2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

S.T.A.L.K.E.R - Lost Alpha

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Interjú dezodorral, a Dezowave csoport vezetőjével a Shadow of Chernobyl Lost Alpha kiegészítőjéről.

[ ÚJ TESZT ]

Első rész

Mint bizonyára már sokan tudjátok, a hírek szerint a Stalker 2 fejlesztése leállt, úgy néz ki, a projekt egyenlőre fel van függesztve. Öröm az ürömben azonban, hogy nem maradunk új Stalker játék nélkül, hiszen egy nemzetközi csapat, a magyar illetőségű dezodorral az élén, fejleszti a Lost Alpha nevű, a Shadow of Chernobylra épülő kiegészítőt, amely azonban sok tekintetben túlmutat egy egyszerű modon. Már sok, a megjelenés időpontjára vonatkozó becslés kering a neten, én gondoltam egyet, és a forráshoz, azaz személyesen dezodorhoz fordultam a kérdéseimmel.

capulet75: Elsőként engedd meg, hogy üdvözöljelek a sok-sok Stalker fan nevében. Kezdetnek beszéljünk egy kicsit a LA koncepciójáról. Ha jól tudom, ez egyenesen a gyökerekhez nyúlik vissza, mikor még Oblivion Lost volt a projekt neve. Hogyan és mikor jött az ötlet, hogy elkészítsétek a Lost Alphát?

dezodor: Én is üdvözlök mindenkit, a Dezowave többi tagjának nevében is. Akkor ugorjunk is neki. A Lost Alpha koncepciója többször változott az évek során. 2007 nyarán fogalmazódott meg bennem, hogy meg kéne próbálni újracsinálni a SoC-ot, mert én másképp szerettem volna látni bizonyos dolgokat a játékban, és persze új területeket is akartam bele rakni, meg álmodoztam a régi kitörölt pályákról is sokat.

Kisvártatva össze is gyűltünk sokan fórumokon, rengeteg éjszakát átbeszéltünk, régi képeket
gyűjtögettünk a fejlesztés korábbi szakaszaiból (főleg 2001-2004, mivel 2001 előtt az Oblivion Lost egy Serious Sam-jellegű, több világban játszódó hentelős játék lett volna, az annyira nem érdekelt minket), és próbáltuk újraálmodni a pályákat. Megmondom őszintén, abban az időben nem sok kapcsolatom volt a való élettel, csak ennek éltem, szinte se barátnő, se barátok, semmi. Nappal képeket vagdostam, panorámákat csináltam, hogy lássam, mi hol lehetett, éjszaka meg velük álmodtam.

Kb. 2008 nyarára megszületett jó néhány pálya koncepciója is. Ezek voltak: a szeméttelep, Rostok Factory, Darkscape, Generators, és Deadcity. A moddb profilunkban rengeteg kép van róluk, büszkék vagyunk még mindig ezekre a mapjainkra, hiszen ezek készítése közben jött az ötlet, hogy mi lenne, ha az egész játékot újracsinálnánk, nem csak néhány pályát.

Volt egy werk videónk tavaly nyáron, pont ezeket a pályákat mutatja be:

Tehát az ötlet adott volt, érdeklődés is volt bőven, ezért nekiláttunk az álom megvalósításának. Nos arról nem szeretnék beszélni, hogy miként, de 2008 őszén kaptunk jópár béta verziót 2003-2004-es érából, ami sokat segített a munkánkban. Persze az addigra félkész, illetve majdnem kész pályáinkat inkább befejeztük, mintsem a GSC-féle pályákat használjuk, hiszen így egyedibb a dolog.

Későbbiekben az összes létező régi verziót, és egyéb nyalánkságot megkaptuk, melyeket később az évek során kisebb részletekben meg is osztottunk a Stalker fanokkal, hiszen igazságtalanságnak éreztük, hogy a fórumokon továbbra is megy az álmodozás, aminek egy időben mi is részei voltunk.Ugyanakkor így fenn állt a szabad verseny lehetősége is, hiszen mindenki szétgrabbelhette a régi pályákat és jöttek is dögivel a „nakéremszépenénmostfogokmindenpályátésösszerakoméskirakomistenvagyok” modpackok, de ez így van rendjén. Mi folytattuk a saját víziónkat.

Sokan azt hiszik még most is, hogy mi azt a Stalkert akarjuk megcsinálni, amit a GSC dolgozói anno megálmodtak, és az álmukat nem sikerült megvalósítani. Nos, ismét elmondom, hogy nem. A Lost Alpha projekt a mi álmunk, ahogy mi szerettük volna látni a játékot, ezért figyelmeztettük is a fanokat, hogy a mi víziónk eltérhet az övéktől, ezért ne lepődjenek meg, ha nem egy újabb „régipályákatösszemásolomsokrégitextúrávalmegshaderpackokkaléskirakom” modot kapnak a kezük közé. Eleve hülyeség egy olyan álmot kergetni, amit profi programozók és dizájnerek sem láttak érdemesnek megvalósításra. Akkor mit akarunk mi páran, hobbi programozók és dizájnerek? Arról nem is beszélve, hogy ha más emberek álmait hajtjuk, akkor hová lesz a miénk? :)

capulet75: Új főhőse lesz az LA-nek?

dezodor: A játék egy különálló kiegészítőként üzemel, a főhős maradt, az ismerős karakterek maradtak, csak a sztori más (bár sok küldetés elem ismerős lesz azok számára akik játszottak a SoC-cal, de nagyrészt saját ötleteken alapul), meg a helyszínek, de azok teljesen.

capulet75: Azt már tudjuk, hogy lesznek új helyszínek, új küldetések. Beszélnél ezekről?

dezodor: Nem titok, összesen 30 pálya van a release buildben most + kb. 80-90 extra tesztpálya a developer verzióban. A tesztpályák nem lesznek kiadva, de azok lényegében csak nekünk fontosak, azokon próbáljuk a küldetéseket, új dolgokat ki, vagy épp a végső pályák régebbi verziói ezek. A 30 pályában van sok földalatti is, pályák leírása nem célszerű, hiszen maradjon meglepetés, de a szokásos cordon, garbage, agroprom, darkdolina, yantar, pripyat, és a stancia pálya megtalálhatóak köztük, persze teljesen másképp néznek ki, ami ugye nem is baj :)

Küldetésekről nem sokat beszélek, mert hét pecsétes titok, de próbálunk egy játszható sztorit összerakni. Mivel a mi pályáinkon sokfelé lehet menni, sok irányban, ami a storyline-nak nem szokott kedvezni, ezért néhány pálya nem elérhető a játék elején, hanem fokozatosan nyílnak meg a kapuk, ahogy előrébb haladunk a sztoriban. A mellékküldetések zöme csak a freeplay módban jön elő (mert ez is van, amint befejezzük a fő sztorivonalat), de közben is akad pár. Röviden ennyi.

capulet75: A frakcióháború mennyire kap szerepet az LA-ben?

dezodor: Szinte semennyire. Nagyon nem jött be anno, és most is sokan fújnak rá. Tehát Clear Sky szintű örökletes bandaháborúzást ne várjon senki, olykor-olykor lesz rá példa, hogy a katonaság lerohan valami másik csoportot, de nem erre van kiélezve a játék.

capulet75: Pripyatban lesznek küldetések,vagy megmarad egy átmenő területnek az erőműhöz?

dezodor: Vannak küldetések, van akciózás, meg asszisztálás, ahol tudósokat kell segíteni, és szinte mindegyik házba be lehet menni, illetve bővült 1-2 újabb utcával is a város. Nem mondom, hogy minden ház 100%-ban bejárható, de mindben lesz legalább pár szoba, ahol lehet táborozni, vagy kutakodni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.