2024. június 18., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Nemesis társasjáték

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Az Awaken Realms túlélő sci-fi társasjátéka elhozza az Alien-filmek hangulatát a nappaliba.

[ ÚJ TESZT ]

Játékmenet

Az igazi izgalmak akkor kezdődnek, amikor a szereplők mozgásba lendülnek, hisz a kihaltnak hitt űrhajón könnyű zajt csapni és ez az egyik alapja a játéknak is, mert muszáj mozogni. Pár kivételtől eltekintve (ha másik karakter mellé lépünk vagy a 10 oldalú dobókocka X oldalát dobjuk meg) minden mozgásunk zajjal jár és ha olyan folyosón csapunk zajt, ahol már volt ezt jelző kis sárga háromszög, akkor bizony felbukkan egy szörny ahol tartózkodunk. Ellenségeinket egy zsákból húzzuk, szerencsén múlik mit kapunk, de akár húzhatunk üres jelölőt is, ami abszolút szerencse, mert akkor nem ugrik ránk semmi.


A doboz tartalma, mindennek van helye és visszazárható zacsikat adnak

Ha harcra kerül a sor, akkor egy 6 oldalú dobókockára és kártyákra van bízva a sorsunk, minél fejlettebb a Dög, annál kisebb eséllyel tudunk neki bevinni találatot és ahogy telik az idő, úgy folyamatosan fejlődnek is. Az alapfelszerelésként kapott fegyverek nem túl hatékonyak, nem kapunk sok lőszert sem, ezért is érdemes minél több mindent felkutatni, a játékosok egymás között csereberélgethetnek is talált eszközöket, de lőfegyvert maximum kettőt tud magánál tartani egy karakter. Van lehetőségünk egyéb fegyverek (molotov koktél) vagy más eszközök barkácsolására is, de ehhez előbb meg kell szerezzük hozzájuk az alapanyagokat, eszközöket. Adott még a közelharc is, de ebben az esetben komolyabb hátrányokkal szembesülünk.


A kockák és műanyag jelzők: D10, Zajjelző, Lőszer/Sebzésjelző, Üzemzavar, Tűz, D6
és Fertőzés szkenner

Amennyiben a harc helyett menekülőre fognánk, arra is van módunk, de olyankor ugyancsak a kártyákra és a szerencsére van bízva a sorsunk. Szerezhetünk könnyű és súlyos sérüléseket, ez utóbbiból, ha négyet bekaptunk, akkor a karakter automatikusan meghal, de több lehetőséget is biztosítanak arra, hogy meggyógyulhassunk, csak ugye ahhoz el kell jutni olyan szobába vagy találni kell hozzá eszközt, ami mozgással és további zajcsapással jár.


Betolakodótámadás kártyák

A hajó elhagyására vagy újbóli mélyálomba való merülésre is ad alkalmat a játék, ahogy haladunk előre, de ezek esetén a további akciókból a parti végéig kimaradunk és ha úgy alakul, akkor akár el is veszíthetjük a játékot, hiába éltük túl. A játékosok által felderített titkok megoszthatóak egymással, ilyenek a hajtóművek állapota vagy a célállomás, de akár hazudhat is róla a játékos, amennyiben úgy gondolja a célja eléréséhez ez szükséges. A különböző helyiségek akár ki is gyulladhatnak (a tűz akár tovább is terjedhet), ami a Nemesis felrobbanásához is vezethet, vagy használhatatlan állapotban is lehetnek, amikor a szoba képességét nem tudjuk használni, amíg azt meg nem javítjuk.


Súlyos sérülés kártyák

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.