Egy kis előzmény
Akik egy picit is ismerik a point'n'click műfajt, azok valószínűleg találkoztak már az Amanita Design nevű cseh cég játékaival.
A játékgyár 2003-ban kezdte meg működését, amikor Jakub Dvorský, mint alapító, elkészítette a Samorost nevű flash alapokon nyugvó zseniális kis játékot és magára zúdította a némileg később érkező rajongói lavinát.
A sötét világban játszódó történet tele van érdekes karakterrel, egyszerűbb fejtörőkkel és egy-két vicces szituációval. A játék azonnal népszerűvé vált a stílust kedvelők számára, ami előre vetítette a következő rész érkezését.
Nem is kellett sokat várni, 2005-ben érkezett a második rész Samorost 2 névvel, nem kevésbé érdekes világgal, hasonló történetvezetéssel és fejtörőkkel.
Az újabb rész meghozta a gyümölcsét a készítők és a rajongók számára is: pár új tag csatlakozott a játékgyárhoz, és idővel elindult a talán leghíresebb játékuk készítése, a Machináriumé.
Bizonyára ráuntak az előző két rész környezetére, ezért megteremtettek egy poszt-apokaliptikus világhoz hasonlító közeget, egy szerethető kis robotot, egy egyszerű, de mégis érdekes történetet, na meg persze a nélkülözhetetlen gonosz "ellenfeleket".
Percről percre tanulta meg a lelkes játékos a kis robot tulajdonságait, a játék karakterisztikáját, mit hol érdemes keresni. A fejtörőket az elődökhöz képest valamivel nehezebbre tervezték, de a kellemes átvezető részek az agymunkát elviselhetővé tették.
A játék már szélesebb körökben is ismertté vált, olyanok is játszottak vele, akik életükben nem igen hallottak eddig erről a stílusról.
Itt érkeztünk meg a legújabb remekműhöz, a Botaniculához.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!