Nem tréfáltam. Te sem tréfáltál valószínűleg az antinómiaszerűségeddel, ezért komolyan veszem kérdésed s komolyságom jeleként hosszan válaszolok annak igazolására is, hogy a kérdés mindig magában hordozza a hosszú válasz veszélyét. Tudom, a válasznak is van veszélye, a hosszúnak meg pláne, különösen kánikulában.
A kérdésedben írt kifejezés, „a szél” - absztrakció, a konkrét szelek (adott légmozgásfajták) általánosításának nyelvi kifejezése, neve. Ilyenként fizikailag nem tud se fújni, se nem fújni, de neve mellé absztrahálhatjuk mindegyik szél egyik jellemző fizikai tulajdonságát jelölő (kissé hamis) absztrakciót: „fúj”, azaz „légmozog”. A „nem fúj” más káposzta. Konkrét szél ugyanis nincs konkrét fújás nélkül. A szél elvont fogalmánál nem használható értelmesen olyan tulajdonság, ami egyetlen konkrét szélnél sincs meg. „A szél nem fúj” merő szóhalmaz, ugyanúgy, mint a kérdésed: „Mit csinál a szél, amikor nem fúj”. (A névelő létének és hiányának is lehet jelentésmódosító hatása a kettős tagadásra érzéketlen nyelvünkben.)
„A szél” és a „fúj” – „nem fúj” absztrakciók egyébként a fogalomalkotásra képes élőlények elvont gondolkodásra szolgáló szervének virulens információi között léteznek, bármikor és akárhányszor behívható rutinként, azaz lehetőségből valósággá tehető, persze, a téves párosítás lehetősége is adott. (Az antinómiák és szegény rokonaik még halmazelméleti tupírozással is csak ritkán sikeres szótáncosai ma már a töprengéseknek. Reményeim szerint a „semmi van” szómágia is a Memóriumba szótáncolja magát rövidesen.)
Ha viszont azt akartad kifejezni, hogy a szelek, azaz minden konkrét szél múltját kérdezed meg tőlem egyenként, szerencsésebb lett volna múlt idejű igealakokat használnod szelenként: Hol voltál, szél, amikor nem fújtál? Mivel azonban fújás nélkül nincs szél, még szerencsésebb ez a kérdés: Hol voltál, szél, amikor nem voltál? Egy kis derülés után következhetett volna a már szuper kérdés: Hogy keletkeztél, szél? Válaszként legyen meg a Te akaratod: A természeti törvényektől, mert ők „… meghatározott körülmények fennállása esetén minden időben és minden helyen, abszolút mértékben érvényesülnek, azonos körülmények esetén, azonos eredménnyel.”
Ezzel az idézett kijelentéseddel, egybként nem definiáltad a természeti törvényeket, illetve az ide nem idézett kijelentéseddel a szerinted információk fogalmát, hanem megpróbáltad leírni működésüket. A definícióhoz ugyanis Arisztotelész óta szükséges a meghatározás tárgyát közvetlenül magában foglaló jelenségnek, tehát a legközelebbi nemnek (genus proximus) a megjelölése és a jellemző, elkülönítő tulajdonság hozzátevése (differentia specifica). A dialektika ennél rugalmasabb ugyan, de nem pongyola. (Abban mindazonáltal nem vagyok biztos, hogy nekem mindig sikerül a felhívott követelmények teljesítése.)
Már utaltam arra, hogy szerintem a természeti törvényekben és a te információfogalmadban is alapvető tulajdonság a kapcsolati hatás, ezért egy nembe tartoznak a hatás, azaz a lét egyik legfontosabb jelensége szempontjából. Ezen a „definícióid” semmit sem változtatnak. A legjobb indulattal is csak azt mutatják, hogy a közös nembe való általánosíthatásuk ellenére természetesen vannak köztük különbségek (differentia specifica) az ugyanazon lényeg (a hatás) produkálásának mikéntjét illetően. Ez azonban egyiküket sem löki ki a hatásfogalom absztrakciójából. Az sem változtat a lényegen, hogy nem folytonosan hat mindegyikük. Ez is csak a nemen belüli különbségtételt indokolja, de ettől még igaz, hogy mindegyikük alapvető funkciója a hatás.
Ez a funkció a létezés struktúrájának egyik megnyilvánulása. Ha valamely konkrét információ éppen nem hat, akkor hatáslehetőségként – rutinként – létezik a Fizikumban, ha pedig végképp nem hat már, akkor szerintem a Memóriumba kerül. Mindkét hely a létezés fizikai struktúrájához tartozik, a lehetőségként való létezés szintén. Van olyan gyanúm, hogy létezik a Memóriumban valamikori természeti törvény „képlete” és egész hatástörténete is, pl. az esetleges Ősrobbanás környékéről, és a most ható természeti törvények létkora és fizikumi létezésének időtartama se feltétlenül azonos. A változás objektív szele tehát megcsaphatja az éppen aktuális a természeti törvényeket is. A földi életet bárhogy létre segítő vagy engedő Természet emberközpontú lebecsülésének minősíthetik a természetvédők, hogy az embernél sokkal több információval rendelkező Természetnek nem lehetnek dokumentarista felvételei múltjáról, ellentétben az emberrel.
Sokan állítják, hogy a fizikumi jelenségek, aktivitásuk szükségszerű végeztével, örök temetőbe, a semmibe kerülnek. Mások szerint pedig fizikumon kívülről eredő hatás eredményeképpen az elmúlók egy része nem az örök semmiben, hanem valamiféle örök szellemvilágban köt ki. Ez utóbbi hitnek számtalan variációja van, legalább egyikük módosult evilági öröklétet ígér egy szűk körnek, de ugyancsak a Fizikumon kívülről eredő hatásban bízva. Ez a két csoport tehát a Fizikum mellett létrehoz egy másik struktúraelemet (az örök semmit vagy az örökkévaló szellem világát), hogy gondolkodási problémáikat megoldják. A megoldás módszere közös: hozzágondolnak valami örök megfoghatatlant a Fizikum közvetlenül érzékelhető struktúrájához.
Nekem a semmi azért nem tetszik, mert nincs – ezzel a bűvész materializmusszerűségeket diszkvalifikáltam magamban. A Fizikumon kívülről eredő hatással - William Ockham borotvája miatt is - nem tudok mit kezdeni, egyszerűen nincs kanalam a spiritualizmushoz. Még annyira se vagyok hajlandó kacérkodni a semmivel, mint némely vallások a kezdetek magyarázgatásánál. Őszinte érdeklődésem és tiszteletem jeleként azt viszont megengedem, hogy a hozzágondolás az emberiség számtalan bölcsességének igaz eredője lehet. Ezért a semmi tagadásával megüresedett gondolkodási térbe beköltözhetett a Memórium, az antisemmi, az én fizikumon belüli kiegészítésem, a valódi materializmus dicsőségére, hogy ne tébláboljanak össze-vissza múltunk megsemmisülhetetlen információi. Hozzám képest gondolatbűvésznek tartom azt a materialistát, aki a semmi létezését is vallja. A létezhetetlen semmire alapozva kigondolni tudományokat és tudományhitet, s ugyanazzal a gondolattal a létezhetetlen semmibe temetni őket - nem semmi teljesítmény.
Már írtam, hogy a semmit elvileg az Összes Információ okozhatja öngyilkosságával, ami viszont gyakorlatilag kizárt az összes információ adta intelligenciája következtében. Emiatt nem olvasom a megsemmisülős Hegelt, csak belenézegetek két ujjal fogott köteteibe, hiszen ő még nem tudhatott a Vákuum létezéséről, csak a nemlét, a semmi volt neki. Ráadásul nem olvashatta az Origón a Templeton-díjas spiritualista fizikus, Paul Daviest elmefuttatását pl. az információ alapú életről, meg a szimulált világokról, http://www.origo.hu/tudomany/komment/20090812-multiverzumelmelet-antropikus-elv-paul-davies-budapesten-tartott-eloadast.html?cmnt_page=1 és az antispiritualista Stephen Hawkingot, John Gribbint, Polónyi Jánost, hexagont stb. e topik révén.
Természetesen hatással volt töprengéseimre a sötét anyag és a sötét energia feltételezése is, de inkább csak annyiban, hogy már nem minősíthető eleve tudománytalannak egy eddig ismeretlen, a bolygónkról észlelhető Fizikummal valamennyire kompatibilis jelenség feltételezése magában az észlelhető Fizikumban.
Visszatérve a megválaszolatlan kérdésre: konkrétan hol vannak és miképpen a Fizikumban lévő információk, azaz hatásalanyok? Erre vonatkozott a legelső kérdésem, a Hol vannak a természeti törvények? – és erre vonatkozott a második, általad idézett és lesöpört kérdésem is. Konkrét kérdésre lehet konkrétan válaszolni. Lehet mondani a fizikumi paraméterekkel, hogy itt vagy ott. Lehet mondani azt is, hogy a Fizikumban mindenütt. A helymeghatározás nagyjából – makróul - rendben is lenne. Én mikróul írtam, hogy a természeti törvények a Fizikum minden végtelenül kicsi részében ott vannak (az összpéldányszámot nem tudom). A végeredmény ugyanaz. Nincs azonban még válasz a létezési módra.
A létező elgondolások szerint Fizikumban szellemként, anyagként és az anyagtól különböző egyéb fizikai jelenségként, valamint mindezek tulajdonságaként – és lehetőségként lehet létezni. Az egyéb fizikai jelenségek közé tartoznak a mértékbozonok (pl. a foton), az információ és az anyagra- tömegre - konvertálható energia is. Már írtam, hogy kísérlet bizonyította az információ önálló létét, egyben azt is, hogy az anyag átalakítható információcsomaggá és a folyamat megfordítható. Az anyag elsődlegességén és a semmin alapuló rendszert a már említett okokból félre kellett tennem, a szellemi lét feltételezése, elsődlegessége nem fogott meg, a Fizikum energiája nem bírt növekedve diverzifikálódni, fejlődni töprengéseimben, míg az információ ezt is könnyedén produkálta. Így lett töprengéseimben az információk egy részének (az infóriumoknak) tulajdonsága az anyagiság, Így lehetnek másfajta, ma még ismeretlen információk is. Hangsúlyozom, hogy az ómaterializmussal szembeni kétségeim és egy új rendszer utáni igényem a #784 alatt részletezett megfontolás (tudás-antitudás) megerősödésével párhuzamosan növekedtek.
Summázva: információként kell tehát létezniük a természeti törvényeknek a fejlődő, új információkat létrehozó Fizikum minden működő végtelen kis részében. Csak így lehet működőképesen összekapcsolni egyidejűleg minden mikro és makro részt egymással és az Egésszel, mindegyikük sajátos szuverenitását, integrációját és fejlődési lehetőségét is elismerve.