A Lexandros első regényen (ahol összekovácsolódik pár csapattárssal) kívül eddig mást nem olvastam, csak kivonatokat, de mozgatja a fantáziám ez a téma, csak valahogy sosem bírtam rávenni magam, hogy folytassam . . . pedig legalább a Watsonos regényeket el kellene olvasni.
Az az Űrgárdista, szvsz a Watson regények közül az sikerült a legjobbra. A másik kettő sem rossz persze.
ez vajon milyen csoda folytán jött létre úgy, hogy korábban fontos szerepe volt a Császár terveiben, amikor valami ugrókapus csillagugrós, pillanatok alatt bárhonnan bárhová eljutó eszköznek a része volt, amely tényleg összekapcsolta volna az egész emberiséget. . .
A webway (hogy magyarítjuk ezt vajon?) nem kifejezetten csillagkapus megoldás, a kapu stimmel, de azon keresztül egyfajta alagúthálózatba jutsz, amelyen keresztül más kapukhoz érhetsz el. Maga a Webway félig-meddig a mélyűrben van, amit a Birodalmi űrhajók is használnak a csillagközi utazásokhoz, és ahol a démonok laknak - de a Webway falai olyan anyagból vannak, amelyek a démonokat kívül tartják. A Webway-t egy ősi faj, az Old Ones (az Ősök) építették hajdan, és az Eldák sem tudják bővíteni, csak használni. (Itt van egy kis konfliktus, eredetileg arról volt szó, hogy a Császár egy új webway-t épít, nem a meglévőt használja, mostanában viszont csak egy Webway-ről van szó.)
Az Arany Trónus alapját a mai Ázsia területén ásták elő, valamikor a 30. évezred folyamán, és eredetileg azt a célt szolgálta, hogy a rajta ülő egyén pszi képességeit felerősítse. A Császár arra használta, hogy a Webway-t kibővítse egy Földi bejárattal, és hogy később a többi Birodalmi bolygóra is kijáratot nyisson vele.
Ez zajlott, mikor megjött Magnus a Vörös pszi-üzenete, amely tudtán kívül tönkretette a Webway építéséhez használt védőmechanizmusokat, és így a démonok és a káosz mocska bejutott a Webway-re azon keresztül pedig a Földet akarták meghódítani. A Császár követői elég időt biztosítottak, hogy végül a Császár egy pszi-pecséttel lezárja a Földi kijáratot, de ezt a helyén tartani csak a Trónus és egy erős Pszi együttes erejével lehet.
Ekkor jött Hórusz támadása, és a Császárnak el kellett hagynia a Trónust. Első embere, Malcador vette át a helyét, a Császár megküzdött Hórusszal, és legyőzte, de súlyosan megsérült (egy Káosz által elátkozott penge által), testét visszavitték a Trónushoz, ahol Malcador éppen kilehelte a lelkét, mire a Császárt a helyére helyezték - és eközben a Marsi Tech-papok a Trónushoz építettek egy stázis és létfenntartó rendszert, amely a Császár maradványait (elvben) a végtelenségig megőrzi az adott állapotban.
A Császári Palota effektíve a Trónus köré épült, de eredendően nem arra volt szánva, hogy a Császár végső nyughelye legyen.
Space Hulk Deathwing, Space Marine, meg - ami leginkább izgatja a fantáziám - a Gothic Armada . . . bár youtube videók alapján utóbbi sztorija sem tűnik erősnek, cserébe a hajós rész meg eléggé túlkomplikáltnak látszik.
A Deathwing sajnos csalódás, nagyon repetitív és iszonyú béna az AI, szóval kínszenvedés volt nekem, a 2. epizód után én nem tudtam folytatni. Kár, mert a Grafikája amúgy rendben lenne.
A Gothic: Armada hangulat terén rendben van, az átvezetők jól eltaláltak, a történet sem olyan rossz, de a játékmenet pont, hogy nem komplikált, hanem egyszerű - túl egyszerű. Egy próbát megér, de pénzt nem biztos, hogy adnék érte.
Ha a körrendszerű játékokat csíped, akkor ajánlom a Final Liberation: Warhammer Epic 40,000 c. játékot (régi, de nem rossz - az átvezetőket érdemes megnézni akkor is, ha nem játszol vele, Youtube-on fent van), illetve a Chaos Gate c. játékot.
A Space Marine többé-kevésbé a legjobb akciójáték az univerzumban, azt érdemes megnézni, de azért túl magasra ne rakd a lécet...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.