leírást, mert valószínű kapok 1-2 darabot.
2011.01.13.-án állítólag a Lidl-ben lesz. Aki rátalált erre az írásra, és érdekesnek találta az remélem tud szerezni egyet.
[Itt pedig a leírás.]

[Itt] egy link a részemről sokszor emlegetett tirisztoros töltőről. Ezt is én követtem el.

Hozzászólások

(#1) Victoryus


Victoryus
(őstag)
LOGOUT blog

Kezdem egyből azzal, hogy hülye voltam, hogy ilyet vettem. Aldis f*svacak. Konkrétan Car tool KFZ batterieladegrat. 4500Ft volt. Gyártója: AHGWachsmuth&Krogmann
3 fő mód van rajta: motor, autó és téli hidegben autó akku töltés.
Télen használtam egyszer, autó akku üzemmódban, kb 5 percig töltött, és írta, hogy teli. Pedig csak 13V körül volt.
Múlt héten átnézettem a kocsit, és szóltak, hogy nem ártana tölteni az akkut. Na mondom, ok, feltöltöm. Egyébként 74Ah-es.
Ha ráteszem az aksira a töltőt, akkor elvileg jól mutatja a feszültség szintet, a szervíz is kb ennyit mért:12,3V. Ha kiválasztom, hogy autós töltés, akkor kb. 10másodpercet tölt, folyamatosan írja ki hogy nő a feszültség, és már el is érte a 14,4 voltot, teli. Lekapcsolja a töltést, és utána visszaugrik 13,2V-ra. Ugyanezt csinálja akárhányszor megpróbálom.
Egyedül a téli üzemmóddal tölt, de ebben se vagyok biztos. 5 óra töltés után írt 14,1 voltot. Mivel több időm nem volt, és kellett a kocsi, kihúztam, visszadugtam, és már csak 13,7V-ot mutatott. Sima autós módban továbbra se tölt. Fogalmam sincs, hogy áll most igazából az akku. Szerencsére a kocsi elsőre indul, ahogy eddig is.Télen is indult elsőre még a -20 fokban is. Szerencsére a generátor tölti normálisan, csak nem járok hosszú utakon.
Egy biztos, én ilyen gagyi töltőt nem ajánlok senkinek.

[ Szerkesztve ]

(#2) Brogyi válasza Victoryus (#1) üzenetére


Brogyi
(senior tag)

"Kezdem egyből azzal, hogy hülye voltam, hogy ilyet vettem."
Nem a vásárlással van a baj hanem veled, és a szervizzel ahova jársz.Az autószerelő nem ért a villanyhoz. Mivel nem írtad ,hogy autóvillamossági műhelyben voltál, így a kedves szerelőd egy szinten van veled.Ha jó a generátor, és a feszültségszabályozód akkor nem töltögetni kell ,hanem vásárolni egy új akksit.Miféle tanács ez? Gyorsan keress egy másik műhelyt.Ha egy 74Ah-ás akksit 10 sec alatt feltölt egy ilyen töltő akkor kidobhatod az akkumlátorod. :W :W :W
"és már el is érte a 14,4 voltot, teli. Lekapcsolja a töltést, és utána visszaugrik 13,2V-ra"
Ember a +14,4V a gázfejlődés határa. Egy AGM akksit tilos tovább tölteni. Neked szabad. :DD Alapvető hiányoságaid vannak neked, és a szerelődnek is.Ha egy 74Ah akksi 4A töltőáram hatására 10 sec alatt 12,3V-ról 14,4V-ra ugrik akkor az hulladék, és nem akkumlátor.Tudod mit ne is válaszolj. Biztos vagyok benne , hogy nem hiszel nekem.
Sok szerencsét a további életedhez, mert bizony rá vagy szorulva.

(#3) Brogyi válasza Brogyi (#2) üzenetére


Brogyi
(senior tag)

Bocsánat lehet igazad egyetlen esetben ha az akksidnak semmi baja, és a töltöttségiszintje
legalább 90-100% között van.De könyörgöm azt minek tölteni?Na akkor talán felugrik a feszültség ilyen hamar.Az emlitett 12,3V kb. 50% töltöttségiszintnek felel meg wiki szerint.Tehát mégis sz@r az akksid.Persze ha az autószerelőnek volt feszültségmérője,és a generátor töltését is ellenenőrizte nemcsak álló motor mellett mért.Így teljes a kép azt hiszem.

[ Szerkesztve ]

(#4) Bendeguzv8


Bendeguzv8
(újonc)

Üdv,jók ezek a töltők én egy gübe gab 5a csodát vettem 10-20 másodpercig tölt majd átvált és már fel is van töltve az akku legalábbis a töltő szerint, hát ba...a meg a gübe a selejtes szarját.

(#5) Brogyi válasza Bendeguzv8 (#4) üzenetére


Brogyi
(senior tag)

Nem hiszem el , hogy ennyire rosszak.A télen beteg voltam itthon bénáztam. A motorom akksijával próbáltam.Kettő is volt, mikor betettem a motorba március környékén simán egy gombnyomásra indult.Ezek a töltök kimondottan a gondozás mentes változatokhoz ajánlott.
Se a kocsi, se a motor nem tölti +14,4V fölé.Ezek a töltök is megállnak ott.Mértél-e feszültséget, végeztetek-e terhelés próbát egy felszerelt akkumlátoros műhelyben (CCA,CA)? Akármilyen töltőt rakhattok egy ilyen akksira az ugyan annyi idő alatt húzza fel 14,4V-ra ,csak
a szabályozatlan nem áll meg.Neked is mondom előszőr mérj, és utána hozz döntést, vagy kérj segítséget egy hozzáértőtől.Az elöző kolléga írja"nekem nincs időm". Akkor talán egy 15-20A-es töltőt kellett volna vennie, de az garantáltan 1 másodperc alatt tölti fel a sz@r akksit. Ejnye fiúk, egy picit, de tényleg csak egy picit gondolkozni. :W

(#6) Bendeguzv8


Bendeguzv8
(újonc)

üdv, 3db kocsiakkut próbáltam tölteni,1kisquad akkut azt nem is érzékelt és egy motor akkut mindegyiknél ugyanaz. :C

(#7) Victoryus


Victoryus
(őstag)
LOGOUT blog

Márkaszervizben azért csak csak értenek egy icipicit a kocsihoz meg az aksihoz.
Ez a töltő sz@r, nem az akku. Voltam mostanában hosszabb úton, volt ideje a generátornak tölteni az aksit. 100km volt kb. Na mondom akkor nézzük, mi a helyzet. A töltő szerint 13,4v. Hétvégén ráértem, töltőre tettem. Megint a szokásos hiba: 30mp alatt szépen kiírta, hogy elérte a 14,4 v-ot, és tele az akku. Mondom ok, akkor nézzük csepptöltéssel. A leírás szerint ilyet is kéne tudnia. Szóval rajta hagytam a töltőt, erre nemhogy töltött volna, lemerítette 12,8v-ra. Még szerencse, hogy nem hagytam rajta éjjelre is. Szóval vissza a feladónak. Remélem visszaadja az árát az Aldi ennek a selejtnek.

(#8) Brogyi


Brogyi
(senior tag)

Fiúk, legyen.Az enyém müködik, és azt csinálja amit igért.

(#9) Ekocsi válasza Brogyi (#8) üzenetére


Ekocsi
(újonc)

Szia.
Én is beszereztem egy ALDI-s töltőt.CAR TOOL névre halgat és tesztelgetem.
Rossz tönkrement szulfátos és évek óta elhagyatott akksikkal (mindegyik van a környezetemben) produkált olyan jelensiget amit Victoryus irt.Vagyis pillanatok alatt elérte a töltési végfeszültséget és fenntartó töltésre kapcsolt.De ezen igazán nem kell csodállkozni.Tapasztalat alapján érdemes lemeriteni (azt a keveset is ami benne van) és újra tölteni.Persze többször megismételve.
55Ah-ás jó csak lemerült akksit sikerült vele rendesen feltölteni.És most egy 84Ah-ás AGM akksit töltök vele téli programmal amit előtte lemeritettem 10.5V-ig.Persze elég sokáig tart a folyamat de ez érthető a 4A-es töltőáram figyelembevételével.
Viszont produkál érdekes dolgokat és szeretném megfejteni hogy miért.Töltés közben kb 2-3 percenként leesik a kapocsfesz olyan 0.5V-ot,de csak egy szempillantás ideig.Gondolom rákapcsol egy terhelést és méri a feszültségesést.De mit tud ebböl pontosan megállapitani?
Amit viszont nemértek az a töltés közbeni kapocsfesz válltozás.Vagyis tölt mondjuk 13.8V-al malyd egyszercsak leesik 13.1V-ra.Egy pár perc után megint visszaugrik a kapocsfesz 13.8V-ra.És igy ugrándozik szinte végig a töltés alatt.Ezt mi okozhatja?Én a túlterhelésvédelemre gyanakszom de sajnos nem lehet szétszedni a házat hogy biztosan kimérjem.Pedig ha bebizonyosodna hogy a töltő azért veszi vissza a töltőáramot hogy ne melegedjen túl akkor szétvágnám a házat és kapna egy másik dobozt rendesen meghűtőbordázva.
Tudsz ezekröl a jelenségekröl valami infót?Vagy ismered konkréten ezt a tipust?

(#10) Brogyi válasza Ekocsi (#9) üzenetére


Brogyi
(senior tag)

Ez a programja.Nem melegszik túl semmi.Az Aldi változatot nem ismerem, de szerintem mind hasonlít egymásra.Látom Te értelmesebb vagy. :)
Mindjárt nézek egy diagrammot neked ami hasonlít a tiedre. Csak most jelentkezett a blökim.Jövök rögtön.

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.