Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#301) raggg válasza Stauffenberg (#300) üzenetére


raggg
senior tag

Letöltöttem tegnap este, de már kipróbálni nem volt időm. Majd ma este. :-) Amúgy én is il-2/lock on vonalról jöttem (meg előtte flanker és társai) ezért kérdeztem. Már most nem igen lenne türelmem és időm 3 órás berepülésre egy 20 perces dogfightért. :B

ragklaatPS

(#302) Stauffenberg válasza raggg (#301) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Az arcade módban rögtön indult a dogfight és ha le is szednek sincs semmi, mert több gépet vihetsz a csatába (alapból hármat, de bővíthetők a helyek). Historical módban sincs szükség hosszas "szenvedésre", hogy harcot láss.

Ez a játék tényleg egy sokkal lazább és könnyedebb szórakozás, mint az igazi szimulátorok. Bár az IL-2 sorozatban is lehetett dogfightot indítani, rögtön légi indulással, de azért érezhetően tök más a kettő. :)

(#303) BoB válasza Stauffenberg (#302) üzenetére


BoB
veterán

Ha már igazi szimulátorokról beszélünk, számomra csak a DCS széria az, és csak azok amikben csak egyetlen géppel lehet repülni. Tehát Flaming cliffs nem.
Egyből megfogott azzal hogy csak ahoz hogy beindítsd a fekete cápádat (KA-50 black shark), kb 25 dolgot kell kapcsolni a fülkében. Persze a sorrend részben számít. (jó persze van cheat-es egyből indító is tudom)
A legtöbb ember már itt feladja és nem játszik többet :D

Itt látható egyébként

[ Szerkesztve ]

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#304) raggg válasza BoB (#303) üzenetére


raggg
senior tag

Ezzel már nem volt szerencsém játszani, de ha jól tudom ugyanaz a cég készítette, mint akik a Lock On-t. Mondjuk abban több gép volt de szerintem azért lehet szimulátornak nevezni. :-)

ragklaatPS

(#305) Stauffenberg válasza BoB (#303) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Szemeztem egy időben a DCS sorozattal, csak kevés olyan géptípus van ami érdekel is. A KA-50 pont hidegen hagy. :D

De a hosszas indítási folyamat nekem is ismerős a polgári szimulátorokból. Egy jó add-on repülőgéppel ott sem kevesebb lépés. Hát még az FMS beprogramozása meg persze a fónia a földi és légi irányítással. Van aki szerint az FSX arról szól, hogy rögtön a kifutó végére teszi a gépet, ad egy kövér tolóerőt és már fent is van, de én szeretek a nyomtatott (!) checklisten végigmenni, taxizni a kifutó végéig, stb. :D

Mondjuk a nagyobb vasakkal még kicsit bajban vagyok (sajnos mostanában nagyon kevés az időm ezzel foglalkozni, szóval még a B737NG vagy az A320 mellé még elég sok segítséget be kell kapcsolnom), szóval inkább csak VFR repkedek LHBS - LHDK - LHHH - LHPR és hasonló viszonylatokat C172 Skyhawk vagy Beechcraft B200 madarakkal (még egyik sem glass cockpit verzió, bár olyanom is van). Ezekkel is órákat el lehet szöszölni, többre meg nem nagyon van időm. :)

Időrabló egy elfoglaltság ha komolyan akarsz szimulátorozni. Mondjuk most tervezem, hogy ezeket a viszonylatokat élőben is kéne már repülni. Sajnos még messze vagyok a saját PPL szakszolgálati engedélytől, így egyelőre csak utasként, bérelt gépben. :D

(#306) PAtr0n válasza raggg (#304) üzenetére


PAtr0n
addikt

Iszonyat jó játék, igazából széles rétegnek készült, ha könnyed és gyors akcióra vágysz akkor rögtön belevághatsz, a feladatok általában ugyanazok (szedd le az összes enemy gépet, vagy enemy ground unit-ot, vagy bombázd szét a bázisukat) A pályák nagyon szépek, a síkságokon keresztül, a tengerparti részeken át, az alpokig minden van. A sérülés modell igen jónak mondható (bár csinál furaságokat néha), ha pl ellövik a jobb szárnyon a lapátot, az nagyon érezhető, sokszor szakadnak le a szárnyak jól irányzott lövésektől, az sem ritka hogy kilövik a pilótát (ez bombázónál bombázás elött igen kellemetlen), a hangok, effektek, grafika nagyon egyben egyben van.
Kicsit sok a rammer, aki egyből beléd jön szemből, néha felhúz, de meg lehet szokni :)
Volt úgy, hogy A német BF110-C4-embe (Heavy fighter/bomber), belerammoolt szemből egy sima fighter, ő szétszakadt, nekem meg a jobbos motoron pattant el, ami ennek hatására le is állt szép lassan. Kb. 160km/h sebességgel érkeztem a bázisukra és még kilőttem pár földi cuccost, és hősi halált haltam.
Múltkor egyszerre 5-en! ütköztünk egy kanyonban. Jött egy heavy akit követett egy fighter, a kannyon tetejéről jött 1 fighter, akit 2 üldözött (az egyik én voltam). Valahogy úgy sikerült, hogy mind az 5-en össze a levegőben. Be is írták akkor sokan, hogy mega crash, ilyet még nem láttak soha :)

Szóval érdemes nekikezdeni, a historical módot nemsokára elkezdem, eddig csak arcadeban toltam de az valami fenomenális, alig lehetz letenni, nagyon odaszögez. Nincs is kedvem a World of Warplane-hez, de azért adok annak is egy esélyt majd. A full real módot is ki fogom majd, de ahhoz szeretnék előbb egy jó kormányt, meg fejkövetős rendszert.

"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"

(#307) raggg válasza PAtr0n (#306) üzenetére


raggg
senior tag

Na mostmár tényleg kíváncsi vagyok. :-)

ragklaatPS

(#308) #21346560 válasza PAtr0n (#306) üzenetére


#21346560
törölt tag

milyen hülye a magyar nyelv... "iszonyat jó" :U

(#309) Flayer


Flayer
senior tag

Sziasztok!
De higgyétek el nincs olyan MMO amit nem fognak elárasztani a siemkák!:)
Hiába mész nem arcade módban ott is lesznek noobok mindegy ha nincs sikerélménye de nyomja mint a WOT-BAN is és persze tele lesz prémium repülőkkel!!!

Ne lépj a Fűre inkább szívd el!!! Xiaomi MI 9T

(#310) PAtr0n válasza #21346560 (#308) üzenetére


PAtr0n
addikt

Jahh, van benne valami :D

Flayer:
Igen, annyi különbséggel, hogy míg pl. a Wot 10%-a Prem tank, sőt tier 10-ben alig tudsz mondani párat ami nem az, addig itt országonként csak pár repcsi az. Sőt, külön ág van a prem. repcsiknek. Annyira nem pénzéhes cég a Gaijin mint a WarGaming.net, ráadásul az XP rendszer is átláthatóbb. Már nagyon várom, hogy a tankos része milyen lesz, mert tuti inkább ezzel fogok játszani ha az beválik.
A WoT-ban az az undorító, (főleg felsőbb szinteken), ha nincs gold ammo-d, egy rohadt bevitt találatod nem lesz. Itt legalább nincs ilyen igazságtalanság, szinte egyenlő esélyekkel indul mindenki.

"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"

(#311) Stauffenberg válasza PAtr0n (#310) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

A WoT-ban tier 8 a legmagasabb prémium tank. Minél magasabb szinten vagy, annál inkább figyelned kell rá, hogy jól vidd be a lövést, helyezkedned kell és csak a gyenge pontokra érdemes lőni, minden más esetben csak pazarlás a lőszerrel. Én közel sem látom ennyire borúsan a WoT-ban a fizető és nem fizető játékosok közötti különbséget. Én rendszeresen fizetek, de ilyen előnyökről nem tudok beszámolni. Prémium lőszert meg lehet venni kreditért, de felesleges csak azzal lőni, mert még prémium előfizetéssel is veszteséges lesz a kör (nagyon csúnyán veszteséges), így érdemes csak kiélezett szituációkra eltenni egy párat, semmi többet.

(#312) PAtr0n válasza Stauffenberg (#311) üzenetére


PAtr0n
addikt

Van benne valami amit mondasz, de azért az már elég borús, hogy míg egy sima lőszer pl. 87mm-ig visz át a legjobb esetben, addig a gold megfelelője 120mm-t. Ez csak egy példa volt. Sokszor sajnos pedig ez dönti el a versust 2 tank között, nem a helyezkedés és a weak pontok lövése. Főleg egy olyan helyzetben amikor mindent egy lapra téve lősz egyet miélőtt a célzó kör minimásra szűkül, mert mind2töknek fikarcnyi élete van. Sokszor ez a döntő, egy kis gold ammoval fűszerezve.
Undorító amikor már a lánctalpról is vikisékezik a sima ammo.
Viszont a tier x-es prem. tankokat benéztem, igazad van, csak 8-ig van prem. :)

[ Szerkesztve ]

"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"

(#313) Stauffenberg válasza PAtr0n (#312) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Nem életszerű, hogy random csatában valaki csak prémium lőszert puffogtat. Sem aranyért, sem kreditért nem érné meg. Egyszer mentem KV-3-mal egy csak premium ammo kört... Kaptam 50k kreditet, majd lőszerre költöttem 80 ezret.

Be kell raktározni 5-6 darabot és csak akkor elővenni, amikor már nagyon kiélezett a küzdelem és ezen múlik.

Én játszom a WoT-ot az első zárt béta óta és nem igazán látom azt (főleg a kredites prémium lőszer óta), hogy a fizető játékosoknak előnye lenne a harctéren. A prémium tankokkal sem, mert azok sokszor még gyengébbek is kicsit az ingyenes társaiknál (csak jobban pörgetik a kreditet).

(#314) PAtr0n válasza Stauffenberg (#313) üzenetére


PAtr0n
addikt

Gondoltam, hogy nem éri meg csak azzal puffogtatni, de szemét előnyhöz juttat ha ki tudod használni.
Premium tankom (egyenlőre) nincs, mondjuk T4-T5 alatt nem is vészes az áruk. Aminek előnyét látom az max a prem. account, mert akkor hamarabb fejlődsz. De játékmenetet befolyásoló dolgot nem szép dolog fizetőssé tenni. Milyen lenne pl. ha a wow-ban csak pénzért lehetne epic vagy legendary fegyót venni?
Ezt leszámítva szeretem a játékot, de ha a Gaijin jobban megcsinálja a tankos részt, valószínű a WoT-ot hanyagolni fogom.
Összességében sokkal szimpibb a WT premium rendszere.

"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"

(#315) raggg


raggg
senior tag

Na, adtam neki fél órát. Tetszetős, bár a kezelése eddig furcsa - az X360 kontroller egyáltalán nem vált be, inkább egereztem... amúgy nagyon tetszik, csak elsőre kicsit sok a repcsi, mit hol kell fejleszteni, mit érdemes, miért, ilyenek - én a wotból jórészt kimaradtam (csak a bétával játszottam kicsit), gondolom arra hajazna ez a fejlesztgetős rész, nekem kicsit áttekinthetetlen elsőre.

ragklaatPS

(#316) PAtr0n válasza raggg (#315) üzenetére


PAtr0n
addikt

Adtál neki fél órát, tehát lejátszottál 1 kört jó esetben :)
Kontrollerem nekem is van, de szerintem az arcade itányításhoz a legjobb az egér+bill kombó, akárcsak egy FPS játékhoz, ahol számít mennyire pontosan célzol.
Ráadásul itt sok múlik azon mennyire pontosan kalkulálsz lövéskor pl. ha fordulóból célzol a másikra. Javaslom nyálazd még át a beállításokban az irányításokra vonatkozó részt, mert külőn lehet konfigolni a különböző játékmódokhoz kapcsolódó irányításhoz rendelt gombokat.
A fejlesztés kicsit máshogy van mint a WoT-ban, de mindig sárgán világít a "lőszer" jel az adott repcsinél, ha van mit fejleszteni. Föntről lefelé nyílnak ki a szintek, attól függően mennyi xp-t szereztél az adott géppel. A legénység képességeit (pilótafej embléma) itt külön kell húzni, a kapott "crew xp" alapján. Nagyon sok szempont van, ha jó vagy angolból nézd végig, van gyorsított képzés is, ez persze sasba (arany) kerül.
A lőszert mindig érdemes úgy vinni, hogy előtte eldöntöd mit szeretnél inkább támadni. Értelemszerűen egyik lőszer inkább repcsikhez, a másik földi (light) egységhez, a harmadik kombinált (tehát vegyesen mindenhez egy picit) jó, illetve van stealth is ami nem látszik ha lősz. Aztán vannak különféle bombák, rakéták.

Személyes ajánlás: Bármelyik nemzetet is kezdted el húzni, vegyél minél hamarabb egy heavy fighter/bomber-t, nagyon lehet vele darálni, ha valaki szembe jön az halott. Volt olyan köröm, hogy kilőttem vele 6 fightert, meg 14 földi egységet. Kaptam is 24 egységnyi kiosztható pontot a legénységnek a csata végén. :)
Rendes bombázóm is van már, azzal jó komótosan lehet csak játszani, szigorúan 3500m felett repülve, tud kellemetlen veszteséget okozni az ellenség földi cuccaiban.

"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"

(#317) raggg válasza PAtr0n (#316) üzenetére


raggg
senior tag

3 kört játszottam, meg előtte a tutorialt. Azért gondoltam, hogy jó lesz a kontroller, mert anno az ace combatban teljesen jó volt. Érdekes módon nem csak a célzás volt necces rajta, hanem az irányítás is - bár lehet, hogy a beállításokban még lehetett volna állítani, de pl. a jobb oldali analóg karra tette a ruddert és a gázkart is (előre-hátra gázkart állított). Ráadásul túl érzékenyek is voltak. Aztán egérrel belejöttem hamar, egész jó köröket is mentem és a játék is nagyon fun volt csak nekem kicsit hiányzott az érzés, nem tudtam orsózni, bukfencezni :-) Kicsit, mint a BF3-ban, amikor repülőt vezetsz.

Amúgy az angol vonalon indultam el és egy hurricanet sikerült is venni, de úgy láttam az XP gépre gyűlik (ha jól értettem te is így írtad) - a korai gépeket emiatt érdemes egyáltalán upgradelgetni, vagy érdemesebb kigrindolni egy komolyabb vasat aztán azt?

ragklaatPS

(#318) Stauffenberg válasza raggg (#317) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Tudsz orsózni meg egyéb manővereket végrehajtani egérrel is, csak feleslegesen nyakatekert, meg arcade módban nem is biztos, hogy van rá szükség. Billentyűzeten "A" és "D", én legfeljebb csak gyors menőverhez használom, hogy gyorsabban bedöntsem a gépet, mintha az egérmozdulatot követné le.

Engem leginkább az zavar, hogy nincsenek alapvető navigációs műszerek külső nézetben (legalább egy műhorizont lehetne, rajta egy pöttyel, hogy éppen melyik irányba húzod az egeret, ami mondjuk huroknál vagy felhők között manőverezve jó, ilyen helyzetekben sokszor nem tudni, hogy merre van a fenti és a lent), de azt is szoktam fájlalni, hogy nem ismerem az állásszögem, hogy tudjam meddig húzhatom a gép orrát, hogy a lehető legoptimálisabb szintemelkedést érjem el (sebességvesztés nélkül).

De persze az is lehet, hogy túlságosan szimulátoros igényekkel vágok neki egy teljesen arcade játéknak. :D

(#319) raggg válasza Stauffenberg (#318) üzenetére


raggg
senior tag

Na igen. Mondjuk engem az is be tudott zavarni hogy nem inverz az irányítás, néha sikerült majdnem beleállni orral a földbe. :-) Az nem esett még le hog yegy fajta gépből csak egy lehet a hangáromban? Mondjuk csak egy darab spitfire mk1-em lehet?

Amúgy ha van kedvetek jelöljetek be steamen aztán játszhatunk együtt.

ragklaatPS

(#320) BoB válasza Stauffenberg (#318) üzenetére


BoB
veterán

Én is szoktam használni az a és d gombokat gyorsabb döntéshez, meg néha a q és e gombokat ha nagyon lassítani kellene (jobbra balra kitérítem a gépet hogy jobban lassuljon).

Tényleg rendkívül zavaró hogy a felhőben fogalmad sincs egy két manőver után merre van a gép orra.

raggg: az xp gépre, nációra és a játékosra gyűlik. A gépre gyűlőbő engedi meg hogy normál kreditért fejleszthesd azt a repcsit, a nációra gyűlő meg ugye új repcsiket tesz elérhetővé azon a nemzeten belül. A "fő" azaz a játékos szintjének nemigazán van hatása azon kívül hogy eldönti a rendszer kivel rak össze és milyen dekorációk érhetőek el.

A hangár úgy működik, hogy egy gépet csak egyszer kell megvenni és kész azután mindörökké megmarad. Csak a személyzetet kell kiképezni rá hogy tudja vezetni.

Ezért én úgy csinálom, hogy az egyik helyre teszem mindig az együléses gépeket, egy másikra a kétüléseseket (ahol van még egy darab lövész), majd a harmadikra a soküléses bombázókat.

Azért így teszem mert vadészgépen felesleges a lövész képességeire pontot rakni hiszen nincs is. Bombázón meg extra lövészeket kell képezni ami szintén nem szükséges egy kétüléses támadó gépre.

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#321) raggg válasza BoB (#320) üzenetére


raggg
senior tag

Ez nagyjából okés, de egy típusból csak egy lehet? Nem vihetek három egyforma vadászt ha a kedvem úgy tartja?

ragklaatPS

(#322) Stauffenberg válasza raggg (#321) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

A legtöbb gépnek több variánsát is megtalálod. Hurricane például több is van. Amennyire én felfedeztem nem lehet több példányod ugyan abból, de több variánsod viszont lehet. Némelyik között annyira minimális a különbség, hogy nyugodtan veheted duplikátumnak. :)

(#323) Tenken válasza Stauffenberg (#322) üzenetére


Tenken
őstag

Lehet venni sasért "backup" plane-t. Ezzel legy +1 ugyanolyan géped, amit vihetsz arcade csatákba.

"Minden nő 20 centist akar, de 10 centinél már fulladozik" -Torrente

(#324) PAtr0n válasza Stauffenberg (#322) üzenetére


PAtr0n
addikt

Így van, sőt vannak olyan variánsok 1-1 repcsiből, amire lehet bombát szerelni, de azon kívül max. a festés ha változik.

Más: Szerintetek lehetne valahogy a gyári kliensű játékot steamesíteni? Vagy mindenképpen szedessem le a steam-mel?

"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"

(#325) raggg válasza PAtr0n (#324) üzenetére


raggg
senior tag

Be lehet tenni az exe-t a librarydbe, tudod onnan indítani és akkor megmarad az overlay is. Most hirtelen nem tudom hol van a menüben de "add non steam game" jeligével keresd. :-) Nem is lesz semmivel másabb mint a steames mert ott is külön regisztrálni kell, achievementek meg nincsenek.

ragklaatPS

(#326) PAtr0n válasza raggg (#325) üzenetére


PAtr0n
addikt

Na de hát ez steam-es game egy ideje. Nem ismeri fel automatice, hogy benne van a boltban? Érdekes, hogy nincsenek acsik, pedig jó lett volna :)

"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"

(#327) Stauffenberg válasza PAtr0n (#326) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Egy dolog, hogy Steam-en is ott a játék, de a Steam csak az általa telepített játékokat veszi fel a játékaid listájára. Lehet utólag is hozzáadni, de akkor csak annyit érsz vele, hogy onnan is elindíthatod, de nem lesz tényleg a listádon.

(#328) PAtr0n válasza Stauffenberg (#327) üzenetére


PAtr0n
addikt

Na erre voltam kíváncsi! Köszi! Akkor fölösleges hozzáadni. Majd szerintem letöltöm steam-esként, hátha lesznek késöbb acsik amiket meg lehet csinálni :)

"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"

(#329) BoB válasza PAtr0n (#328) üzenetére


BoB
veterán

Én is inkább felraktam a steam-es verziót :)

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#330) raggg válasza PAtr0n (#328) üzenetére


raggg
senior tag

Én úgy láttam ebben a kategóriában nem jellemző; inkább ingame lesznek ilyesmik szerintem.

ragklaatPS

(#331) PAtr0n válasza raggg (#330) üzenetére


PAtr0n
addikt

Az a tuti, úgyis abból a 4 játékból amivel folyamatosan játszok 3 steames, szóval legyen ez is az. Igazából így tényleg nem lényeg a steames achievment, a játékban eleve vannak.

Ma volt egy jó köröm a He-111-es bombázóval, kibombáztam 14 ground cuccot, meg lelőttem vele 2 fightert, a kör vége felé már lent cikáztam pár 100 méteren mert már láttam hogy nyerünk. Nem egyszerű dolog ez a bombázás, főleg amíg kis hatóerejű bombánk van csak (50kg). Várom már hogy felkerüljenek a 250-esek.
Amúgy néha hihetetlen milyen balf*sz emberekkel rak egy csapatba. Világos a feladat, a legegyszerűbb módja a nyerésnek, ha kilövöd az összes földi egységet. Erre mit csinál a sok csíra? Dogfightot játszik egyfolytában, amivel nem is lenne baj, de kör végére a "legügyesebb" pilótánknak 3 kill-je van, és persze vesztettünk. Múltkor ugyanez volt a szitu, mondom hátha ez okosabb banda, de amikor a ticket-jeink már fele annyi se volt mint az ellen-nek, bejöttem a heavy fighterrel, leszedtem 5 fightert, mindeközben még pluszban kilőttem 12 földi egységet a 15 mellé.
Mondani se kell, hogy nem nyertünk de hajszálon múlott, és én lettem a top aki a legtöbb földi és légi egységet nyírta ki. Nem dicsekvés, de nem hiszem el, hogy ennyi hülye van sokszor, hogy nem érdekli mi a feladat. Azt hiszem gyorsan ki kell próbálnom a historycal módot, ott talán nincs ennyi gyök-air. :)

"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"

(#332) rollaz válasza PAtr0n (#331) üzenetére


rollaz
tag

Ott is akad azért jó néhány, de tényleg látványosan kevesebb. Szerencsére elveszi a kedvüket az, hogy vissza kell repülni a bázisra lőszerért és hogy egyáltalán landolni kell. Némelyiknek a felszállás sem megy, sorra szokták összetörni a gépeket a kifutón. Pedig hb-ben még tényleg nem kell figyelni a gázadásra és egyéb huncutságokra.

(#333) PAtr0n válasza rollaz (#332) üzenetére


PAtr0n
addikt

Nem megy a felszállás meg a landolás? Mi a bonyolult abban, hogy míg előbbinél gázt adsz és szép lassan felemeled, addig az utóbbinál lassan megközelítve a pályát leteszed a vasat, figyelve az orrára. Sok türelmetlen idióta, ezeknek tényleg az árkád való. Pont ettől izgalmas, hogy lőszerért/üzemanyagért vissza kell jönni néha.

Amúgy azon gondolkoztam hogy vajon bombázóval meg lehet csinálni azt, hogy kiszórok egy csomó bombát, és lentebb valakit elkap? Tehát egy vadászt pl. :) Volt már valakinek ilyen?

[ Szerkesztve ]

"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"

(#334) BoB válasza PAtr0n (#333) üzenetére


BoB
veterán

Olyan volt hogy vadász volt feltöltésen a kifutón amikor jött egy ellen bombázó (asszem PE-2 volt). Valahogy átcsúszott a mi vonalunkon, én voltam az egyetlen aki elkezdte üldözni de má nem értem utól és sikerült lebombáznia a földön álló gépünket.

Azért is izgalmas a HB mert csak egyetlen repülőd van. Ha lelőnek, nincs másik gép :) És természetesen könnyebben lelőnek mert valóságosabb a sérülési modell.

[ Szerkesztve ]

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#335) Stauffenberg válasza PAtr0n (#333) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Aki nem tudja mit kell csinálni az már arcade módban sem tudja letenni a gépet. De elég ha a pilóta életben marad és a feltöltés/javítás végeztével visszarakja a kifutóra a játék, mindegy mennyire verte oda a kifutóra és sokan ezzel meg is elégszenek.

Szerintem sokan azt sem tudják, hogy a terelőlapoknak nem csak "combat" és "rised" fokozata van és azt sem, hogy meddig kéne fékezni a gépet, hogy ne ugorjon vissza a talajról mikor leérinti. De sokan ott is hibáznak, hogy veszettül fékeznek a földön és nem engedik el időben, ekkor átbukik a gép (főleg az orrmotorosok).

Nem tudom mit tennének ha még olyan időjárási elemek is lennének, mint a szélnyírás vagy a jegesedő szárnyak. :D

De azért szerencsére sokan vannak akik tudják mit kell tenni, mert odafigyeltek a tutorialra, ami egyébként sokkal informatívabb és hasznosabb, mint amit a World of Tanks volt képes felmutatni laza 2 év után (addig nem volt semmi ami bevezetné a kezdőket a harckocsi hadviselés alapjaiba, csak pár videó), de az sem lett túl informatív.

Tetszik a War Thunderben, hogy kicsit jobban istápolja a kezdőket, egyelőre meg is látszik, sokkal kevesebb a teljesen káposzta a WoT-hoz képest. Ez persze részben annak is köszönhető, hogy kevesebben is játsszák, de azért bízom benne, hogy itt később is kevesebb marha lesz. :)

[ Szerkesztve ]

(#336) BoB válasza Stauffenberg (#335) üzenetére


BoB
veterán

Azért ha letöröd az egyik szárnyat már nem fogják megjavítani a gépet, legalábbis HB-ban nem.

Sokszor azért is szoktak felszálláskor balesetet szenvedni mert a netkapcsolat szarakszik és összevissza kezd el mozogni a gép ami a levegőben elmegy ha nem dogfight-ban vagy de a közel a talajhoz már nem annyira.

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#337) Stauffenberg válasza BoB (#336) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Ha valaki a reptér fölött 2000 méterről kezd zuhanva rárepülni a kifutóra az nem a netkapcsolat hibája. :D A legtöbben rossz szögben és túl gyorsan közelítik meg a földet, majd talajt érintve pattogni és bukfencezni kezdenek. Volt olyan, hogy valaki mögöttem jött, én már a földön gurultam, mikor cigánykerekezve letarolt. De rendszeres, hogy egyszerre többen próbálunk leszállni, én szépen becammogok, míg ők hatalmas sebesség többlettel libasorban törik össze magukat. De van olyan aki biztosra akar menni, ezért nagyon alacsony szögből, teljes gázelvétellel, fullra kiengedett terelőlapokkal és légfékkel kezdi a megközelítést, majd a pályaküszöb előtt 100 méterrel átesik és földbe vágódik. :)

Ezek módszertani hibák, nem a manőverezést rontják el. Mondjuk ők nem is figyeltek oda az oktató módban. :D Ha jól emlékszem fel- és leszállás tutorialt csak az első HB csata előtt ajánlja fel a játék. Sok adatlapot láttam, ahol több száz arcade csatás emberek még egyetlen HB vagy FR csatát sem próbáltak ki.

[ Szerkesztve ]

(#338) BoB válasza Stauffenberg (#337) üzenetére


BoB
veterán

Én nem szoktam nagy tolongást látni leszálláshoz :) A csapat fele azért meg szokott halni mielőtt visszaindulhatna újratölteni. Na meg a légi harcból sokan úgy jönnek vissza felé hogy átfúj a szél a gépen vagy a szárnyain mert van rajta pár lyuk :D

Úgy meg nem annyira könnyű leszállni ha az egyik szárnyról már letört a vezérsík a másikon meg lyukas.

Ezt nem azért írom hogy megvédjem a balfaszokat, csak azért a kép árnyaltabb annál minthogy szimplán kijelenthessük hogy aki nem tud leszállni az csakis azért lehet mert hajózó hiba van.

[ Szerkesztve ]

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#339) Stauffenberg válasza BoB (#338) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Nem is akartam ezt sugallni, csak sokszor látom, hogy azért töri össze magát valaki, mert nem jól próbálkozik a leszállással. Tömegek valóban nincsenek a leszállópályán, de volt már olyan velem, hogy egyszerre négyen próbáltunk leszállni.

A sérült géppel leszállás a legmókásabb szerintem, bár oda már kevés a billentyűzet + egér, mert sűrűn kéne mondjuk a függőleges vezérsíkkal korrigálni, de az billentyűzetről túl durva. De összességében elég izgalmas már arcade módban is. :D

(#340) raggg válasza Stauffenberg (#339) üzenetére


raggg
senior tag

A HB csatákért több XP-t ad egyébként?

ragklaatPS

(#341) BoB válasza raggg (#340) üzenetére


BoB
veterán

Igen, a repülőknél a reward jelöli hány százaléka jár a lóvénak és xp-nek az ütközet után. A research screen-en jobb alul ki tudod választani hogy az arcade, HB vagy real módban mutassa. Egy ébként ilyesmi értékek szoktak lenni:

60% arcade
150% HB
160% real

Ezek csak hasraütésszerűek de asszem pl a kittyhawk-on pont ennyi.

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#342) PAtr0n válasza Stauffenberg (#335) üzenetére


PAtr0n
addikt

Igen, valahogy a tutorial tényleg szájbarágós, és szépen bevezet mindenbe szépen lassan.
Reméljük valahol tényleg rétegjáték marad és nem lesz tele marhákkal. Majd ha tényleg sikerül összehozniuk a tankos meg a naval részt akkor nagyon király játék lesz.

"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"

(#343) Stauffenberg válasza PAtr0n (#342) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Egy ideális világban nem kell rétegjátéknak lennie valaminek ahhoz, hogy ne legyen tele marhákkal. :) A WoT-nak például szerintem az a legnagyobb baja, hogy nem ösztönzi gyakorlatilag semmi a játékosokat arra, hogy fejlődjenek, mert elég csak a nyerő csapatban lenni és máris pörög az XP meg a lóvé. Baromi nagy tévhit sok fejlesztő részéről, hogy a játékos nem szeret megküzdeni a sikerért, hiszen nem véletlenül játszik valaki multiban mások ellen.

A War Thunderben eddig azt vettem észre, hogy nudli teljesítményre nudli jutalom jár, mindegy, hogy a nyertes csapatban vagy-e. Nagyon helyes!

De másik jó példa a Battlefield, ami kasszasiker, sok (tíz-)millió aktív játékosa van és ha nem csinálsz semmit, akkor nem is kapsz semmit. Fegyver upgrade nulla, szintlépés nulla, stb... :)

A WoT-ban meg bőven elég ha beviszel 2-3 jobban sikerült találatot, nyer a csapat és ezzel már bőven elvagy. Lassan, de biztosan eléred a legmagasabb szintű tankokat, csak idő kérdése. Igazi melegágya a lustaságra nevelésnek... :) Ezért vannak tele a legfelsőbb szintek csupa gyökérrel. Míg Battlefieldben egy magasabb szintű játékos megérdemelten viseli azt a plecsnit és tudod, hogy nem nulla teljesítménnyel jutott oda.

(#344) woryz


woryz
senior tag

Sziasztok!
Valaki leírná / belinkelné, hogy pontosan hogy is van most ez a fejlezstés / fejlődés dolog? Nekem annyira - sőt! - nem tiszta... :)
Köszi,

(#345) PAtr0n válasza Stauffenberg (#343) üzenetére


PAtr0n
addikt

Teljesen egyetértek azzal amit írsz, de alig lehet a mai játékok között olyat találni, ami nem lustaságra nevelne. Tipikus példa amikor neves címeket butítanak le ovodások által is játszható szintre (ezt nevezik a marketingesek akció-orientálódásnak), csak azért, hogy többet adjanak el belőle. Mikor jönnek már rá, hogy igenis szükség van arra, hogy a gamerek megdolgozzanak minden egyes xp-ért, ne csak az ölükbe hulljon.
BF-ekkel a 2ig bezárólag játszottam, azt is csak Single-ben, nem tudom milyen az xp rendszer, de jó olvasni hogy ott is dolgozni kell rendesen.
WoT-ban az a számomra érthetetlen, hogy van olyan csata ahol kábé van egy találatom (de nem kill), semmi több, a végén kapok 7k pénzt, meg 300xp-t, máskor csata után 7tankkal van interakcióm, 1-2 ki is lőttem, erre meg kapok 8k pénzt, meg 450 xp-t. Ezt beírom a WoT topicba, és az a válasz, hogy nem olvasom el figyelmesen az xp szabályokat. Köszi! Szerintem akkor se logikus ahogyan működik.

Amúgy itt a WT-ben tényleg nagyon büntet, ha nem csinálsz semmit. Szoktam csata végén figyelgetni, hogy egyesek vajon mi a büdös fenét csináltak egész végig? Gondolom dogfightoztak (legalábbis próbáltak), mert némelyik 5 death-en kívül mást nem tud felmutatni. Holott ha csak a földi egységekre koncentrált volna, akkor már több xp-je lenne. Ami még tetszik benne, hogy csak tisztán földi egységek pusztításáért alig ad, da ha már lelősz mellette 1-2 repcsit, mindjárt sokkal feljebb ugrasz. A legtöbbet azért ad, ha repcsit szedsz le, de hasonlóan ad a kombinált pusztításokért, illetve ha sok assist-od van. Erre még rájön ha "ground unit rescuer" "fighter rescuer" és stb-stb.. vagy. Egy szóval: legyé k*rva aktív, és te leszel az első :D

"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"

(#346) BoB


BoB
veterán

Most lett vége egy egészen izgalmas csatának (persze HB). Oroszokkal japik ellen, IL-4 el voltam én. (orosz bombázó)
A csata végére 1-1 repülő maradt. Én és egy vadész az ellen sorai közül. Idő rengeteg volt még. Törtem a fejem utántöltés után mi a jó fenét kellene csinálni, erre megláttam hogy a vadász a földi célpontokat támadja.

Jött is az ötlet: nemsokára elfogy a lőszere, le kell majd szállnia! Irány az ellenfél reptere szépen csöndben, jó magasan. Közben figyeltem hogy látom e még hogy lövi a földi egységeket. Féltem nem érek időben a bázisukhoz. Nagy örömömre sikerült, ő még mindig lövöldözött mikor én elkezdtem körözni cirka 2500m magasan, oda nem is lőtt a légvédelem.

Egyszercsak látom hogy közelít a reptérhez :D Észrevett sajnos, átrepüléseket kezdett el csinálni, én meg vadul próbáltam mindig úgy fordulni hogy tudjk bombázni de csak nem akart leszállni. Ezt játszottuk pár percig. Szerencsére az üzemanyag nálam rengeteg, nála kevés. Gondolom tudta hogy hiába próbálkozik én tovább tudok levegőben maradni.

Végülis leszállt amit próbált úgy időzíteni hogy ne tudjak visszafordulni rá időben (a gépem ugye nem képes zuhanó bombázásra). Mondanom sem kell hogy annyira izgultam hogy konkrétan remegett a kezem, tudtam hogy ez lesz az egyetlen esélyem, újrafordulni nem lesz idő. Az éles forduló után a bombázó nézetben a gép vadul húzott jobbra-balra még mikor a célkereszt nagyjából elhaladt a gépe felett. Dobtam 2 bombát, majd vártam... Nagyjából 10-15 másodpercel később: a gép megsemmisült! :DD

Így megnyertük a csatát. Az ilyen izgalmas élmények miatt öröm játszani :)

ui.: bocs ha kicsit hosszúra sikerült.

[ Szerkesztve ]

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#347) Doomgiver


Doomgiver
aktív tag

Az ilyen élményeket szívesen olvasom :D

"The Drift is not a race... The drift is an art... The art of driving"

(#348) PAtr0n válasza BoB (#346) üzenetére


PAtr0n
addikt

Ez rohadt jó lehetett! igazi macska-egér, de nem volt kérdés ki nyeri meg :)
Mútkor (igaz ez csak arcade), körözgettem a bombázóval, pusztítottam ezt-azt, erre feljött egy vadász 3500m-re, hogy majd ő jól leszed. Az idióta ahelyett, hogy alulról/oldalról fokozatosan adagolt volna, egyből a seggembe jött. Fogtam, nyomtam egy F6-ot, és a felső gunnerrel szép kecsesen kb. 5 mp alatt szétkaptam a motorját :D
Kábé 3 perc múlva írta ki hogy kinyírtam, gondolom addig vitorlázott és gyönyörködött a tájban amíg végérvényesen a földbe nem fúródott. :)

woryz[\B]:
Alul látod a gépeidet, és ha valamelyikre ráböksz 5ikon jelenik meg a képe felett. Az utolsó 2 a lényeges. A pilótafej a legénységet képzi, a lőszer jel a gépet. A kettő merőben más, mert a legénységnél a különböző képességeikre lehet xp pontokat szétosztani (crew xp), addig a gép fejlesztésnél fokozatosan nyílnak meg ágak föntről lefelé, amit lion-ból (ezüst) tudsz megvenni. (Van amit sasból (arany))Természetesen ezek úgy nyílnak meg ha minél több xp-t szerzel az adott géppel. A legénységet egy idő után specializálni is lehet ami növeli a többi tulajdonságukat drasztikusan, de ahhoz sokat kell azzal a géppel repülnöd.
Taglaltuk már ezt a témát lentebb is, picit olvass vissza ;)

[ Szerkesztve ]

"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"

(#349) PAtr0n válasza PAtr0n (#348) üzenetére


PAtr0n
addikt

Sorry, elszúrtam a szerkesztést, meg a formázást :B

"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"

(#350) rollaz válasza PAtr0n (#348) üzenetére


rollaz
tag

Szegény akkor elég béna lehetett. Pár napja HB-ben kipurcant a motorom egy jól irányzott lövéstől kb. 4000 méteren, de simán visszavitorláztam a 16 km-re lévő repülőtérre, ami azért nem nagy művészet ilyen magasságról.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.